مدیر بازاریابی و صادرات شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: شرکت ذوب آهن اصفهان در راستای توسعه سهم بازار حضور در نمایشگاههای بینالمللی را تقویت کرده است و همچنین انجام تحقیقات بازار به صورت مدون در برنامه آن وجود دارد.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، در محیطهای رقابتی امروز، صادرات به طور قابلتوجهی برای رشد و بقای شرکتها به یک امر مهم تبدیل شده است و راهی برای ورود به بازارهای بینالمللی به منظور گسترش فروش و سودآوری، بهرهوری و افزایش اشتغال، افزایش رفاه اجتماعی و توسعه صنایع به شمار میآید.
ورود به این بازارها نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی شرکت ایفا میکند؛ از این رو تصمیمگیری در خصوص انتخاب استراتژی صادرات بسیار حائز اهمیت است که به علت وجود متغیرهای مختلف تاثیرگذار بر آن، کاری پیچیده و پویا محسوب میشود و بر افزایش سودآوری از طریق ایجاد مزیت رقابتی پایدار، توسعه بازارهای صادراتی و توسعه سبد محصولات صادراتی همسو با نیاز بازار موثر است.
در همین راستا، محمد نورانیانراد، مدیر بازاریابی و صادرات شرکت ذوب آهن اصفهان در خصوص اهمیت صادرات، بیان کرد: تحلیل مستمر بازار فولاد (تحلیل بازارهای جهانی و داخلی فولاد و وضعیت رقبا)، انجام تحقیقات بازار به منظور شناخت درست و درک نیاز مشتریان، حضور موثر در رویدادها و نمایشگاههای داخلی و بینالمللی به منظور ایجاد اثر ماندگار در ذهن مشتریان، رقبا و همکاران، ارتباط رودررو با مشتری، شناسایی پتانسیلهای بازار و موقعیتهای جدید، فروش مستقیم و شناخت بازار و نیازهای آتی و انجام برندینگ و تبلیغات با همکاری مدیریت روابط عمومی، از جمله اقدامات ذوب آهن در این عرصه است.
وی در خصوص موانع، محدودیتها و چالشهای پیش روی توسعه صادرات، اظهار داشت: این مباحث در حوزه صادرات به دو دسته تقسیم بندی میشوند؛ داخل کشور (مزیتهای رقابتی رقبا، بخشنامههای وزارت صمت، صادرات محصولات توسط تجار و بازرگانان از بازار داخلی، نوسانات نرخ ارز، وضع عوارض و مالیات بر صادرات محصولات) و خارج از کشور (دامپینگ روسیه، جنگ اوکراین، افزایش صادرات محصولات فولادی توسط چین به دلیل رکود داخلی خود و تحریمها).
به گفته مدیر بازاریابی و صادرات شرکت ذوب آهن اصفهان، شناسایی این محدودیتها در واقع به ذوب آهن کمک میکند تا کمترین آسیب در مسیر دستیابی به استراتژیها و اهداف خود داشته باشد.
نورانیانراد مطرح کرد: با وجود این محدودیتها و مشکلات، شرکت ذوب آهن اصفهان در راستای توسعه سهم بازار حضور در نمایشگاههای بینالمللی را تقویت کرده است و همچنین انجام تحقیقات بازار به صورت مدون در برنامه آن وجود دارد؛ تحقیقاتی که به دنبال اجرای آنها، کانالهای توزیع در خارج از کشور ایجاد میشود و این امر محقق خواهد شد.
وی در پاسخ به این سوال که عملکرد صادرات شرکت ذوب آهن در سالهای گذشته در مقایسه با سایر شرکتها چگونه بوده است، خاطرنشان کرد: عملکرد این شرکت تاکنون در فرایند صادرکننده نمونه کشور عبارت است از هفت مرتبه به عنوان صادرکننده نمونه ملی در سال های ۱۳۸۰- ۱۳۸۵- ۱۳۸۸- ۱۳۹۱- ۱۳۹۲- ۱۳۹۵-۱۳۹۷؛ یک بار به عنوان صادرکننده ممتاز در سال ۱۳۹۳ و به عنوان تنها مدالآور ملی صادرات در صنعت فولاد ( بالاترین نشان صادرات کشور) در سال ۱۳۹۹.
انتهای پیام//