• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
عضو هیئت موسس و شورای راهبردی معدن و فولاد سبز (سیگماس) عنوان کرد:

استراتژی آینده جهان برای تولید فولاد در مقیاس بزرگ در سال ۲۰۵۰

  • کد خبر : 37694
  • 16 دی 1402 - 8:47
استراتژی آینده جهان برای تولید فولاد در مقیاس بزرگ در سال ۲۰۵۰
عضو هیئت موسس و شورای راهبردی معدن و فولاد سبز گفت: صنعت فولاد قصد دارد تا سال 2050، ضمن تبدیل به یک مدل پایدارتر و سازگار با محیط‌ زیست، با تلاش‌های جهانی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی و ترویج بخش صنعتی سبزتر هم‌سو شود.

عضو هیئت موسس و شورای راهبردی معدن و فولاد سبز (سیگماس) گفت: صنعت فولاد قصد دارد تا سال ۲۰۵۰، ضمن تبدیل به یک مدل پایدارتر و سازگار با محیط‌ زیست، با تلاش‌های جهانی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی و ترویج بخش صنعتی سبزتر هم‌سو شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی موسسه راهبردی معدن و فولاد سبز، اسداله فرشاد طی یادداشتی نوشت: استراتژی آینده جهان برای تولید فولاد در مقیاس بزرگ در سال ۲۰۵۰ با تمرکز بر انرژی‌های تجدیدپذیر شامل چندین عنصر کلیدی است:

_ هیدروژن سبز: استفاده از هیدروژن سبز به عنوان جایگزینی پاک و پایدار برای سوخت‌های فسیلی سنتی در فرایند تولید فولاد؛ هیدروژن سبز را می‌توان با استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر از طریق الکترولیز تولید کرد.

_ برق فرایندها: افزایش برقی شدن فرایندهای مختلف تولید فولاد؛ جایگزینی روش‌های متداول مبتنی بر سوخت‌های فسیلی با جایگزین‌های الکتریکی با انرژی های تجدیدپذیر.

_ جذب، کاهش و استفاده از کربن (CCU): اجرای فناوری‌های پیشرفته جذب کربن برای کاهش و جذب انتشار گازهای گلخانه‌ای حاصل از تولید فولاد و بررسی راه‌هایی برای استفاده از کربن جذب شده در سایر فرایندها یا تولید محصولات جانبی.

_ اقدامات بهره‌وری انرژی: اجرای فناوری‌ها و شیوه‌های کارآمد انرژی برای بهینه‌سازی مصرف انرژی کلی در تولید فولاد؛ تضمین فرایند پایدارتر و کارآمدتر از منابع.

_ اصول اقتصاد دایره‌ای: پذیرش اصول اقتصاد دایره‌ای از جمله بازیافت کارآمد ضایعات فولاد و به حداقل رساندن تولید ضایعات در فرایند تولید.

_ سرمایه‌گذاری در تحقیق و نوآوری: حمایت از تلاش‌های تحقیق و توسعه برای کشف و پیاده‌سازی فناوری‌های پیشرفته که پایداری تولید فولاد سبز را افزایش می دهد؛ از جمله مواد و فرایندهای جدید.

_ همکاری و استانداردهای جهانی: همکاری در مقیاس جهانی برای ایجاد استانداردهای مشترک پایداری برای تولید فولاد؛ حصول اطمینان از تلاش مداوم و هماهنگ در سراسر صنعت برای کاهش اثرات زیست‌محیطی.

با ادغام این استراتژی‌ها، صنعت فولاد قصد دارد تا سال ۲۰۵۰، ضمن تبدیل به یک مدل پایدارتر و سازگار با محیط‌ زیست، با تلاش‌های جهانی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی و ترویج بخش صنعتی سبزتر هم‌سو شود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=37694

نوشته‌های مشابه

20اردیبهشت
شرکت فولاد اکسین خوزستان در مسیر تحقق شعار سال گام برمی‌دارد
نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی:

شرکت فولاد اکسین خوزستان در مسیر تحقق شعار سال گام برمی‌دارد

19اردیبهشت
«بکام» به فروش ۶۰ میلیارد تومانی دست پیدا کرد
19اردیبهشت
احتمال افزایش قیمت طلا تقویت شد
علی‌رغم ثبات نسبی در بازار،

احتمال افزایش قیمت طلا تقویت شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.