• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور پیشگامان فولاد جنوب:

پیشتاز ارائه خدمات مهندسی بهره‌برداری صنعت فولاد در ایران و خاورمیانه هستیم

  • کد خبر : 40104
  • 24 بهمن 1402 - 7:25
پیشتاز ارائه خدمات مهندسی بهره‌برداری صنعت فولاد در ایران و خاورمیانه هستیم
مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور پیشگامان فولاد جنوب گفت: علاوه بر ارائه مشاوره و خدمات فنی مهندسی، برای نخستین بار در کشور و سطح منطقه، مجموعه دانش و تجربه لازم برای راهبری کامل یک پلنت فولادی را تحت عنوان مهندسی بهره‌­برداری صنعت فولاد ارائه کرده‌ایم و در تلاش هستیم همگام با شرکت‌های مطرح جهان در این حوزه، در راستای تحقق تولید فولاد سبز حرکت کنیم.

مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور پیشگامان فولاد جنوب گفت: علاوه بر ارائه مشاوره و خدمات فنی مهندسی، برای نخستین بار در کشور و سطح منطقه، مجموعه دانش و تجربه لازم برای راهبری کامل یک پلنت فولادی را تحت عنوان مهندسی بهره‌­برداری صنعت فولاد ارائه کرده‌ایم و در تلاش هستیم همگام با شرکت‌های مطرح جهان در این حوزه، در راستای تحقق تولید فولاد سبز حرکت کنیم.

محمدرضا پاکباز در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» بیان کرد: زمینه فعالیت شرکت مهندسین مشاور پیشگامان فولاد جنوب به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ فولاد خوزستان، مشاوره و ارائه خدمات فنی مهندسی است. این شرکت با گسترش دامنه فعالیت خود، اقدامات قابل‌توجهی در حوزه بهره‌برداری نیز انجام داده است. برای مثال، صفر تا ۱۰۰ عملیات بهره‌برداری از چهار کارخانه سنگ‌شکن و خردایش سنگ، کنسانتره‌سازی، گندله‌سازی و فیلتراسیون و آبگیری از باطله در شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد (سیمیدکو) توسط شرکت پیشگامان فولاد جنوب صورت پذیرفته است. در حال حاضر نیز به دنبال ارائه خدمات مهندسی مورد نیاز در کارخانه‌جات این مجموعه صنعتی و معدنی هستیم. علاوه‌براین، کلیه اقدامات لازم جهت راه‌اندازی کارخانه کنسانتره‌سازی شرکت فولاد شرق کاوه در منطقه سنگان به عنوان قطب سنگ‌آهن در ایران نیز توسط مجموعه ما انجام شده است.

بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای با نظارت پیشگامان فولاد جنوب

وی با بیان اینکه اقدامات شرکت مهندسین مشاور پیشگامان فولاد جنوب علاوه بر امکان‌سنجی و توجیه اقتصادی طرح‌ها، بررسی‌های لازم از مراحل اولیه تولید فولاد در بخش بالادست زنجیره شامل اکتشاف و استخراج، دانه‌بندی، تغلیظ و آماده‌سازی مواد اولیه در معادن سنگ‌آهن تا بخش میانی و پایین‌دست زنجیره اعم از تولید آهن اسفنجی، فولادسازی، ریخته‌گری و نورد و همچنین بازاریابی و فروش محصول نهایی را شامل می‌شود، عنوان کرد: کلیه خدمات نظارتی و اجرایی طرح‌های توسعه‌ای شرکت فولاد خوزستان همچون پروژه مگامدول آهن اسفنجی زمزم ۳، احداث کارخانه اسلب عریض و احداث کارخانه اکسیژن ۴ توسط شرکت مهندسین مشاور پیشگامان فولاد جنوب ارائه شده است. به علاوه، فاز نخست پروژه فولادسازی شرکت صنعت فولاد شادگان با نظارت و ارائه خدمات مهندسی مجموعه ما طی چند روز آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین حدود یک سال است که در حال همکاری با شرکت آهن و فولاد ارفع در استان یزد هستیم و کلیه خدمات مشاوره‌ای و فنی مهندسی مورد نیاز در راستای تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های توسعه‌ای این فولادساز مطرح کشور را ارائه کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور پیشگامان فولاد جنوب در ادامه به ارائه خدمات پشتیبانی فنی (مهندسی بهره‌برداری) اشاره کرد و گفت: شرکت مهندسین مشاور پیشگامان فولاد جنوب برای نخستین بار در ایران و نیز سطح منطقه، مجموعه دانش و تجربه لازم برای راهبری کامل یک پلنت فولادی را تحت عنوان مهندسی بهره‌­برداری صنعت فولاد ارائه کرده است که شامل مجموعه فعالیت‌های مبتنی بر تخصص و تجربه، با هدف راهبری یک کارخانه در زنجیره فولاد از طریق ایجاد زیرساخت‌های دانش‌بنیان لازم و انتقال دانش و تجربه و رسیدن به تولید بهینه می‌شود. این مهم دربرگیرنده مجموعه خدماتی همچون کدگذاری قطعات برای سفارشات، مهندسی معکوس قطعاتی که تا پیش از این از بازارهای خارجی و انحصاری تامین می‌شدند؛ کنترل کیفی قطعات تولید شده «تعمیرات و نگهداری پیشگیرانه PM و جلوگیری از خرابی تجهیزات و دستگاه‌ها CM»؛ برنامه‌ریزی تولید؛ آموزش‌های تخصصی در حین اجرای کار و… است که در کنار خدمات مهندسی توسعه، به مشتریان مختلف به ویژه صنایع فولادی ارائه می‌شود.

پاکباز با اشاره به اینکه علاوه بر ارائه خدمات توسعه و مهندسی بهره‌برداری، اخیرا فعالیت خود در پروژه‌های اجرایی را آغاز کرده‌‌ایم، مطرح کرد: برای مثال هم‌اکنون با همکاری شرکت ایده‌پردازان صنعت فولاد به عنوان یکی دیگر از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ فولاد خوزستان، پروژه احداث کارخانه تولید بریکت سرد آهن اسفنجی را به صورت قرارداد (EPC) در دست اقدام داریم که بخش‌های طراحی مهندسی و تامین قطعات آن «Engineering Procurement» در اختیار ما و بخش ساخت و اجرای آن «Construction» در اختیار شرکت ایده‌پردازان صنعت فولاد است. علاوه‌براین، در حال ارائه خدمات مدیریت پیمان «Management Contracting» در فاز دوم پروژه فولادسازی شرکت صنعت فولاد شادگان به عنوان مشاور کارفرما و همچنین ارائه خدمات مهندسی در پروژه افزایش ظرفیت تولید واحد احیا مستقیم این شرکت هستیم.

وی در ادامه به نقش موثر شرکت مهندسین مشاور پیشگامان فولاد جنوب در بهره‌برداری از کارخانه تولید آهن اسفنجی در مجتمع فولاد قائنات اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت بالای این پروژه در راستای افزایش ظرفیت تولید آهن اسفنجی و اشتغال‌زایی پایدار در شرق کشور و همچنین ضرورت تسریع در تکمیل و راه‌اندازی کارخانه فولادسازی، راهبری این پروژه در حدود یک سال و نیم قبل به کنسرسیومی متشکل از سه شرکت زیرمجموعه هلدینگ فولاد خوزستان یعنی شرکت مهندسین مشاور پیشگامان فولاد جنوب با سهم ۵۰ درصد، شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد (سیمیدکو) با سهم ۳۰ درصد و شرکت صنعت فولاد شادگان با سهم ۲۰ درصد واگذار و در ادامه، شرکت جدیدی به نام صنعتی و معدنی پیشگامان فولاد شرق تاسیس شد.

راه‌اندازی واحد احیا مستقیم فولاد قائنات به همت پیشگامان فولاد جنوب

مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور پیشگامان فولاد جنوب در خصوص راه‌اندازی واحد احیا مستقیم فولاد فولاد قائنات ادامه داد: این اتفاق در حالی به وقوع پیوست که هلدینگ فولاد خوزستان به همراه شرکت‌های زیرمجموعه خود، همواره جزو پیشتازان صنعت فولاد در کشور بوده‌ و شرکت صنعتی و معدنی پیشگامان فولاد شرق در کمتر از یک سال توانسته است با تامین پایدار ماده اولیه تولید آهن اسفنجی (گندله) توسط شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد در کنار مشاوره‌های فنی و مهندسی ما جهت نصب و راه‌اندازی تجهیزات و بهره‌برداری از خط تولید، به رکوردشکنی‌های پیاپی تولید آهن اسفنجی در سال جاری دست پیدا کند. هم‌اکنون آهن اسفنجی با کیفیت عالی در کارخانه احیا مستقیم این شرکت، تولید و به منظور استفاده در کارخانجات فولادسازی در بورس کالای ایران عرضه می‌شود.

پاکباز با بیان اینکه با هدف افزایش رضایت مشتریان و همچنین ارائه خدمات پس از فروش مطلوب به افراد، اقدام به راه‌اندازی سیستم سی آر ام «Customer Relationship Management» کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: بسته خدماتی شرکت مهندسین مشاور پیشگامان فولاد جنوب شامل خدمات مبتنی بر طراحی و مهندسی، نظارت و مشاوره در زمینه راه‌اندازی و بهره‌برداری از خطوط تولید، اجرای پروژه‌های صنعت فولاد و… است و موظفیم بهترین خدمات مشاوره‌ای و فنی مهندسی را حین اجرای یک پروژه ارائه دهیم. بر همین اساس اگر هرگونه خطایی از جانب ما صورت پذیرد، به سرعت نسبت به بازیابی خطا و رفع آن اقدام خواهیم کرد؛ حتی اگر پس از پایان یک پروژه نیز هرگونه خطا و یا مشکلی پیش آید، با توجه به اینکه از ابتدای عملیات راه‌اندازی پروژه در آن حضور داشته‌ایم، خود را همچنان مکلف به رفع خطای ایجاد شده می‌دانیم و در قالب یک شرکت مهندسین مشاور، از کوچک‌ترین اقدامی در این خصوص دریغ نخواهیم کرد.

وی در پایان یادآور شد: صنعت فولاد جهان، در حال پیشروی به سمت کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای (کربن صفر) و استفاده از تکنولوژی‌های جدید با هدف تولید فولاد سبز است. از آنجایی که این مهم، یک رویکرد جهانی و همگانی به شمار می‌آید، تولیدکنندگان فولاد در کشور ما نیز چاره‌ای جز تبعت از آن و حرکت در مسیر صنعت سبز ندارند. از طرفی، با توجه به نقش اثرگذار و اهمیت بالای شرکت‌های مهندسین مشاور در احداث و راه‌اندازی کارخانجات فولادی در سراسر زنجیره (از بالادست تا پایین‌دست)، بدون شک باید همگام با شرکت‌های مطرح جهان در مسیر تولید فولاد سبز حرکت کنیم و به همین دلیل مطالعات و اقدامات اولیه در این زمینه را انجام داده‌ایم. طبق آمار انجمن جهانی فولاد «WSA»، ایران با تولید ۳۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد خام در پایان سال ۲۰۲۳ میلادی، در میان ۱۰ تولیدکننده برتر فولاد جهان قرار دارد اما واقعیت امر این است که از لحاظ دانش و تکنولوژی، جایگاه ایران در میان ۱۰ فولادساز مطرح دنیا نیست. بنابراین باید به‌کارگیری فناوری‌های روز در دستور کار شرکت‌های مهندسین مشاور و در ادامه شرکت‌های بزرگ فولادی کشور قرار بگیرد تا علاوه بر بهبود جایگاه جهانی خود، بتوانیم در راستای استفاده از تکنولوژی‌های جدید تولید فولاد حرکت کنیم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=40104

نوشته‌های مشابه

29اردیبهشت
با ادامه روند صعودی در «LME»،

قیمت مس به ۱۰ هزار و ۳۹۸ دلار رسید

26اردیبهشت
قیمت آلومینیوم ۱٫۳ درصد افت پیدا کرد
برخلاف سایر فلزات غیرآهنی،

قیمت آلومینیوم ۱٫۳ درصد افت پیدا کرد

26اردیبهشت
قطعه گمشده پازل توسعه صنعت سرب
یک فعال صنعت سرب در گفت‌و‌گو با «فلزات‌آنلاین» مطرح کرد:

قطعه گمشده پازل توسعه صنعت سرب

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.