• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024

افزایش سرمایه ۱۹۶ درصدی «فخاس» تصویب شد

  • کد خبر : 40788
  • 05 اسفند 1402 - 10:37
افزایش سرمایه ۱۹۶ درصدی «فخاس» تصویب شد
سهام‌داران شرکت مجتمع فولاد خراسان با افزایش 45 هزار میلیارد ریالی سرمایه این شرکت از محل سود انباشته و افزایش آن از 23 هزار به رقم 68 هزار میلیارد ریال موافقت کردند.

سهام‌داران شرکت مجتمع فولاد خراسان با افزایش ۴۵ هزار میلیارد ریالی سرمایه این شرکت از محل سود انباشته و افزایش آن از ۲۳ هزار به رقم ۶۸ هزار میلیارد ریال موافقت کردند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع فولاد خراسان، در نشست مجمع عمومی فوق‌العاده «فخاس» که روز پنج‌شنبه سوم اسفند ماه در مشهد برگزار شد، طهمورث جوانبخت، مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان در گزارشی به اعضای مجمع، بیان کرد: تاکنون مصوبات افزایش سرمایه شرکت معمولا از محل آورده یا مطالبات سهام‌داران بوده و‌ این برای اولین بار است که افزایش سرمایه با این حجم و به طور کامل از محل سود انباشته با تعامل سهام‌داران صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هدف از افزایش سرمایه، تامین مالی پروژه‌های توسعه‌ای و جبران مخارج صورت گرفته در دارایی‌های سرمایه‌ای شرکت است، تصریح کرد: پروژه احداث تصفیه‌خانه و خط انتقال پساب شهری، پروژه انباشت و برداشت واحد گندله‌سازی و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی شرق فولاد خراسان برای تسریع در احداث پروژه کنسانتره سنگان، مهم‌ترین بخش‌های سرمایه‌گذاری از محل این افزایش سرمایه است.

جوانبخت با اشاره به اینکه مطابق احکام مالیاتی بودجه ۱۴۰۲، مشوق‌های مالیاتی قابل‌توجهی برای سرمایه‌گذاری از محل سود انباشته در نظر گرفته شده و با این تصمیم از این فرصت به نفع سهام‌داران به بهترین شکل بهره‌گیری شد، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار مشوق‌های موضوع بند «ه» تبصره ۲ قانون بودجه، به نحو قابل‌توجهی مورد استفاده ساختار مالی شرکت قرار خواهد گرفت.

پس از پایان گزارش مبسوط مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان، پیشنهاد هیئت مدیره برای افزایش ۴۵ هزار میلیارد ریالی مطرح شد و نمایندگان سازمان بورس اوراق بهادار و حسابرس رسمی شرکت، گزارش‌های مالی و توجیهی مربوطه و عدم مغایرت آن را با مقررات تایید کردند و این پیشنهاد به رای گذاشته شد که اکثریت قاطع سهام‌داران به آن رای مثبت دادند.

شایان ذکر است که ۸۸.۸۹ درصد سهام‌داران حقوقی و حقیقی شرکت مجتمع فولاد خراسان در این نشست حضور یافته بودند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=40788

نوشته‌های مشابه

26اردیبهشت
ضرورت تبدیل اندیشه ادراکی به کنش ادراکی در روابط عمومی‌ها
مدیر روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو مطرح کرد:

ضرورت تبدیل اندیشه ادراکی به کنش ادراکی در روابط عمومی‌ها

26اردیبهشت
جنگ مدرن، ابزار مدرن می‌طلبد
ضرورت تحول فناورانه در روابط عمومی؛

جنگ مدرن، ابزار مدرن می‌طلبد

26اردیبهشت
سهم «ومعادن» از زنجیره ارزش فولاد افزایش خواهد یافت
معاون برنامه‌ریزی، بودجه و نظارت بر امور شرکت‌های «ومعادن»:

سهم «ومعادن» از زنجیره ارزش فولاد افزایش خواهد یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.