• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
مدیر تولیدات کک و مواد شیمیایی شرکت ذوب آهن اصفهان عنوان کرد:

راه‌اندازی سیستم موقعیت‌یاب ماشین‌آلات در باتری یك ذوب آهن

  • کد خبر : 41175
  • 12 اسفند 1402 - 15:15
راه‌اندازی سیستم موقعیت‌یاب ماشین‌آلات در باتری یك ذوب آهن
مدیر تولیدات کک و مواد شیمیایی شرکت ذوب آهن گفت: فرایند بارگیری و تخلیه باتری‌‌های کک‌سازی به وسیله تجهیزات مختلفی از جمله ماشین‌های شارژ، تخلیه و هدایت‌کننده کک به واگن و واگن دریافت‌کننده کک داغ انجام می‌شود که این ماشین‌آلات باید در هماهنگی باشند.

مدیر تولیدات کک و مواد شیمیایی شرکت ذوب آهن گفت: فرایند بارگیری و تخلیه باتری‌‌های کک‌سازی به وسیله تجهیزات مختلفی از جمله ماشین‌های شارژ، تخلیه و هدایت‌کننده کک به واگن و واگن دریافت‌کننده کک داغ انجام می‌شود که این ماشین‌آلات باید در هماهنگی باشند. در این راستا، برای باتری ۳ پروژه‌ای تحت عنوان سیستم موقعیت‌‌یاب تعریف شد که در این سامانه موقعیت ماشین‌ها و پارامترهای فرایندی اندازه‌گیری برای اپراتورها به نمایش در می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، محمدعلی علایی در رابطه با مزایای موقعیت‌یاب، بیان کرد: این سامانه کمک بسزایی به کاهش حوادث، تحت کنترل قرار گرفتن فرایند تولید و کاهش خطاهای انسانی می‌کند. بنابراین نصب و راه‌اندازی این سامانه روی باتری یک، با نیازسنجی و طرح مدیریت تحقیق و توسعه و انتخاب پیمانکار وارد فاز اجرایی شد که حجم عمده کار انجام شده است و به زودی به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

مرتضی شیرین‌پرور، مدیر تحقیق و توسعه شرکت ذوب آهن نیز در ادامه به شرح دستیابی به این فناوری پرداخت و گفت: بر اساس اعلام ضرورت تجهیز ماشین‌آلات باتری یک به سیستم موقعیت یاب، قراردادی با شرکت آژمان صنعت بسته شد تا با آخرین تکنولوژی و فناوری‌های روز دنیا این سیستم طراحی و با کمک همکاران در بخش اتوماسیون و ارتباطات و تولیدات کک و مواد شیمیایی نصب شود. سامانه موقعیت‌‌یاب نصب شده با سیستم «IPS« و با دقت ۱۰ میلی‌متر به مدت ۶ ماه در حال کار است و امیدواریم بتوانیم از این فناوری به‌روز در دیگر بخش‌های مجتمع بزرگ ذوب‌ آهن اصفهان استفاده کنیم.

حسین رضایی، مهندس ارشد اتوماسیون شرکت ذوب آهن تصریح کرد: پس از دریافت سیگنال موقعیت‌‌یاب و پردازش آن در نرم‌‌افزار مربوطه، موقعیت هر یک از ماشین‌هایی که روی باتری در حال کار هستند، مشخص شده و روی صفحات «HMI» به نمایش در می‌آید که زمان بارگیری و تخلیه به دقت تعیین می‌شود و همچنین این امکان وجود دارد دیگر پارامترهای مورد نظر بهره‌بردار نیز ارسال و آرشیو شود.

نوید سدری، مدیرعامل شرکت آژمان صنعت عنوان کرد: سامانه موقعیت‌‌یابی به طور کامل در شرکت آژمان صنعت بومیسازی و ثبت اختراع شده است و با مطرح شدن چالش موقعیت‌‌یابی تجهیزات از سوی شرکت ذوب‌ آهن اصفهان این سیستم معرفی شد. خوشبختانه به خوبی توانستیم مشکلات موجود در محیط‌های صنعتی از قبیل در معرض غبار و گرما بودن سنسورها را برطرف و این سامانه را با موفقیت راه‌اندازی کنیم.

مهدی ترابیان، رئیس هیئت مدیره آژمان صنعت ضمن قدردانی از شرکت ذوب آهن به سبب حمایت و معرفی این دستگاه، خاطرنشان کرد: شرکت آژمان صنعت با هدف رفع چالش‌های صنعت مبتنی بر تکنولوژی روز دنیا و ایده‌های جدید مهندسی به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان تاسیس شد و محصولات متعددی به صنایع مختلف عرضه کرد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=41175

نوشته‌های مشابه

26اردیبهشت
ضرورت تبدیل اندیشه ادراکی به کنش ادراکی در روابط عمومی‌ها
مدیر روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو مطرح کرد:

ضرورت تبدیل اندیشه ادراکی به کنش ادراکی در روابط عمومی‌ها

26اردیبهشت
جنگ مدرن، ابزار مدرن می‌طلبد
ضرورت تحول فناورانه در روابط عمومی؛

جنگ مدرن، ابزار مدرن می‌طلبد

26اردیبهشت
سهم «ومعادن» از زنجیره ارزش فولاد افزایش خواهد یافت
معاون برنامه‌ریزی، بودجه و نظارت بر امور شرکت‌های «ومعادن»:

سهم «ومعادن» از زنجیره ارزش فولاد افزایش خواهد یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.