سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۱۷:۰۳ /یکشنبه/۱۰ تیر ۱۴۰۳
زمان انتشار: 8:40 /چهارشنبه/30 خرداد 1403

در ادامه سال جاری میلادی،

قیمت جهانی هیدروکسید لیتیوم دستخوش چه تغییراتی خواهد شد؟

در گزارش پیش رو، شرایط اخیر جهانی هیدروکسید لیتیوم در بازارهای کلیدی بررسی خواهد شد و ارزیابی‌هایی در مورد وضعیتی که تولیدکنندگان باتری، فعالان بخش انرژی و معامله‌گران و خریداران لیتیوم هیدروکسید با آن در سال 2024 مواجه خواهند بود، ارائه می‌شود.

در گزارش پیش رو، شرایط اخیر جهانی هیدروکسید لیتیوم در بازارهای کلیدی بررسی خواهد شد و ارزیابی‌هایی در مورد وضعیتی که تولیدکنندگان باتری، فعالان بخش انرژی و معامله‌گران و خریداران لیتیوم هیدروکسید با آن در سال ۲۰۲۴ مواجه خواهند بود، ارائه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین» و به‌ نقل از موسسه «Fastmarkets»، در شرایطی که حجم تقاضا برای استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر و وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) افزایش پیدا کرده، هیدروکسید لیتیوم به عنوان یه عنصر کلیدی در تولید باتری طی سال‌های اخیر در مرکز توجه سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان قرار گرفته است. در همین راستا، نوسانات قیمت‌ هیدروکسید لیتیوم در بازار جهانی نشان‌ می‌دهد اولویت‌های زیست‌محیطی، پیشرفت‌های فناوری و پویایی ژئوپلیتیکی در سطح جهان تغییر پیدا کرده است.

قیمت هیدروکسید لیتیوم در بازار جهانی

قیمت هیدروکسید لیتیوم در چین به عنوان یکی از بازیگران بسیار تاثیرگذار در صنعت لیتیوم، در سال ۲۰۲۴ نوساناتی را تجربه کرده است. در همین راستا و مطابق با گزارش موسسه «Fastmarkets»، قیمت لیتیوم هیدروکسید مونوهیدرات با غلظت حداقل ۵۶٫۵ درصد، مورد استفاده در تولید باتری با شرط تحویل محموله درب کارخانه تولیدکننده در چین جهت عرضه در بازار فیزیکی، رقمی حدود ۱۰۰ هزار تا ۱۱۰ هزار یوان در هر تن در اواخر آوریل سال ۲۰۲۴ ارزیابی شد که نسبت به قیمت ۱۰۰ هزار تا ۱۲۰ هزار یوان در هر تن کاهش را تجربه کرد. قیمت محصول نامبرده در پایان ماه می ۲۰۲۴ رقم ۹۴ هزار تا ۱۰۳ هزار یوان در هر تن را به ثبت رساند.

روند نزولی قیمت هیدروکسید لیتیوم در چین نشان‌دهنده تاثیر متقابل روند عرضه و تقاضا بر یکدیگر، تغییر سلیقه تولیدکنندگان باتری خصوصا تولیدکنندگان باتری لیتیوم آهن فسفات (LFP) به سمت استفاده از کربنات لیتیوم و افزایش حجم تقاضا برای آن و همچنین تاثیر پذیرفتن قیمت هیدروکسید لیتیوم از نوسانات کلی قیمت در بازار لیتیوم است.

وضعیت بازار محموله‌های دریایی محصولات لیتیومی

بازار محموله‌های دریایی با شرط تحویل در بنادر اصلی چین، ژاپن و کره‌جنوبی و تقبل هزینه ارسال توسط خریدار (CIF) نوساناتی را تجربه کرده است. در همین راستا، کاهش قیمت‌ها در چین و کاهش پیش‌بینی‌شده رشد قیمت‌ها در کره‌جنوبی برای سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ بر بازار لیتیوم تاثیر گذاشته و منجر به افت قیمت ماده معدنی نامبرده شده است.

بر اساس ارزیابی صورت گرفته از سوی موسسه «Fastmarkets»، قیمت کربنات لیتیوم با خلوص حداقل ۹۹٫۵ درصد، مورد استفاده در تولید باتری با شرط تحویل محموله در بنادر اصلی چین، ژاپن و کره‌جنوبی و تقبل هزینه ارسال توسط خریدار (CIF) جهت عرضه در بازار فیزیکی رقمی حدود ۱۳ دلار و ۵۰ سنت تا ۱۴ دلار و ۵۰ سنت به ازای هر کیلوگرم در ۲۴ می سال ۲۰۲۴ اعلام شد که کاهش ۱٫۸ درصدی را نسبت به قیمت ۱۳ دلار و ۵۰ سنت تا ۱۵ دلار به ازای هر کیلوگرم در تاریخ ۱۷ می سال جاری میلادی به ثبت رساند. همچنین موسسه مذکور قیمت لیتیوم هیدروکسید مونوهیدرات با خلوص حداقل ۵۶٫۵ درصد با شرط تحویل محموله در بنادر اصلی چین، ژاپن و کره‌جنوبی و تقبل هزینه ارسال توسط خریدار (CIF) جهت عرضه در بازار فیزیکی را حدود ۱۳ دلار و ۴۰ سنت تا ۱۴ دلار و ۵۰ سنت به ازای هر کیلوگرم در ۲۴ می سال ۲۰۲۴ ارزیابی کرد که ۲٫۱ درصد نسبت به قیمت ۱۳ دلار و ۵۰ سنت تا ۱۵ دلار به ازای هر کیلوگرم ثبت شده در ۱۷ می سال جاری میلادی کاهش را تجربه کرد.

وضعیت محموله‌های هیدروکسید لیتیوم

تعرفه‌های گمرکی محموله‌های دریایی هیدروکسید لیتیوم در بنادر اروپا و آمریکای شمالی جزو تعرفه‌های مهم و تاثیرگذار بر بازار جهانی این ماده معدنی به حساب می‌آید. به دنبال روند صعودی قیمت لیتیوم در بازار محموله‌های دریایی کشورهای آسیایی، قیمت‌ لیتیوم در بازار فیزیکی شرکت‌های غربی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی افزایش را به ثبت رساند که دلیل آن رشد قیمت‌های پیشنهادی ارائه شده از سوی تولیدکنندگان و معامله‌گران اعلام شد.

نوسانات قیمتی در بازار مناطق مختلف جهان و تاثیر متقابل آن بر یکدیگر نشان می‌دهد که تغییر نرخ محصولات لیتیوم در یک بازار بر قیمت آن محصول در دیگر بازارهای جهان تاثیر خواهد گذاشت.

پیش‌بینی‌های ارائه شده برای قیمت لیتیوم در سال ۲۰۲۴

در ادامه با تکیه بر ارزیابی و تحلیل داده‌های بررسی‌ شده اخیر از بازار، چندین موضوع مهم در مورد چشم‌انداز قیمت هیدروکسید لیتیوم در سال ۲۰۲۴ ارائه می‌شود.

بررسی ارزیابی تحلیل‌های ارائه شده از سوی تحلیلگران بازار حاکی از بازیابی نسبی قیمت لیتیوم در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ است. پیش‌بینی روند صعودی نسبی ارائه شده را می‌توان به مواردی چون انتظار برای افزایش حجم عرضه لیتیوم در پایان سال ۲۰۲۴، افزایش میزان تولید باتری در ماه مارس و آوریل سال مذکور و در نهایت افزایش حجم تقاضا برای آغاز فرایند ذخیره‌سازی مجدد در انبارها در صنایع پایین‌دستی طی سه ماهه پایانی سال جاری میلادی نسبت داد.

با این حال، طبق ارزیابی‌های انجام شده روند نزولی موجود قیمت محموله‌های دریایی در بازار لیتیوم آسیا طی سه ماهه دوم تایید و رقم آن حدود ۱۴ دلار و ۵۰ سنت در هر کیلوگرم اعلام شد. انتظار می‌رود که قیمت هیدروکسید لیتیوم به طور متوسط ​​به حدود ۱۰۳ هزار و ۷۸۰ یوان در هر تن در چین برای ۶ ماهه باقیمانده از سال ۲۰۲۴ با میانگین کل ۱۰۳ هزار و ۵۰۰ یوان در هر تن برسد.

علاوه‌براین، برای قیمت لیتیوم هیدروکسید با خلوص حداقل ۹۹٫۵ درصد، مورد استفاده در تولید باتری با شرط تحویل محموله در بنادر اصلی چین، ژاپن و کره‌جنوبی و تقبل هزینه ارسال توسط خریدار (CIF) به طور متوسط رقم ۱۴ دلار و ۵۰ سنت در هر کیلوگرم در ۶ ماهه دوم سال ۲۰۲۴ و میانگین قیمت ۱۵ دلار به ازای هر کیلوگرم برای کل سال مذکور پیش‌بینی شده است.

قیمت پیش‌بینی شده برای لیتیوم هیدروکسید در بازار چین و کشورهای جنوب‌شرقی آسیا

عوامل زمینه‌ای موثر بر قیمت هیدروکسید لیتیوم

عوامل متعددی بر نوسان قیمت هیدروکسید لیتیوم نقش مهمی ایفا خواهند کرد؛ از جمله این عوامل می‌توان به سرعت پذیرش خودروهای الکتریکی در سطح جهان، پیشرفت در استفاده از فناوری‌های به کار رفته در تولید باتری و اثر متقابل آن بر حجم تقاضای هیدروکسید لیتیوم، تنش‌های ژئوپلیتیکی و تاثیر آن بر زنجیره‌های تامین لیتیوم و سیاست‌‌گذاری‌های زیست‌محیطی که ممکن است بر فعالیت‌های استخراج و تولید تاثیر بگذارد، اشاره کرد.

بر همین اساس، واضح است که در نظر گرفتن چنین عوامل تاثیرگذاری نشان می‌دهد که بازار لیتیوم یک اکوسیستم پویا و پیچیده بوده که محرک‌های زیادی بر تحولات بازار آن تاثیر می‌گذارد. برای فعالان صنعت تولید باتری و انرژی، آگاهی از نوسانات احتمالی قیمت هیدروکسید لیتیوم می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های بعدی آن‌ها بسیار تاثیرگذار باشد.

با توجه به ظهور مداوم فناوری‌های پیشرفته، پیش‌بینی شده است که چالش‌ها و فرصت‌های جدیدی پیش روی بازار هیدروکسید لیتیوم در آینده قرار بگیرد.

قیمت هفتگی لیتیوم هیدروکسید مونوهیدرات در بازار چین

انتهای پیام//

پس از انتشار نتایج مطالعات امکان‌سنجی،

7:13 /سه شنبه/29 خرداد 1403

در بازار سیستم‌های ذخیره انرژی باتری چه می‌گذرد؟

6:56 /پنجشنبه/17 خرداد 1403

در هفته پایانی ماه می 2024،

10:16 /یکشنبه/13 خرداد 1403

هم‌زمان با افزایش بی‌سابقه حجم تقاضا صورت پذیرفت؛

15:30 /یکشنبه/6 خرداد 1403
به زودی گفت‌وگوهای مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی یادداشت‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی گزارش‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی ویدیوهای مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی اینفوگرافیک‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی گزارش‌های تصویری مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.

شاخص‌های قیمتی فلزات آنلاین

محصول
شاخص/تاریخ
قیمت

فلزات آنلاین

1403/04/9

153071

فلزات آنلاین

1403/04/9

483684

فلزات آنلاین

1403/04/9

635024

فلزات آنلاین

1403/04/9

2788352

فلزات آنلاین

1403/04/9

23273

فلزات آنلاین

1403/04/9

11281

فلزات آنلاین

1403/04/9

47474

فلزات آنلاین

1403/04/9

51616

فلزات آنلاین

1403/04/9

44720

فلزات آنلاین

1403/04/9

41572

فلزات آنلاین

1403/04/9

26228

فلزات آنلاین

1403/04/9

28508

فلزات آنلاین

1403/04/9

25877

فلزات آنلاین

1403/04/9

36812

فلزات آنلاین

1403/04/9

33576

فلزات آنلاین

1403/04/9

46477

فلزات آنلاین

1403/04/9

25454

فلزات آنلاین

1403/04/9

43710

فلزات آنلاین

1403/04/9

46627

فلزات آنلاین

1403/04/9

3498100