سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۱۱:۴۱ /یکشنبه/۲۹ مهر ۱۴۰۳
زمان انتشار: 5:18 /چهارشنبه/6 دی 1396

مدیرعامل کارخانه فولاد ناب تبریز

راهکارهای ورود به بازارهای رقابتی محصولات فولادی

در سالیان گذشته صرف داشتن کیفیت و قیمت مناسب برای دست آوردن بازارهای جهانی کافی بود. اما در حال حاضر با افزایش تعداد تولیدکنندگان، رقابت برای به‌دست آوردن بازارها هر روز بیشتر و عرصه تنگ‌تر شده است. بازار محصولات فولادی نیز از این امر مستثنی نیست و اکنون فضای رقابتی چه در بازارهای داخلی و چه در بازارهای بین‌المللی حاکم است. امروزه در فضای تجارت جهانی دیگر مزیت‌های نسبی کافی نیستند و مزیت‌های رقابتی مهم شده‌اند. توجه به این مزیت‌های رقابتی سود بلندمدت تولیدکنندگان را به همراه خواهد داشت.

در سالیان گذشته صرف داشتن کیفیت و قیمت مناسب برای دست آوردن بازارهای جهانی کافی بود. اما در حال حاضر با افزایش تعداد تولیدکنندگان، رقابت برای به‌دست آوردن بازارها هر روز بیشتر و عرصه تنگ‌تر شده است. بازار محصولات فولادی نیز از این امر مستثنی نیست و اکنون فضای رقابتی چه در بازارهای داخلی و چه در بازارهای بین‌المللی حاکم است. امروزه در فضای تجارت جهانی دیگر مزیت‌های نسبی کافی نیستند و مزیت‌های رقابتی مهم شده‌اند. توجه به این مزیت‌های رقابتی سود بلندمدت تولیدکنندگان را به همراه خواهد داشت.

در دنیای امروز، توسعه صنعت فولاد و به‌دست آوردن بازارهای داخلی و بین‌المللی دیگر تنها در گرو داشتن محصول با کیفیت و با قیمت مناسب نیست. در بازارهایی رقابتی دنیا که در بسیاری مواقع وارد گیرودار رکود نیز می‌شوند، تولید محصول با کیفیت و قیمت مناسب شرط‌های لازم برای کسب بازار هستند، اما شرط کافی نیستند.

بنابراین تولیدکنندگان فولاد دنیا در شرایط فعلی در حال افزایش مزیت‌های رقابتی خود به‌منظور به‌دست آوردن سهم بیشتری از بازارهای دنیا هستند. توجه به مواردی نظیر استفاده از تکنولوژی‌های روز، دقت در کیفیت بالای محصولات، تولید محصولات متنوع، تحویل به‌موقع محصولات به مشتریان، داشتن برند، فروش اعتباری و… می‌توانند موجب کسب بازارهای دنیا شوند.

اهمیت حضور برند در صنایع فولاد کشور

تجارت در عرصه‌های بین‌المللی دوره‌های مختلفی را پشت سر گذاشته است و در حال حاضر نیز تجارت در عصر چهارم خود قرار دارد. در این عصر فروش کالا کمرنگ شده و اغلب به‌جای خرید و فروش کالا، برندها خرید و فروش می‌شوند. با وجود آنکه سال‌هاست مفهوم فروش برند در بسیاری از کشورها نهادینه شده است، اما همچنان در ایران خرید و فروش کالا اولویت بیشتری نسبت به برند دارد.

حوزه صنایع فلزی، معدنی و فولادی کشور وجود دارد. گفتنی است که اغلب صادرکنندگان با نام شرکت خود و نه برند خود در بازارهای دنیا حاضر می‌شوند. ضمن اینکه هر چه فضای رقابت تنگتر شود، حضور برندها نیز از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. در چنین شرایطی فروشندگان بدون شناسنامه و هویت جایی برای حضور نخواهند داشت.

در سالهای گذشته تولیدکنندگان محصولات فولادی کشور به لحاظ کیفیت پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند. اما همچنان محصول خود را بدون شناسنامه مشخص صادر می‌کنند. حتی در مواردی دیده می‌شود که لوگوی مشخصی نیز ندارند و همین امر موجب عدم موفقیت این تولیدکنندگان در بازاریابی می‌شود.

در واقع برند موجبات جذب اعتماد مشتری را فراهم می‌کند. پس الزام است که تولیدکنندگان داخلی برای موفقیت هر چه بیشتر در تجارت جهانی، هر چه سریعتر در این زمینه اقدام کنند. قدم اول نیز این است که شرکت‌های داخلی بپذیرند در عصر چهارم تجارت مشغول به فعالیت هستند و در این عصر برند خرید و فروش می‌شود و نه کالا،  در گام دوم باید از متخصصان این حوزه برای ایجاد مقدمات، پایه‌های معماری این مفهوم یاد شده، رنگ، شعار و… استفاده کنند.

 

نام «وکغدیر» در میان اعضای انجمن جهانی فولاد؛

7:25 /یکشنبه/29 مهر 1403

در نخستین رویداد سراسری تولید مسئولانه و بهره‌وری،

8:02 /چهارشنبه/25 مهر 1403

مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

5:52 /شنبه/28 مهر 1403

محسن مصطفی‌پور، مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

5:41 /شنبه/28 مهر 1403

علی امرایی، مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

5:35 /شنبه/28 مهر 1403

مهدی کوهی، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

5:19 /شنبه/28 مهر 1403

محمود لندی، مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

4:53 /شنبه/28 مهر 1403

سید رضا شهرستانی، مدیرعامل شرکت لوله و اتصالات چدنی (کلاچ) طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

5:03 /شنبه/24 شهریور 1403

مصطفی چمران، معاون فروش شرکت آهن و فولاد ارفع طی یادداشتی نوشت:

7:49 /سه شنبه/13 شهریور 1403

صادق قاسمی فلاورجانی، مديرعامل شرکت فنی مهندسی آرين مدرن جهان‌آرا طی یادداشتی نوشت:

7:29 /شنبه/8 اردیبهشت 1403

حسين کهزاد، مديرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

4:48 /شنبه/25 آذر 1402

فرشید سلطان‌زاده، مدیرعامل شرکت مشاوره اقتصادی آرمان آتورپات طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

6:27 /شنبه/29 مهر 1402

همگام با توسعه اکتشافات در غرب کشور رقم خورد؛

11:11 /یکشنبه/18 شهریور 1403

اینفوگرافیک شرکت سنگ آهن مرکزی ایران؛

9:26 /شنبه/21 مهر 1403

اینفوگرافیک عملکرد 6 ماهه چادرملو؛

9:14 /شنبه/21 مهر 1403

اینفوگرافیک مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز؛

6:19 /شنبه/14 مهر 1403

اینفوگرافیک طرح‌های شرکت ذوب آهن اصفهان؛

5:49 /شنبه/24 شهریور 1403

اینفوگرافیک عملکرد چهار ماهه «فخاس»؛

6:16 /شنبه/17 شهریور 1403

شاخص‌های قیمتی فلزات آنلاین

محصول
شاخص/تاریخ
قیمت

فلزات آنلاین

1403/07/28

197786

فلزات آنلاین

1403/07/28

554000

فلزات آنلاین

1403/07/28

764363

فلزات آنلاین

1403/07/28

2670463

فلزات آنلاین

1403/07/28

22490

فلزات آنلاین

1403/07/28

11941

فلزات آنلاین

1403/07/28

40588

فلزات آنلاین

1403/07/28

49535

فلزات آنلاین

1403/07/28

42008

فلزات آنلاین

1403/07/28

40638

فلزات آنلاین

1403/07/28

26495

فلزات آنلاین

1403/07/28

28277

فلزات آنلاین

1403/07/28

26435

فلزات آنلاین

1403/07/28

34320

فلزات آنلاین

1403/07/28

32049

فلزات آنلاین

1403/07/28

45328

فلزات آنلاین

1403/07/28

26090

فلزات آنلاین

1403/07/28

39304

فلزات آنلاین

1403/07/28

42284

فلزات آنلاین

1403/07/28

4179400