• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
مدیر فروش شرکت جهان عایق پارس مطرح کرد:

الزام استفاده از آلومینیوم جکت در سکوهای نفتی/ کاربرد آلوزینک بسیار محدود است

  • کد خبر : 7277
  • 11 فروردین 1399 - 12:40
الزام استفاده از آلومینیوم جکت در سکوهای نفتی/ کاربرد آلوزینک بسیار محدود است
مدیر فروش شرکت جهان عایق پارس گفت: از آلومینیوم جکت در تمام مناطق کشور می‌توان استفاده کرد و این نوع جکت‌های حرارتی کاربرد فراوانی در صنایع مختلف نظیر صنایع نفت و پتروشیمی دارند و توانسته‌اند جایگزین عایق‌های تولید شده از ورق گالوانیزه شوند.

مدیر فروش شرکت جهان عایق پارس گفت: از آلومینیوم جکت در تمام مناطق کشور می‌توان استفاده کرد و این نوع جکت‌های حرارتی کاربرد فراوانی در صنایع مختلف نظیر صنایع نفت و پتروشیمی دارند و توانسته‌اند جایگزین عایق‌های تولید شده از ورق گالوانیزه شوند.

مهدی خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: شرکت جهان عایق پارس از سال ۱۳۸۴ فعالیت تولیدی خود را در زمینه تولید عایق آغاز کرد و پس از چند سال، با راه‌اندازی خطوط مدرن و پیشرفته قادر به تولید عایق گرم، سرد و پوشش آلومینیومی شد و در حال حاضر، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان عایق‌های صنعتی در کشور به شمار می‌آید.
وی افزود: ظرفیت اسمی کارخانه سالانه حدود ۱۵۰ هزار مترمربع کاور عایق آلومینیومی است و از مواد آلی همانند پلی‌ایزو و ورق آلومینیومی به عنوان ماده اولیه برای تولید عایق‌های حرارتی استفاده می‌کنیم. توانایی تولید ورق آلومینیومی مورد استفاده را نداریم و ضرورتی هم در این زمینه وجود ندارد که یک کارخانه جداگانه برای رفع این نیاز احداث کنیم. ورق و مواد اولیه آلومینیومی مورد نیاز را از شرکت‌های نورد اراک، آلومینیوم پارس، پارس آلومان کار و… تهیه می‌کنیم؛ کیفیت مواد اولیه تولید شده در این کارخانه‌ها در سطح مطلوبی قرار دارند.

مدیر فروش شرکت جهان عایق پارس توضیح داد: ورق‌های آلیاژی در زمینه تولید عایق‌های حرارتی کاربردی ندارند؛ به خاطر اینکه قیمت بالایی دارند و برای کاربرهای خاص تولید می‌شوند. مواد آلی مصرفی که به صورت لایه‌ای میان ورق‌های آلومینیومی قرار می‌گیرد را نیز از شرکت‌های مختلفی خریداری و پس از انجام چند فعالیت فرآوری در کارخانه، آن‌ها را به الیاف تبدیل می‌کنیم تا امکان قرار گرفتن میان ورق‌های آلومینیومی فراهم شود. این کاورهای آلومینیومی به عنوان پوشش روی عایق و حفاظت از آن طراحی و تولید می‌شود و ضخامت این کاورها را مشتریان تعیین می‌کنند که معمولا حدود یک میلی‌متر است.

خدایی بیان کرد: نیاز روزافزونی که در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی در صنایع مختلف وجود دارد، موجب افزایش میزان تقاضا برای عایق‌های حرارتی شده است؛ به گونه‌ای که تولید و استفاده از این محصول در کشورهای مختلف روایج گسترده‌ای یافته و همچنین صاحبان صنایع در کشور نیز به استفاده از عایق ملزم شده‌اند. در حقیقت شرکت ما تامین‌کننده اصلی عایق‌های حرارتی برای پتروشیمی، نیروگاه‌، پالایشگاه، فازهای مختلف عسلویه و صنعت ساختمان است که با توجه به تقاضایی که در این زمینه وجود دارد، سعی داشته کیفیت و کمیت محصولات خود را بهبود ببخشد.

وی در ادامه مطرح کرد: در سال جاری، وضع تحریم‌های پولی و بانکی بر شرایط خرید و فروش محصولات تولید شده تاثیر گذاشته و ۴۰ درصد میزان فروش ما نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، البته با ارائه تسهیلات و حمایت از صنایع تولیدکننده امکان بهبود روند تولید بیشتر شده اما در حال حاضر، میزان فروش و درآمد کمتر از سال‌های گذشته شده است.

واردات مواد اولیه ضروری به سختی صورت می‌گیرد

مدیر فروش شرکت جهان عایق پارس بیان کرد: در سال‌های اخیر، چالش‌های مربوط به مسائل گمرکی و نقل و انتقال ارز وجود دارد، تامین مواد اولیه، قطعات ماشین‌آلات (بیرینگ، تجهیزات برق، ابزار دقیق و…) و لوازم یدکی را با مشکل مواجه کرده است. برای اینکه بتوانیم یک خط تولید جدید را وارد کارخانه نصب و راه‌اندازی کنیم باید پروسه ثبت سفارش و وارد کردن خط تولید را طی کنیم که به طور معمول بیش از هشت ماه به طول می‌انجامد که این توقف بسیار زیاد تجهیزات در گمرک به روند فعالیت تولیدی ما آسیب وارد می‌کند.

خدایی افزود: عدم ترخیص به موقع و نگه‌داشت ماشین‌آلات برای مدت زمان طولانی، به آن تجهیزات سفارش داده شده، صدمه می‌رساند؛ این درحالی است که این‌ اقداماتی که گمرک در کشور انجام می‌دهد، نتیجه نادرست بودن روند اداری است که برای شرکت‌ها هزینه بسیاری به همراه دارد و بسیاری از تولیدکنندگان را در سال‌های اخیر، متضرر کرده است.

وی در ادامه گفت: تعرفه‌های گمرکی و کنترل واردات کالا به خودی خود بد نیست و دولت می‌تواند با افزایش تعرفه گمرکی محصولاتی که در کشور به میزان کافی تهیه و تولید می‌شود، به روند تولید داخلی کمک بیشتری کند. باید توجه داشت، شرکت‌های تولیدکننده داخلی به این‌گونه حمایت‌ها احتیاج دارند، چنانچه دولت برای حمایت از شرکت‌های خودروساز، امکان ورود خودروهای خارجی را با وضع تعرفه‌های گمرکی بالا گرفته است، در صنعت تولید عایق‌های حرارتی نیز می‌تواند از فعالان و صنعت‌گران حمایت کند.

در تمام مناطق کشور، می‌توان از آلومینیوم جکت استفاده کرد

مدیر فروش شرکت جهان عایق پارس عنوان کرد: برای تولید آلومینیوم جکت، شمش خالص را از بورس خریداری و ورق مورد نیاز را سفارش می‌دهیم؛ این ورق‌های خریداری شده در کارخانه ما موج‌دار می‌شوند و تغییر شکل پیدا می‌کنند؛ به این دلیل که ورق‌های مورد استفاده در آلومینیوم جکت باید کروکیت (موج‌دار) باشند.

خدایی اظهار کرد: از آلومینیوم جکت می‌توان در تمام مناطق گرمسیر، مرطوب، سرد و… استفاده کرد. به کار بردن این نوع ورق‌ها در سکوهای نفت و گاز اجباری شده است و شرکت‌هایی مانند توتال، شل، امی و… که در این زمینه سرمایه‌گذاری کردند، استفاده از این ورق‌ها را رواج داده‌اند زیرا در صورت وجود نداشتن این ورق‌ها، عایق‌ها از میان می‌روند.

وی بیان کرد: برای تولید جکت‌های حرارتی می‌توان از از ورق گالوانیزه نیز استفاده کرد، اما عمر مفید جکت‌های تولید شده از ورق گالوانیزه نسبت به آلومینیوم جکت(پلی‌کرافت) کمتر است، زیرا گالوانیزه در مناطق مرطوب شوره می‌زند و دچار خوردگی می‌شود؛ در حالی که آلومینیوم خیلی دچار خوردگی نمی‌شود البته جکت‌های حرارتی تولید شده از ورق گالوانیزه قیمت پایین‌تری نسبت به آلومینیوم جکت دارد.

مدیر فروش شرکت جهان عایق پارس تصریح کرد: از جکت‌های حرارتی که پوشش ورق‌ گالوانیزه دارند تنها در اصفهان و تهران می‌توان استفاده کرد؛ چنانچه در سال‌های گذشته استفاده از این نوع جکت‌ها در سکوهای نفتی کاربرد فراوانی داشت اما در سال‌های اخیر آلومینیوم جکت جایگزین آن شده است و تنها استفاده از این نوع ورق‌ها مطلوب است.

تقاضا برای آلوزینک کم است

خدایی در خصوص ورق‌های آلوزینک، عنوان کرد: در کشور تنها یک شرکت تولیدکننده آلوزینک وجود دارد و در این زمینه فعالیت تولیدی محدودی را شاهد هستیم. تقاضا برای آلوزینک که ترکیب آلومینیوم و روی بوده بسیار اندک است و ورق آلومینیومی به دلیل سبکی و مقاومت بیشتر کاربرد بیشتری دارد.

وی افزود: با اینکه آلوزینک نسبت به گالوانیزه مزایای بیشتری دارد اما به دلیل اینکه ورق گالوانیزه توسط چند شرکت بزرگ فولادی کشور تولید می‌شود، کاربرد گالوانیزه بیشتر از آلوزینک شده است. همچنین دستگاه‌های مخصوص تولید آلوزینک در کشور موجود نیست و ترکیب دو فلز آلومینیوم و روی، با دستگاه‌ها و تجهیزات مشابه به سختی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=7277

نوشته‌های مشابه

11اردیبهشت
ضرردهی صادرات مقاطع طویل فولادی!
مدیرعامل شرکت فولاد جاوید بناب عنوان کرد:

ضرردهی صادرات مقاطع طویل فولادی!

11اردیبهشت
صادرات به شرط دستیابی به استانداردهای کیفی بالا
یک فعال صنعت مس در گفت‌وگو با «فلزات‌‌آنلاین» عنوان کرد:

صادرات به شرط دستیابی به استانداردهای کیفی بالا