سازمان «Advanced Propulsion Centre» وابسته به دولت بریتانیا در نظر دارد با تخصیص ۴٫۳ میلیون دلار از پروژه تحقیقاتی شرکت «EMR» که در بخش بازیافت فعالیت دارد، حمایت کند. از این کمکهزینه تخصیص یافته قرار است در تولید شمش اکستروژن آلومینیومی کمکربن با استفاده از قراضه استفاده شود.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزاتآنلاین» و به نقل از رسانه «Recycling Today Media Group»، قرار است در توسعه پروژه تحقیقاتی پروژه «ReCircAl» متعلق به شرکت «EMR»، فعالان دیگری مانند شرکت «Constellium»، مرکز عالی فلزات دانشگاهی «BCAST»، شرکت «BCW Group»، شرکت «Riskoa Limited» و شرکت «Stellantis» همکاری داشته باشند.
به نظر میرسد در پروژه «ReCircAl»، از دانش و تخصص شرکت «EMR» در زمینه فرآوری قراضه آلومینیوم و دانش شرکت «Constellium» و مرکز عالی دانشگاهی «BCAST» در زمینه توسعه آلیاژهای آلومینیومی به منظور تولید بیلتهای آلومینیومی کمکربن استفاده خواهد شد.
جدای از این موارد، شرکت «Constellium» نسبت به شرکتهای دیگر نقش بیشتری را در توسعه پروژه «ReCircAl» ایفا خواهد کرد و قرار است از تخصص این شرکت در توسعه آلیاژ آلومینیومی استفاده شود. به علاوه، از تخصص شرکت «Constellium» در روند تحقیق و توسعه ارائه محصولات آلومینیومی بازیافتی با کیفیت بالا در توسعه پروژه مذکور بهره برده خواهد شد.
طبق بیانیه شرکت «EMR»، در پروژه مذکور امکان استفاده از ۱۰۰ درصد آلومینیوم بازیافتی برای تولید شمش اکستروژن آلومینیومی کمکربن در مقیاس صنعتی فراهم شده است.
گفتنی است این پروژه مبتنی بر پروژه «CirConAl» تحت نظارت شرکت «Constellium» توسعه خواهد یافت. طبق آمار ارائه شده سازمان «Advanced Propulsion Centre» وابسته به دولت بریتانیا، حدود ۱۲٫۲ میلیون دلار برای توسعه پروژه «CirConAl» تخصیص داده بود.
شرکت «Constellium» طی بیانیهای هدف از توسعه پروژه «CirConAl» را افزایش استفاده از قراضه پس از مصرف در تولید آلیاژهای با استحکام بالا که کربن تولیدی آنها دو تن در هر یک تن آلومینیوم تولید شده است، اعلام کرده بود.
طبق گزارشهای منتشر شده، بیلتهای آلومینیومی کمکربن تولید شده از قراضهها همان کیفیت و استحکام بیلتهای تولید شده از آلومینیوم اولیه را خواهند داشت و حتی استانداردهای تولید این آلومینیومهای بازیافتی که قرار است در تولید بدنه خودروها مورد استفاده قرار بگیرند، از استاندارهای فعلی بسیار بالاتر است. به علاوه، تمامی پروتکلهای به کار رفته در فرایند تولید بیلتهای آلومینیومی کمکربن تحت نظر تولیدکنندگان تجهیزات اصلی که مشتری اول این محصولات هستند، انجام خواهد شد.
بروس میلر، مدیر بازرگانی شرکت «EMR» با بیان اینکه توسعه پروژه «ReCircAl»، یک نقطه عطف در صنعت آلومینیوم و خودرو خواهد بود، افزود: با توسعه این پروژه ثابت خواهد شد که میتوان قطعات خودروها را با استفاده از مواد بازیافتیای که از استحکام و عمر بالایی برخوردارند، تولید کرد.
وی خاطرنشان کرد: ادامه حمایت سازمان «Advanced Propulsion Centre» باعث خواهد شد شرکت «EMR» محدودیتهای تولید آلومینیوم بازیافتی را کنار زده و فراتر از استانداردهای فعلی در فرایند تولید محصولات بازیافتی عمل کند.
مدیر بازرگانی شرکت «EMR» تصریح کرد: همکاری میان شرکتهای نامبرده نه تنها میزان کربن تولیدی در صنایع ساختوساز بریتانیا را کاهش می دهد بلکه مزایای اقتصادی قابلتوجهی را نیز برای این کشور به همراه خواهد داشت و حتی موجب میشود حجم سرمایهگذاریها در صنایع سبز افزایش پیدا کند.
مارتین جارت، مدیر فناوری بخش تجاری و تولید قطعات خودروها در شرکت «Constellium»، استفاده از قراضه پس از مصرف در تولید طیف وسیعی از آلیاژهای آلومینیومی مقاوم را یکی از اهداف توسعه پروژه «ReCircAl» اعلام کرد و افزود: این پروژه نقش بسیار مهمی در تقویت زنجیره تامین آلومینیوم بازیافتی به عنوان یک منبع استراتژیک برای تولید آلومینیوم کمکربن ایفا خواهد کرد و صنعت آلومینیوم را متحول میکند.
انتهای پیام//