سرپرست دفترفنی نت پیشگیرانه شرکت فولاد هرمزگان گفت: پروژه تحولآفرین بهینهسازی عملکرد ترانسفورماتورهای کورههای قوس الکتریکی و ترانسفورماتورهای پست ۲۳۰ کیلوولت از طریق پیادهسازی «نگهداری مبتنی بر قابلیت اطمینان (RCM)» در شرکت فولاد هرمزگان آغاز شد.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزاتآنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، امید عبدالمحمدی با اعلام این خبر افزود: نگهداری و تعمیرات مبتنی بر قابلیت اطمینان «Reliability Centered Maintenance» تکنیک کلیدی در مدیریت داراییهای فیزیکی «Asset Management» است و از منظر سیستمهای نگهداری و تعمیرات متعالی در دنیا، به عنوان اثربخشترین روش نسبت به هزینههای آن برای ایجاد و توسعه استراتژیهای نگهداری و تعمیرات در سطح جهانی شناخته میشود.
وی خاطرنشان کرد: افزایش قابلیت اطمینان تجهیزات، کاهش خرابیهای اضطراری، اصلاح استانداردهای نگهداری و تعمیرات، کاهش هزینههای نگهداری و تعمیرات، بهبود وضعیت کیفی محصولات، کاهش سوانح با پیامدهای ایمنی و زیستمحیطی، از جمله دستاوردهای مهم بهکارگیری نگهداری و تعمیرات مبتنی بر قابلیت اطمینان است. این رویکرد تضمین میکند تجهیزات ما نه تنها میتوانند پاسخگوی نیازهای فعلی صنعت باشند بلکه برای چالشهای آینده نیز آمادگی دارند.
سرپرست دفترفنی نت پیشگیرانه شرکت فولاد هرمزگان تصریح کرد: اجرای پروژه نگهداری و تعمیرات ترانسفورماتورهای قدرت کورههای قوس الکتریکی و ترانسفورماتورهای تغذیهکننده آنها در پست ۲۳۰Kv، از اهداف استراتژیک شرکت فولاد هرمزگان است زیرا این ترانسفورماتورها نقشی کلیدی در فرایند تولید فولاد بازی میکند و برای تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز کورههای قوس الکتریکی به کار میرود. از این رو، در شرکت فولاد هرمزگان پروژه بهینهسازی عملکرد ترانسفورماتورهای کورههای قوس الکتریکی و ترانسفورماتورهای پست ۲۳۰ کیلوولت از طریق پیادهسازی «نگهداری مبتنی بر قابلیت اطمینان (RCM)» آغاز شد.
بهنوش علیزاده، کارشناس دفترفنی نت پیشگیرانه شرکت فولاد هرمزگان نیز با بیان اینکه پروژه بهینهسازی عملکرد ترانسفورماتورهای کوره در مسیر نوآوری و تعالی است، اظهار داشت: با توجه به استراتژیک بودن این پروژه، از ابتدای مهر ماه سال جاری فاز اجرایی این پروژه توسط دفتر فنی و برنامهریزی تعمیرات و با همکاری واحد آموزش و توسعه منابع انسانی آغاز شد. جلسات این پروژه به صورت منظم دو روز در هفته با مشارکت پرسنل واحدهای انرژی، نگهداری و تعمیرات فولادسازی و دفتر فنی و برنامهریزی تعمیرات برگزار میشود.
وی مطرح کرد: برای انجام فرایند، ترکیب بهینهای از استراتژیهای نگهداری و تعمیرات واکنشی «Reactive»، پیشگیرانه «Preventive»، پیشبینانه «Predictive» و هوشمندانه «Proactive» به منظور حصول به قابلیت اطمینان مورد نیاز با کمترین هزینه تعیین و جهت عملیاتی کردن آن استراتژی، اقدامات اصلاحی تعریف میشوند. به عبارت دیگر، «RCM» فرایند بهبود مستمر جهت تعیین استراتژیهایی برای مدیریت حالات خرابی عملکردی هر دارایی فیزیکی در شرایط کاری مورد استفاده است که جهت اولویتبندی خرابیها با توجه به پیامدهای آن، اقدامات اصلاحی تعریف شده و اثر بخشی ناشی از انجام اقدامات اصلاحی کنترل میشود.
انتهای پیام//