به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزاتآنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، عبدالکریم مولایی در خصوص اهمیت اجرای این پروژه، اظهار داشت: نورد گرم فولاد مبارکه به دلیل تکخطی بودن و جایگاه استراتژیک در تداوم تولید شرکت، همواره از اهمیت خاصی برخوردار بوده است و این مهم مسئولیت تیم اجرایی را در انجام هرچه بهتر و دقیقتر پروژه دوچندان میسازد.
وی با اشاره به اینکه اجرای چنین عملیات بزرگی، نیازمند برنامهریزی و آمادهسازی فنی و مهندسی دقیق است، افزود: ارزیابی ریسکهای فنی و ایمنی و اقدام جهت کاهش یا حذف آنها، کنترلهای دقیق فعالیتهای اجرایی در زمان ساخت و مونتاژ تابلوها و انجام تستهای مورد نیاز در مراحل مختلف مونتاژ تجهیزات، انجام تستهای سیموله و کنترل چندلایهای فانکشنها و دیاگرامهای موجود و همکاری خوب و استفاده از تجارب و تخصص بهرهبردار نورد گرم، بازنشستگان، تیم اجرایی شرکت تولده و ایریسا، از جمله موارد مهم در اجرای موفق پروژه بوده است.
مدیر توسعه نورد گرم شرکت فولاد مبارکه در همین زمینه، از حمایتهای بیدریغ مدیریت ارشد سازمان و کلیه معاونان، مدیران و همکاران در بخشهای توسعه، بهرهبرداری، خرید و پشتیبانی و همچنین از کارکنان شاغل و بازنشسته فولاد مبارکه و شرکتهای پیمانکار، به ویژه تیم اجرایی پروژه و تمامی همکارانی که در انجام هرچه بهتر این پروژه یاریرساندند، تشکر و قدردانی کرد.
مولایی در پایان اظهار امیدواری کرد فاز پایانی پروژه که شامل تعویض درایوهای قیچی و قفسه (F6) است نیز در سال آینده با موفقیت انجام شود.
اجرای پروژه با استفاده از ظرفیت و دانش داخلی
محمدرضا عریضی، کارشناس توسعه نورد گرم شرکت فولاد مبارکه نیز در خصوص اقدامات انجام شده در این پروژه، اظهار داشت: پروژه تعویض درایوهای اصلی و کمکی «DC» خط نورد گرم شامل خرید تجهیزات، مهندسی، مونتاژ، نصب تست و راهاندازی ۳۲ مجموعه درایو شامل ۳۳۲ تابلو با حدود ۲۲ کیلومتر کابلکشی و حجم فعالیتی بالغ بر ۷۵ هزار نفرساعت بوده و علیرغم امتناع شرکت نیدک از ادامه قرارداد نصب و راهاندازی این پروژه به بهانههای مختلف، با پذیرش ریسکهای موجود با اتکا بر دانش داخلی با موفقیت در حال انجام است.
وی در ادامه عنوان کرد: تاکنون در پروژه درایوهای نورد گرم، درایوهای قفسههای (R1 و E1) و اسکرودان قفسه (R1) و درایوهای قفسههای (F1,F2, F3, F4, F5) و اسکرودانهای مربوطه و همچنین درایوهای هر سه کویلر نورد گرم تا قبل از شاتدان سالیانه سال جاری و تعویض درایوهای اسکرودان قفسه (R3) و تنظیم رول قفسه R3 (تابلو G4R) و تعویض درایوهای قفسه (E3) در شاتدان سالیانه سال جاری، با موفقیت راهاندازی و با کیفیت مطلوب تحویل بهرهبردار نورد گرم شد.
انتهای پیام//