سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۲:۲۴ /دوشنبه/۲۶ خرداد ۱۴۰۴
زمان انتشار: ۸:۵۸ /یکشنبه/۲ دی ۱۴۰۳

یک مقام مسئول عنوان کرد:

توسعه پایدار اقتصادی با رعایت ملاحظات زیست‌محیطی توسط هیمکو

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان هرمزگان ضمن برشمردن مزایای پروژه پایانه مکانیزه مواد فله معدنی در بندر شهید رجایی که توسط هیمکو در حال اجراست، گفت: امیدواریم پروژه‌هایی مانند هیمکو به توسعه پایدار اقتصادی با رعایت ملاحظات زیست‌محیطی منجر شود.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان هرمزگان ضمن برشمردن مزایای پروژه پایانه مکانیزه مواد فله معدنی در بندر شهید رجایی که توسط هیمکو در حال اجراست، گفت: امیدواریم پروژه‌هایی مانند هیمکو به توسعه پایدار اقتصادی با رعایت ملاحظات زیست‌محیطی منجر شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، هدف از تاسیس شرکت مدیریت بین‌المللی همراه جاده ریل دریا (هیمکو)، ایجاد یک پایانه مکانیزه اختصاصی برای مواد فله معدنی در غرب بندر شهید رجایی است. این پایانه با بهره‌گیری از تجهیزات مکانیزه، اتوماسیون و فناوری‌های پیشرفته، موجب افزایش سرعت، کاهش هزینه‌ها و بهبود قابل توجه ایمنی، بهداشت و حفاظت از محیط زیست خواهد شد.

حبیب مسیح تازیانی، مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان هرمزگان طی گفت‌وگویی اظهار داشت: هرمزگان به‌ عنوان قطب توسعه اقتصادی به‌ ویژه در حوزه دریا‌محور، نقش مهمی در حمل‌ونقل دریایی کشور ایفا می‌کند. این استان با دارا بودن بزرگ‌ترین بنادر و چندین بندر صادراتی و وارداتی، می‌تواند از فناوری‌های مدرن برای تسهیل صادرات و واردات بهره ببرد.

وی تصریح کرد: طی چند دهه گذشته، بندر شهید رجایی شاهد تحولات مهمی بوده است. به‌ عنوان مثال، استفاده از جرثقیل‌های کانتینری (گنتری) برای جابه‌جایی کانتینرها، پیشرفت‌های قابل‌توجهی ایجاد کرده است. در زمینه تخلیه سایر کالاها مانند محصولات فله‌ای نیز اقداماتی صورت گرفته است. برای مثال، تخلیه گندم اکنون با مکنده‌های پیشرفته انجام می‌شود که در مقایسه با روش‌های قدیمی، ضایعات و آلودگی کمتری دارد.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان هرمزگان در ادامه به پروژه پایانه مکانیزه مواد فله معدنی در بندر شهید رجایی که توسط هیمکو اجرا می‌شود، اشاره کرد و افزود: پس از بهره‌برداری از این پروژه، صادرات و واردات مواد معدنی به‌ صورت مکانیزه و از طریق ریل انجام می‌شود. به این ترتیب، هنگام پهلوگیری کشتی، مواد معدنی از طریق خطوط ریلی متصل به اسکله، مستقیما به کشتی منتقل می‌شوند. سیستم واگن‌برگردان کاملا مکانیزه است و دیگر نیازی به تخلیه دستی توسط کارگران نیست. این فرایند، حمل‌ونقل چندمرحله‌ای را حذف کرده و باعث کاهش آلودگی‌های ناشی از جابه‌جایی‌های مکرر می‌شود.

مسیح تازیانی خاطرنشان کرد: مزایای این روش شامل کاهش خسارت در حمل‌ونقل، صرفه‌جویی اقتصادی و زیست‌محیطی، افزایش سرعت عملیات و کاهش دپوی مواد معدنی است. همچنین این سیستم، از پراکندگی آلودگی در شرایط جوی مانند وزش باد جلوگیری می‌کند. این فرایند، حمل‌ونقل ریلی پیوسته‌ای را از معدن تا کشتی و بالعکس برای صنایع داخلی فراهم می‌آورد. امیدواریم پروژه‌هایی مانند هیمکو به توسعه پایدار اقتصادی با رعایت ملاحظات زیست‌محیطی منجر شود.

وی مطرح کرد: متاسفانه برخی صنعتگران به دلیل هزینه‌بر بودن الزامات زیست‌محیطی، این بخش را به انتهای پروژه موکول می‌کنند که این امر بر توجیه زیست‌محیطی و توسعه پایدار فعالیت‌های صنعتی تاثیر منفی می‌گذارد. گاهی نیز اقدامات اولیه انجام شده اما به‌ مرور از اولویت خارج می‌شود. به‌ عنوان مثال، نوسازی نوار نقاله‌های حامل مواد و همچنین عملکرد واگن‌برگردان‌ها باید به‌ طور منظم در دستور کار شرکت‌ها قرار گیرد.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان هرمزگان در پاسخ به این سوال که آیا این پروژه کاملا منطبق بر اصول زیست‌محیطی پیش می‌رود یا خیر، خاطرنشان کرد: ما با اصل این پروژه مشکلی نداریم اما برای تکمیل گزارش‌های ارزیابی زیست‌محیطی، تکالیفی بر عهده‌ی سرمایه‌گذار گذاشته شده است که تحقق آن به تکمیل انتظارات ما و انطباق کامل پروژه با اصول زیست‌محیطی کمک شایانی می‌کند.

انتهای پیام//

با حکم هیئت مدیره،

۱۲:۴۳ /چهارشنبه/۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴

رئیس هیئت عامل ایمیدرو مطرح کرد:

۱۵:۴۸ /شنبه/۶ اردیبهشت ۱۴۰۴

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه:

۱۰:۰۸ /یکشنبه/۲۴ فروردین ۱۴۰۴

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه:

۸:۳۲ /شنبه/۲۵ اسفند ۱۴۰۳

به منظور ساخت پروژه «Development Road»،

۱۱:۵۴ /یکشنبه/۲۸ بهمن ۱۴۰۳

محسن نادری، مدیرعامل شرکت مدیریت بین‌المللی همراه جاده ریل دریا در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۱۱:۲۸ /یکشنبه/۱۸ آذر ۱۴۰۳

محسن نادری، مدیرعامل شرکت مدیریت بین‌المللی همراه جاده ریل دریا در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۵:۱۳ /شنبه/۵ خرداد ۱۴۰۳

محسن نادری، مدیرعامل شرکت مدیریت بین‌المللی همراه جاده ریل دریا در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

۵:۲۰ /شنبه/۱۳ خرداد ۱۴۰۲

حسن رحیمی‌نژاد، مدیرعامل شرکت نوین ارزش در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

۱۸:۵۵ /شنبه/۲۶ آذر ۱۴۰۱

حامد کلانتری، مدیرعامل شرکت نوآوران ابتکار احسان در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

۱۹:۵۳ /چهارشنبه/۲ آذر ۱۴۰۱

محسن نادری، مدیرعامل شرکت مدیریت بین‌المللی همراه جاده ریل دریا در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

۱۷:۰۳ /چهارشنبه/۱۸ آبان ۱۴۰۱

روح‌اله ملکی، مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی زرین راه وطن طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۱۲:۰۶ /شنبه/۵ خرداد ۱۴۰۳

طی سال‌های 23-2011 صورت پذیرفت؛

۵:۳۲ /سه شنبه/۲ بهمن ۱۴۰۳

صعود شاخص بالتیک پانامکس

۱۲:۰۵ /جمعه/۱۸ خرداد ۱۴۰۳

رشد 100 درصدی شاخص بالتیک در 3 ماهه دوم 2019؛

۵:۳۱ /شنبه/۲۲ تیر ۱۳۹۸

بهبود نرخ کشتیرانی در 2 ماه اخیر

۱۴:۵۰ /شنبه/۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

وضع قوانین زیست‌محیطی جدید در دریاها؛ محرک هزینه‌های حمل

۹:۰۸ /شنبه/۲۲ دی ۱۳۹۷
به زودی گزارش‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی اینفوگرافیک‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.

مشاور رئیس هیئت‌عامل ایمیدرو:

۶:۱۰ /شنبه/۱۵ شهریور ۱۳۹۹

شاخص‌های قیمتی فلزات آنلاین

محصول
شاخص/تاریخ
قیمت

فلزات آنلاین

1404/03/25

224083

فلزات آنلاین

1404/03/25

858230

فلزات آنلاین

1404/03/25

1390370

فلزات آنلاین

1404/03/25

1344994

فلزات آنلاین

1404/03/25

29819

فلزات آنلاین

1404/03/25

16025

فلزات آنلاین

1404/03/25

46363

فلزات آنلاین

1404/03/25

65608

فلزات آنلاین

1404/03/25

47680

فلزات آنلاین

1404/03/25

42960

فلزات آنلاین

1404/03/25

41280

فلزات آنلاین

1404/03/25

37961

فلزات آنلاین

1404/03/25

36811

فلزات آنلاین

1404/03/25

43017

فلزات آنلاین

1404/03/25

38809

فلزات آنلاین

1404/03/25

59885

فلزات آنلاین

1404/03/25

34843

فلزات آنلاین

1404/03/25

43840

فلزات آنلاین

1404/03/25

59103

فلزات آنلاین

1404/03/25

6774100