سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۲۲:۳۴ /چهارشنبه/۲۱ خرداد ۱۴۰۴
زمان انتشار: ۱۲:۵۲ /شنبه/۱۳ مهر ۱۳۹۸

مدیرعامل شرکت خدمات دریانوردی امواج براق:

صنعت کشتی‌سازی به گل نشسته است

مدیرعامل شرکت خدمات دریانوردی امواج براق گفت: صنعت کشتی‌سازی به‌ طور کامل فلج شده است، علاوه بر مشکلات خارجی که کمترین نقش را در این زمینه دارند، نالایقی مدیران و عدم حمایت دولت از تولیدکننده داخلی، مهم‌ترین عوامل تعطیلی این صنعت هستند.

مدیرعامل شرکت خدمات دریانوردی امواج براق گفت: صنعت کشتی‌سازی به‌ طور کامل فلج شده است، علاوه بر مشکلات خارجی که کمترین نقش را در این زمینه دارند، نالایقی مدیران و عدم حمایت دولت از تولیدکننده داخلی، مهم‌ترین عوامل تعطیلی این صنعت هستند.

مالک علیمحمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین»، اظهار داشــت: صنعـــت کشتی‌ســـازی در وضعیـــت مطلوبی به‌ سر نمی‌برد و مهم‌ترین دلیل آن، نقش دولت و عدم حمایت‌های آن در بحث تولیـــد داخلـــی است. در کشـــور مـــا اغلـــب تسهیلات و شرایط در اختیار بازرگانان و تجار قـــرار می‌گیـــرد و از تولیـــدکنندگـــان حمایـــت نمی‌شود.

به‌عنوان مثال، اگر صنعت خودروسازی را مورد بررسی قرار دهیم، میزان درآمد حاصل از واردات خودرو، به‌طور قابل توجهی از درآمد تولید داخلی آن بیشتر است. صنعت کشتی‌سازی و سایر صنایع نیز گرفتار این کم‌توجهی هستند و درآمدهای وارداتی بیش از درآمدهای تولیدی است.

وی افـــزود: دومیـــن عامـــل رکود صنعت کشتی‌سازی، روی کار آمدن مدیـــران نالایق و نابلد در این صنعـــت است. در برهه‌ای از زمان بنده به همـــراه تعدادی از افــراد در کمیته دریانوردی با مطالعه و ارائه مقاله و راهکار، در صدد حل موانع و مشکلات در این صنعت بودیم و برای جلوگیری از خیانت موسســات رده‌بنـــدی خارجـــی در کشـــور با همت همکاران توانستیم موسسه رده‌بندی ایرانیان را تاسیس کنیم اما با سنگ‌اندازی‌های نابه‌جای مسئولین مواجه شدیم.

ما توانستیم سریع‌ترین قایق‌ها را بسازیم اما سازمان بنادر و دریانوردی و سایر سازمان‌ها برای مجوز دادن به این قایق‌ها که با هدف تفریح مردم ساخته شده، تا جایی که می‌تواند سخت‌گیری می‌کند. علاوه بر آن، هیچ‌گونه وام و تسهیلاتی در اختیار تولیدکننده قرار نمی‌دهند، به‌عنوان مثـــال، بـــرای یک وام ۳۰۰میلیـــون‌تومــانی کـــه فقـــط می‌توان با این مبلـــغ، یک موتــور قایــــق را خریـــد، انـــواع ضمانـــت و وثیقــــه را می‌خواهنـــد و تولیدکننـــده از گرفتن وام کلا منصرف می‌شود.

علیمحمدی بیان کرد: ما با ساخت سه کشتی اقیانوس‌پیما، ثابت کردیم که می‌توانیم با کشورهای پیشرفته دنیا در این زمینه رقابت داشته باشیم، به شرطی که مدیر حاذق و دلسوز در راس کار قرار گیرد. این مدیران را می‌توانیم از طریق رای‌گیری و با توجه به سابقه علمی آن‌ها، روی کار بیاوریم.

ما نه تنها در داخل کشور می‌توانیم از صنعت کشتی‌سازی درآمد کسب کنیم بلکه از طریق کشتی‌هایی که در خلیج فارس تردد می‌کنند نیز می‌توان در تهیه مواد اولیه، تعمیر کشتی‌ها و صادرات محصولات فلزی مانند لوله و ورق کمک بگیریم و درآمدزایی داشته باشیم.

وی در پایان اذعان کرد: وضعیت تولید قایق و کشتی خوب نیست؛ بیشتر قطعات مانند پروانه‌ و فرمان مسی و برنزی کشتی‌ها وارداتی هستند و در حال حاضر، برای تهیه آن نیز با مشکل رو به‌رو شده‌ای اما سیم‌های مسی که در ساخت کشتی استفاده می‌شود تولید داخل هستند.

با حکم هیئت مدیره،

۱۲:۴۳ /چهارشنبه/۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴

رئیس هیئت عامل ایمیدرو مطرح کرد:

۱۵:۴۸ /شنبه/۶ اردیبهشت ۱۴۰۴

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه:

۱۰:۰۸ /یکشنبه/۲۴ فروردین ۱۴۰۴

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه:

۸:۳۲ /شنبه/۲۵ اسفند ۱۴۰۳

به منظور ساخت پروژه «Development Road»،

۱۱:۵۴ /یکشنبه/۲۸ بهمن ۱۴۰۳

محسن نادری، مدیرعامل شرکت مدیریت بین‌المللی همراه جاده ریل دریا در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۱۱:۲۸ /یکشنبه/۱۸ آذر ۱۴۰۳

محسن نادری، مدیرعامل شرکت مدیریت بین‌المللی همراه جاده ریل دریا در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۵:۱۳ /شنبه/۵ خرداد ۱۴۰۳

محسن نادری، مدیرعامل شرکت مدیریت بین‌المللی همراه جاده ریل دریا در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

۵:۲۰ /شنبه/۱۳ خرداد ۱۴۰۲

حسن رحیمی‌نژاد، مدیرعامل شرکت نوین ارزش در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

۱۸:۵۵ /شنبه/۲۶ آذر ۱۴۰۱

حامد کلانتری، مدیرعامل شرکت نوآوران ابتکار احسان در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

۱۹:۵۳ /چهارشنبه/۲ آذر ۱۴۰۱

محسن نادری، مدیرعامل شرکت مدیریت بین‌المللی همراه جاده ریل دریا در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

۱۷:۰۳ /چهارشنبه/۱۸ آبان ۱۴۰۱

روح‌اله ملکی، مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی زرین راه وطن طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۱۲:۰۶ /شنبه/۵ خرداد ۱۴۰۳

طی سال‌های 23-2011 صورت پذیرفت؛

۵:۳۲ /سه شنبه/۲ بهمن ۱۴۰۳

صعود شاخص بالتیک پانامکس

۱۲:۰۵ /جمعه/۱۸ خرداد ۱۴۰۳

رشد 100 درصدی شاخص بالتیک در 3 ماهه دوم 2019؛

۵:۳۱ /شنبه/۲۲ تیر ۱۳۹۸

بهبود نرخ کشتیرانی در 2 ماه اخیر

۱۴:۵۰ /شنبه/۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

وضع قوانین زیست‌محیطی جدید در دریاها؛ محرک هزینه‌های حمل

۹:۰۸ /شنبه/۲۲ دی ۱۳۹۷
به زودی گزارش‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی اینفوگرافیک‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.

مشاور رئیس هیئت‌عامل ایمیدرو:

۶:۱۰ /شنبه/۱۵ شهریور ۱۳۹۹

شاخص‌های قیمتی فلزات آنلاین

محصول
شاخص/تاریخ
قیمت

فلزات آنلاین

1404/03/21

224083

فلزات آنلاین

1404/03/21

858230

فلزات آنلاین

1404/03/21

1390370

فلزات آنلاین

1404/03/21

1344994

فلزات آنلاین

1404/03/21

29819

فلزات آنلاین

1404/03/21

16025

فلزات آنلاین

1404/03/21

43661

فلزات آنلاین

1404/03/21

65608

فلزات آنلاین

1404/03/21

47680

فلزات آنلاین

1404/03/21

42655

فلزات آنلاین

1404/03/21

41135

فلزات آنلاین

1404/03/21

37372

فلزات آنلاین

1404/03/21

36252

فلزات آنلاین

1404/03/21

43017

فلزات آنلاین

1404/03/21

38679

فلزات آنلاین

1404/03/21

58708

فلزات آنلاین

1404/03/21

34463

فلزات آنلاین

1404/03/21

42014

فلزات آنلاین

1404/03/21

57327

فلزات آنلاین

1404/03/21

6461000