رئیس هیئت عامل ایمیدرو در مراسم آغاز عملیات اجرایی خط دوم مسیر سنگان-خواف-رشتخوار-تربت حیدریه، گفت: این سازمان علاوه بر توسعه بخش معدن و صنایع معدنی، توسعه زیرساختها را نیز انجام میدهد.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزاتآنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، عملیات اجرایـــی خط دوم مسیـــر سنگـــان-خواف-رشتخوار-تربـــت حیدریـــه از «تربـــت حیدریـــه- رشتخـــوار» بــــه عنـــوان بخـــش پرترافیک و حیاتی مسیر آغاز شد.
هزینه اجرای این بخش به طول ۱۲ کیلومتر برابر با ۵۶ میلیارد تومان خواهد بود. این در حالی اســـت کـــه کل طول مسیـــر خط دوم سنگان-تربت حیدریه ۱۵۱ کیلومتر است. این پروژه با مشارکت ایمیدرو و وزارت راه ( هرکدام ۵۰ درصد) و در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی اجرا میشود.
خـــداداد غریـــبپور که به همراه معاون وزیر راه و شهرسازی، نمایندگان مجلس و مسئولان محلی در شهرستان تربت حیدریه حضـــور یافته بــود، اظهـــار داشت: معـــادن سنگان برنامـــه ایجـــاد ظرفیـــت تولیـــد ۱۷٫۵میلیون کنسانتره و ۱۵ میلیون تن گندله سنگآهن را در دست اجرا دارد که در این میان برنامه توسعه زیرساختها نیز اهمیت بسزایی یافته است.
وی ادامه داد: توسعه سنگان علاوه بر اینکه مانع خامفروشی مواد معدنی میشود، شرایط توسعه زیرساخت در مناطق مجاور را هم در پی دارد. احداث این مسیر از منافع چند وجهی برای توسعه منطقه، توسعه صنایع معدنی و اشتغال برخوردار است.
رئیس هیئت عامل ایمیدرو پیشبینی کرد که مسیر سنگان به تربت حیدریه تا ۴۰ماه دیگر به اتمام برسد و یادآور شد: کل خط دوم جاده سنگان، خواف، رشتخوار تا تربت حیدریه ۱۵۱ کیلومتر است که برای اتمام آن ۸۶۶ میلیارد تومان سرمایهگذاری میشود.
غریبپور افزود: با همکاری راهآهن درصدد طراحی خط آهن ۸۰۰ کیلومتری سنگان بافق هستیم تا بخشی از سنگآهن سنگان از طریق خط آهن حمل شود.
معـــاون وزیر صنعـــت معــدن و تجــارت خاطرنشــان کــرد: دولت به تنهایــی قـــادر به سرمایهگذاری برای توسعه نیست و در این میان حضور بخش خصوصی نقش ویژهای دارد.