وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه بازارهای صادراتی نیز نیازمند برنامهریزی هوشمندانه و هدفگذاری دقیق است و از این رو متناسب با نیازهای کشورهای مقصد صادراتی باید روی کیفیت و کمیت کالاهای صادراتی خود کار کنیم و آنها را توسعه دهیم.
بــــه گــــزارش پایگــــاه خبــــری و تحلیلــی «فلزاتآنلاین»، رضا رحمانی در جلسه شورای معاونان وزارت صمت افزود: توسعه بازارهای صادراتی نیز نیازمند برنامهریزی هوشمندانه و هدفگذاری دقیق است و از این رو متناسب با نیازهای کشورهای مقصد صادراتی باید روی کیفیت و کمیت کالاهای صادراتی خود کار کنیم و آنها را توسعه دهیم.
وی با اشاره به سفر اخیر خود به چین و حضور در نمایشگاه واردات شانگهای اضافه کرد: بر اساس آمار موجود، چین در سال گذشته میلادی بیش از دو هزار و ۳۰۰ میلیارد دلار انواع کالا وارد کرده است که سهم ایران در تامین این اقلام کالایی بسیار ناچیز است؛ از این رو با توجه به زمینههای موجود باید بتوانیم سهم مناسبی از این بازار بزرگ صادراتی را به خود اختصاص دهیم.
وزیر صمت در خصوص پیگیری مشکلات واحدهای صنعتی با بیان اینکه باید فراتر از عملکرد موجود برنامهریزی و اقدام کنیم، بیان کـــرد: حـــل مشکلات واحـــدهای صنعتــــی، مستلزم ورود جدی و اقدام مقتضی همه مسئولان این وزارتخانه در پیگیری مشکلات واحدهای در آستانه تعطیلی است.
رحمانی افزود: امروز ضرورت دارد در تصمیمگیریها برای هر یک از واحدهای صنعتی و تولیدی کشور، مصالح نظام در نظر گرفته شود و همه عوامل موثر در این حوزه خود را در قبال کشور مسئول بدانند. ضمن اینکه همه مدیران ستادی و استانی وزارت صمت، باید در این خصوص در سطح کشور پیش قدم باشند و قبل از این که واحدی دچار مشکل حاد شود موارد را پیگیری و موانع را تا حد ممکن رفع کنند.
بر اســاس گزارشی از مهـــر، وزیـــر صمــت همچنیـــن با اشـــاره به جلســـه پیـــش روی کمیسیـــون مشتـــرک همکــاریهای ایــران و ازبکستان در ۲۰ آذر امسال گفت: در همین بازه زمانی بر اساس برنامهریزی انجام گرفته، نمایشگاه اختصاصی ایران در تاشکند برگزار خواهد شد که انتظار دارم واحدهای حاضر در این نمایشگاه ارائه تولیدات با کیفیت را در دستور کار خود قرار دهند.
رحمــانی افــزود: در مـــراودات تجـــاری و اقتصادی بــا کشورهای اطراف ایران از جمله ازبکستـــان، بایــد بــر روی همــه زمینههـــا و ظرفیتهای همکاری مشترک کار کنیم.