مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری توسعه معادن و فلزات در جلسه معارفه هیئت مدیره جدید شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی بر اهمیت بخش مارکتینگ تاکید کرد و تبدیل این شرکت را به یک واحد پیشرو در حوزه مخابرات و حرکت مبتنی بر تقاضای بازار را از جمله انتظارات «ومعادن» از شرکت شهید قندی عنوان کرد.
به گزارش «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایهگذاری توسعه معادن و فلزات، امیرحسین نادری در جلسه معارفه هیئت مدیره شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی که برگزار شد، با تاکید بر لزوم توجه به نیاز بازار و ارتقا تولید داخلی، اظهار داشت: شرکت شهید قندی باید همزمان بر تمامی ابعاد توسعه بازار و محصول توجه کرده و علاوه بر تولید محصولات متناسب با نیاز روز ، آینده بازار را نیز پیشبینی و بر اساس آن طرحها و پروژههای جدید را تعریف میکند.
وی بر لزوم توجه به سیاستهای بالادستی در تعریف و اجرای طرحها تاکید کرد و با یادآوری ذخایر خوب معدنی، ظرفیتهای انسانی و مالی مناسب در کشور، جلوگیری از خامفروشی مواد معدنی را یکی از رسالتهای بخش صنعت عنوان کرد و افزود: به منظور استفاده بهینه و حداکثری از این ثروتهای علمی و طبیعی باید زنجیره ارزش افزوده مورد توجه قرار گیرد و مواد معدنی پس از تبدیل به محصول به بازار عرضه شوند.
مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری توسعه معادن و فلزات رصد بازار عرضه و تقاضا را برای تولید یک امر حیاتی برای واحدهای تولیدی موفق خواند و عنوان کرد: علاوه بر بخش تقاضای بازار، تولید و عرضه نیز باید رصد شده و مورد ارزیابی قرار گیرد و تلاش شود تا تولیدات و به دنبال آن بازارهای جدید را شناسایی کنیم.
نادری با بیان اینکه در گذشته مرکز کارخانهها حوزه تولید بوده و امروز بخش مارکتینگ است، بر حمایت «ومعادن» از اجرای طرحهای جدید دارای تاییدیه کارشناسان تاکید کرد و گفت: احصا تولید مورد نیاز بازار نخستین مرحله برای کارخانه موفق و پویا است و تولید بر اساس نیازهای شناسایی شده طراحی و سپس راهبردها و استراتژی فروش آن تعیین و تعریف میشود.
وی در بخش دیگر این جلسه با یادآوری سابقه کارخانجات شهید قندی و ظرفیتها و پتانسیلهایی که در این مدت به دست آورده است، به رویکرد هلدینگ مبنی بر حمایت از این مجموعه بزرگ تولیدی و پرداخت حدود دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای تقویت سرمایه در گردش آن اشاره کرد.
مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری توسعه معادن و فلزات همچنین تبدیل این شرکت را به یک واحد پیشرو در حوزه مخابرات و حرکت مبتنی بر تقاضای بازار را از جمله انتظارات «ومعادن» از شرکت شهید قندی عنوان کرد و افــزود: یکی از موضوعـــات مهمـــی کـــه کارخانههــای تولیــدی و سرمایهگذاری باید به آن توجه کنند، پتانسیلهای منطقــه و ظرفیتهــای بومــی اســت. استان یزد دارای پتانسیل انسانی و علمی قوی است و رسالت توسعه در این حوزه بر عهده شرکتهایی چون شهید قندی است.
نادری بر ظرفیت و توان اجرایی شرکت شهید قندی برای طرحها و پروژههای ملی تاکید کرد و خواستار استفاده از توان سایر بخشهای تولیدی فعال در این حوزه شد و خاطرنشان کرد: کشور از نظر دانش و تخصص سرمایههای خوبی دارد و برای استفاده از آنها تولید و طراحی محصولات باید بر اساس نیازهای بازار باشد.
سعید صادقی، معاون برنامهریزی و نظارت بر شرکتهای هدینگ «ومعادن» نیز در این جلسه با تاکید بر ظرفیت بالای کارخانجات شهید قندی، اصلاح و تغییر استراتژیهای این صنعت را همگام با بازار جهانی شرط حفظ و توسعه بازار دانست و بیان کرد: در دنیای امروز استفاده از فلزات با ارزش در صنعت مخابرات منسوخ شده است و این صنعت به سمت کاهش هزینه و افزایش بهرهوری در حال حرکت است.
وی ارائه ایدههای نو و محصولات جدید را برگ برنده شرکتهای صنعتی و تولیدی عنوان کرد و ضمن تاکید بر اهمیت موضوع مارکتینگ، اظهـــار کــرد: گستـــرش بــازار یک ضــرورت برای شرکتهای تولیدی است و برای دستیابی به این موضوع باید محصولات جدید طراحی و تولید شـــود کـــه ایـــن امــر نیازمنــد ارائــه ایدههـای نو متناسب با تقاضای بازار است.
مرتضی علیاکبری، معاون مالی و اقتصادی شرکت سرمایهگذاری توسعه و معادن نیز در این جلسه بــه اهمیــت بهروزرسانی و توسعه بخش تولید کارخانجات شهید قندی تاکید و نسبت به ایجاد تحولات مثبت در این کارخانجات ابراز امیدواری کرد.
اعضـای هیئــت مدیــره شرکــت کارخانجات شهید قندی نیز ضمن تشکر از توجه «ومعادن» بــه صنایعهــای تک و پــاک، کارخانجات شهید قندی را فرصت خوبی برای جذب سرمایههای خارجی و تبدیل شدن به برند پیشرو در حوزه مخابرات کشور دانستند.
گفتنی است ایجاد شتابدهنده برای حمایت از ظرفیتهای علمی و جوانان و هدایت نخبگان و ظرفیتهای علمی در مسیر تولید محصولات مورد نیاز کشور، تاکید بر ظرفیتهای منحصربهفرد و بکر شرکت شهید قندی، لزوم افزایش بهرهوری، استحصال مواد معدنی از قراضههای الکترونیکی و مواد بازیافتی، تعریف کارگروههای تخصصی برای طرحهای جدید و تعریف بازه زمانی برای اجرای پروژهها از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.