• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
مدیر تولید شرکت چشم‌روشنی نجفی:

لوسترسازی یک صنعت چند بعدی است

  • کد خبر : 3017
  • 28 بهمن 1398 - 18:15
لوسترسازی یک صنعت چند بعدی است
مدیر تولید شرکت چشم‌روشنی نجفی گفت: لوسترسازی از چند صنعت مادر تشکیل شده است، فردی که به عنوان کارآفرین وارد این حرفه می‌شود باید به تمام مراحل ساخت یک لوستر باکیفیت مسلط باشد تا محصولی منحصر به فرد را روانه بازار کند.

مدیر تولید شرکت چشم‌روشنی نجفی گفت: لوسترسازی از چند صنعت مادر تشکیل شده است، فردی که به عنوان کارآفرین وارد این حرفه می‌شود باید به تمام مراحل ساخت یک لوستر باکیفیت مسلط باشد تا محصولی منحصر به فرد را روانه بازار کند.

حامد نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: مجموعه چشم‌روشنی با سابقه درخشان نزدیک به ۴۰ سال، یکی از شرکت‌های نام آشنا در صنعت و اتحادیه لوسترسازان محسوب می‌شود. می‌توان گفت این شرکت از پیشکسوتان فعال در این صنعت است. مجموعه تمام واحدها و تجهیزات تولید یک لوستر از صفر تا ۱۰۰ را در خود جای داده است، خوراک و مواد اولیه کارخانه به صورت مواد ضایعات برنجی ذوبی وارد مجموعه می‌شود. ضایعات تحت عملیات‌های ریخته‌گری، پرداخت‌کاری، مونتاژ کاری، آبکاری، فرزکاری، سنگ‌کاری، رنگ‌کاری و تراشکاری قرار می‌گیرد و در نهایت به یک کالای لوکس تبدیل می‌شود. هر یک از شرکت‌های مطرح فعال در این صنعت، محصول منحصر به فرد و مخصوص به خود را تولید می‌کنند و ما نیز در این بین، با به کارگیری تمام همت خود سعی بر آن داشته‌ایم که محصولی با کیفیت و درخور را در اختیار مشتریان داخلی و خارجی قرار دهیم و تا به امروز توانسته‌ایم به این موفقیت مهم دست یابیم و هر سال درصدد افزایش کیفیت محصول و تجهیزات کارخانه هستیم.

وی افزود: یکی از سیاست‌های موثر در موفقیت این مجموعه، گردآوری واحدهای مورد نیاز برای تولید لوستر در یک مکان است که این امر باعث کاهش هزینه‌ها نیز می‌شود. در شرایط سخت اقتصادی حاکم در کشور با این سیاست می‌توان با سایر تولیدکنندگان به رقابت بپردازیم. تمام مراحل تولید یک محصول با کیفیت مهم هستند که در بهترین حالت ممکن انجام شوند، اشتباه در هر قسمت، کل مسیر تولید را با مشکل مواجه می‌کند؛ اما واحد ریخته‌گری قسمت سخت و خطرناک فرآیند تولید است که از عهده هر کارخانه چنین سیستمی برنمی‌آید. همچنین مرحله آبکاری یک صنعت مادر محسوب می‌شود و مجموعه‌های بسیاری فقط به این حرفه مشغول هستند. در قسمت ریخته‌گری نیز، در هر یک از مراحل ذوب کردن ضایعات برنجی، قالب‌گیری، درجه‌گیری و راگابندی علاوه بر نوع ماشین‌آلات و تجهیزات، تجربه پرسنل و مدیران مربوطه نیز موثر است. دمای کوره‌های ریخته‌گری حدود ۸۰۰ درجه سانتی‌گراد است که کوچک‌ترین اشتباهی در این مرحله، جبران‌ناپذیر خواهد بود.

مدیر تولید شرکت چشم‌روشنی نجفی در ادامه توضیح داد: ریخته‌گری به دو روش سنتی و مدرن انجام می‌شود. در روش سنتی که به ریخته‌گری ماسه‌ای معروف است، از شن و ماسه ریخته‌گری و قالب‌هایی به نام درجه جهت قطعه‌سازی استفاده می‌شود. روش مدرن ریخته‌گیری دایکست و فورج نام دارند که تمام مراحل قالب‌سازی توسط ماشین انجام می‌شوند. مرحله آبکاری نیز یک صنعت جهانی است و نحوه انواع آبکاری‌های طلا، نیکل و نقره به مهارت‌های خاصی نیاز دارند. به طور کلی، لوسترسازی متشکل از چندین واحد است که هر کدام به طور جداگانه یک صنعت محسوب می‌شوند. در واقع یک تولیدکننده لوستر باید یک فرد فنی و خلاق باشد، چون علاوه بر تجهیزات و مواد اولیه، طراحی و ذوق هنری نیز نقش موثری در تولید این کالا دارد. برخی از واحدها، فقط قطعات را مونتاژ می‌کنند، اما کارخانه‌های محدودی تمام واحدها را در کنار هم دارند و به اصطلاح فنی هستند.

نجفی در پایان عنوان کرد: مواد اولیه اصلی این صنعت ضایعات برنجی جمع‌آوری شده از سطح شهرستان‌های کشور هستند، در واقع ۸۰ درصد مواد را از داخل تهیه می‌کنیم. بعضی از مواد آبکاری وارداتی بوده که با توجه به شرایط تحریم‌ها، برخی از تولیدی‌ها این مواد را نیز بومی‌سازی کرده‌اند. رنگ‌کاری لوستر به دلیل جلوه بیرونی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ۱۰۰ نوع مواد با هم ترکیب می‌شوند که در نهایت به یک رنگ طلایی زیبا دست یابیم؛ بنابراین به این مرحله نیز باید توجه ویژه‌ای شود تا از کیفیت نهایی محصول کاسته نشود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=3017

نوشته‌های مشابه

01اردیبهشت
آلومینیوم دو هزار و ۶۵۰ دلار قیمت‌گذاری شد
01اردیبهشت
قیمت مس به ۹ هزار و ۷۴۹ دلار رسید
29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند