معاون صنایع حملونقل وزارت صمت گفت: با همکاری شرکتهای دانشبنیان، خودروسازها و همچنین مجموعههای بینالمللی، تا افق ۱۴۰۴ به سمت طراحی و ساخت خودروهای بومی خواهیم رفت.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از مهر، منوچهر منطقی بیان کرد: تولید خودرو برقی موضوع جدیدی در کشور نیست و از ۱۰ سال گذشته، بخشی از مطالعات مربوط به آن در معاونت علمی ریاست جمهور و بخشی در شرکتهای مپنا و کرمان خودرو انجام شده است.
وی در ادامه تاکید کرد: بر مبنای تجربه ۱۰ ساله، برنامه سه مرحلهای برای طراحی و ساخت این خودروها را اجرا کردهایم. در بخش اول، باید استفاده از خودرو برقی را فرهنگسازی کنیم تا زیرساختهای آن آماده شود؛ قرار است وزارت صمت فعالیت مشترکی با شهرداری از طریق تاکسیرانی در جهت گسترش خودرو برقی انجام دهد تا این خودروها وارد شبکه حملونقل شوند.
معاون صنایع حملونقل وزارت صمت با اشاره به زیرساختهای مورد نیاز برای تردد خودرو برقی، عنوان کرد: برای تامین زیرساختها، تاکنون ۱۵ جایگاه افتتاح شده است که مجهز به ۷۸ شارژر هستند.
منطقی خاطرنشان کرد: بخش دوم این است که با همکاری شرکتهای دانشبنیان، شرکتهای خودروسازی و همکاری مشترک مجموعههای بینالمللی، تا افق ۱۴۰۴ به سمت طراحی و ساخت خودروهای بومی خواهیم رفت.
وی اضافه کرد: از آبان ماه امسال، یک هزار خودروی برقی شامل تاکسی، اتوبوس و موتورسیکلت برقی وارد شبکه حملونقل کشور میشوند.
معاون صنایع حملونقل وزارت صمت مطرح کرد: در فاز سوم پیشبینی شده است که اگر به دنبال موفقیت در این عرصه هستیم، باید رقابتپذیر شویم که نیازمند همکاری مشترک وزارت صمت، شرکتهای دانشبنیان و شرکتهای صنعتی است.
منطقی یادآور شد: زمانی که خودرو برقی تولید میشود، ابتدا باید شارژر داشته باشد؛ این شارژرها باید در نقاط مختلف مانند پمپ بنزینها وجود داشته باشند تا مصرفکننده مشکلی در این زمینه نداشته باشد. بخش مهم دیگر در تولید خودرو برقی، بحث تامین باتری و خدمات پس از فروش است که این موارد باید مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام//