واحدهـای نـورد آلومینیـوم ترکیـه، سـهم بیشـتری را در مصـرف شمشهای آلومینیـوم نسـبت بـه میانگیـن جهانـی در اختیـار دارنـد. بـا ایـن حال، میزان تولید این واحدها در سـالهای اخیر بسـته به تغییر تقاضای داخلی و میزان صادرات شاهد افت بوده است.
بـه گـزارش «فلزاتآنلاین»، ترکیـه دارای ظرفیتهـای عظیمـی از نورد آلومینیومی اسـت؛ بهنحوی که واحدهای نورد ترکیه، سهم بیشتری از شـمش آلومینیومـی را در مقایسـه بـا میانگیـن
جهانـی مصـرف کردهانـد. رونـد تولیـد ایـن محصولات در ترکیه طی سـالهای گذشـته، روند تقریبـا ثابتـی بـوده اسـت، البتـه میـزان تولیـد ایـن محصـولات در سـال ،۲۰۱۷ نسـبت بـه سـالهای پیشـین افتـی را شـاهد بـوده اسـت.
ایـن میـزان از افـت تولیـد، تـا حـدی بـه دلیـل از دسـت رفتـن بازارهـای صادراتـی و کاهـش صـادرات ایـن محصـولات و تـا حـدی نیـز تحـت تأثیـر افـت تقاضـای داخلـی بـود. ترکیـه در سـال ۲۰۱۷ وارد تنشهـای سیاسـی بـا آلمـان شـد و بهدنبـال آن، مقـدار صـادرات محصـولات نـورد آلومینیومـی ترکیـه بـه آلمـان کـه اصلیتریـن بـازار مقصـد صادراتـی ایـن محصـوالت از ترکیـه اسـت بیش از ۱۵ درصد کاهش یافت.
صنعت توریسم ترکیه پس از افولی که در سال ۲۰۱۶ با آن مواجه شد، در سالهای پس از آن، روند رو به رشـدی را سـپری کرده اسـت. از این رو انتظار مـیرود کـه تقاضـا بـرای تولیـد قوطیهـای آلومینیومـی که خـود محرک تقاضـای محصوالت نـورد آلومینیومـی اسـت در ایـن کشـور بـه سـطوح پیشین خود بازگردد و حتی در میانمدت فراتر از آن نیـز بـرود.
ایـن در حالـی اسـت کـه بـا آرام شـدن کشـمکشهای سیاسـی، تمایـل بـرای خریـد از تولیدکنندگان ترکیه در بازارهای وارداتی نیز دوباره افزایش یابد. بدین ترتیب، انتظار میرود که تولید
و مصرف محصولات نوردی در ترکیه طی سالهای آتی افزایش یابد؛ البته با توجه به اینکه رشد تولید مستلزم بهبود شرایط فروش در بازارهای صادراتی اسـت کـه نسـبت بـه بـازار داخلـی، امـری زمانبرتر اسـت، احتمـال داده میشـود کـه رشـد تولیـد محصـولات نـورد بـا نـرخ رشـد کمتـری نسـبت بـه مقدار مصرف آن افزایش یابد.