سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۱۰:۳۷ /یکشنبه/۲ دی ۱۴۰۳
زمان انتشار: ۱۳:۱۶ /سه شنبه/۳۱ خرداد ۱۴۰۱

مدیر کارخانه شرکت تولیدی میلاد فلز اصفهان:

بقای تولیدکنندگان به ایجاد تنوع در محصول است

مدیر کارخانه شرکت تولیدی میلاد فلز اصفهان گفت: تولید محدود محصولات لوله و پروفیل در یک کارخانه دیگر صرفه اقتصادی چندانی ندارد و تولیدکنندگان برای بقا در شرایط کنونی و رقابت در بازار با سایر تولیدکنندگان به دنبال ایجاد تنوع در تولید محصول و ارائه سبد متنوع به مشتریان خود باشند.

محمد صدوق در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» بیان کرد: در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری متعددی در صنعت لوله و پروفیل انجام شده است و همین موضوع باعث شد این صنعت در کشور ما از نظر میزان تولید به طور کامل اشباع شود. وجود تولیدکنندگان زیاد در صنعت لوله و پروفیل موجب شده رقابت برای فروش محصول در این صنعت زیاد شود. متاسفانه در سمت مصرف نیز تقاضای چندانی برای محصولات آن مشاهده نمی‌شود و میزان تولید از میزان تقاضا در داخل پیشی گرفته است. بنابراین تولیدکنندگان باید به سمت صادرات محصولات خود بروند که البته در برخی از مواقع که در انجام صادرات خلل به وجود می‌آید، وضعیت این صنعت بحرانی‌تر می‌شود. به طور کلی وضعیت لوله و پروفیل چندان جالب به نظر نمی‌رسد.

تضعیف صادرات فولاد در سال‌های اخیر

مدیر کارخانه شرکت تولیدی میلاد فلز اصفهان خاطرنشان کرد: با اینکه صادرات می‌تواند راهی برای برون‌رفت صنعت لوله و پروفیل از وضعیت کنونی باشد اما متاسفانه صادرات نیز به دلایل مختلف ضعیف شده است. صادرات این محصولات به افغانستان با توجه به تغییر دولت این کشور در سال گذشته، به حداقل خود رسیده و صادرات به عراق با محدودیت‌هایی که این کشور روی صادرات فولاد ایران اعمال کرد نیز به شدت ضعیف شده است. همچنین با تغییر و تحولات اخیر در بازارهای جهانی، صادرات فولاد به سایر کشورها نیز چندان جذاب به نظر نمی‌رسد.

وی افزود: شرکت ما تنها بازار داخلی را برای مقصد محصولات خود انتخاب کرده است و صادرات انجام نمی‌دهیم. هر چند که فروش داخلی نیز به دلیل تقاضای پایین ضعیف است زیرا طرحی برای افزایش مصرف فولاد به ویژه با اجرای پروژه‌های عمرانی وجود ندارد. حتی اگر پروژه‌های عمرانی هم فعال باشند، تعداد آن‌ها در حدی نیست که بتوانند محرک مصرف فولاد در کشور باشند و تقاضا را افزایش دهند. در صنعت لوله و پروفیل، ظرفیت تولید نصب شده نسبت به مصرف بسیار بالاتر است.

صدوق اذعان کرد: البته طی دو سال اخیر سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در صنعت لوله و پروفیل انجام شده است و مشخص خواهد شد که هدف اصلی سرمایه‌گذاران جدید از ورود به این صنعت چیست. زمان نشان می‌دهد که کدام سرمایه‌گذار تولیدکننده واقعی است و کدام یک با هدف کسب رانت ورق وارد صنعت لوله و پروفیل شده‌اند.

دو روی سکه افزایش عرضه ورق گرم

مدیر کارخانه شرکت تولیدی میلاد فلز اصفهان با اشاره به افزایش عرضه ورق گرم فولادی به عنوان ماده اولیه صنعت لوله و پروفیل در بازار، تصریح کرد: از زمستان سال گذشته شاهد افزایش عرضه ورق گرم در بازار بودیم و سهمیه‌بندی‌ها نیز پس از سال‌ها برداشته شد. با این حال برخی تولیدکنندگان نمی‌توانند حتی با افزایش عرضه مواد اولیه کار کنند. چراکه شرایط برای صنعت لوله و پروفیل به گونه‌ای پیش رفته است که تولیدکنندگان قدیمی این صنعت نیز به نوعی برای بقای خود به تکاپو افتاده‌اند و افزایش عرضه نیز کمکی به این تولید تولیدکنندگان نکرده است. باید توجه داشت که قیمت مواد اولیه در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته و از این رو، تامین نقدینگی مورد نیاز برای خرید ورق گرم بسیار سنگین است و از عهده هر تولیدکننده‌ای برنمی‌آید. حتی شرکت میلاد فلز نیز با چالش‌هایی برای فعالیت خود مواجه شده و صدمه دیده است.

نصب خطوط جدید برای ایجاد تنوع در سبد محصولات

صدوق به افزایش ظرفیت شرکت تولیدی میلاد فلز اصفهان اشاره کرد و گفت: شرکت ما یکی از شرکت‌های نوپا در عرصه تولید لوله و پروفیل به شمار می‌رود که دو سه سال است به عرصه این صنعت پای گذاشته است. البته در گذشته در مجموعه‌های دیگری همچون تولید و گالوانیزه تجهیزات فلزی صفاهان فراست فعالیت می‌کردیم. در ادامه فعالیت خود یک کارخانه دیگر احداث کرده‌ایم که علاوه بر تامین مواد اولیه کارخانه قبلی، به دنبال اجرای طرح توسعه در شرکت هستیم و در این رابطه چندین خط دیگر برای افزایش تولید اضافه کرده‌ایم. البته افزایش ظرفیت و تعداد خطوط تولید به معنی افزایش تولید نخواهد بود و افزایش تولید منوط به تامین مواد اولیه و نیز دریافت سفارش از سوی مشتریان است. با این حال با طرح توسعه جدید در نظر داریم ظرفیت تولید را دو برابر کنیم. هر چند که اکنون با یک‌سوم توان اسمی خود مشغول به فعالیت هستیم. البته در تلاش هستیم با توجه به تسهیل تامین مواد اولیه، در سال جاری میزان تولید را به نصف توان اسمی برسانیم.

وی تاکید کرد: صنعت لوله و پروفیل دارای تنوع بسیاری در محصول است و اگر یک تولیدکننده قصد باقی ماندن در فضای کنونی بازار را دارد، باید بتواند سبدی محصولات خود را برای عرضه به مشتریان کامل کند. زیرا در این شرایط نمی‌توان تک‌محصولی و یا با تولید چند قلم محصول محدود به فعالیت پرداخت. هر اندازه که توانایی ایجاد تنوع در محصول برای یک تولیدکننده حوزه لوله و پروفیل بالاتر باشد، هم می‌تواند در بازار به فعالیت خود ادامه دهد و هم اینکه در مقابل سایر رقبا، محصولاتی رقابت‌پذیرتر تولید خواهد کرد. یک تولیدکننده با توانایی تنوع تولید، مانور بهتری در بازار می‌دهد.

مدیر کارخانه شرکت تولیدی میلاد فلز اصفهان عنوان کرد: تولیدکننده برای فروش محصول خود گاهی اوقات ناچار به حمل آن از کارخانه تا مبادی مصرف به ویژه برای اصناف است. در این رابطه اگر تنوع تولید یک کارخانه کم باشد، حمل محصول صرفه اقتصادی کمتری خواهد داشت زیرا مشتری برای آن کالاها کمتر خواهد بود. طبعا با تنوع بیشتر محصول در یک کارخانه هم شاهد افزایش تعداد مشتریان خواهیم بود و هم اینکه ارزش افزوده تنوع ایجاد شده در محصولات، بیشتر است. در حال حاضر برای صنعت لوله و پروفیل، سرمایه‌گذاری روی تولید چند محصول محدود صرفه اقتصادی ندارد و همه تولیدکنندگان باید به سمت ایجاد تنوع و عرضه سبد متنوع محصول باشند.

صدوق مطرح کرد: شرکت میلاد فلز هم برای باقی ماندن در بازار و ادامه فعالیت خود ناچار به ایجاد تنوع در تولید محصولات است. از این رو، اقدام به خرید و نصب ماشین‌آلات جدید در کارخانه کردیم تا بتوانیم محصولات متنوعی از لوله و پروفیل را برای عرضه در بازار تولید کنیم.

انتهای پیام//

مدیر کارخانه لوله و پروفیل ارومیه:

۶:۵۲ /دوشنبه/۱۹ آذر ۱۴۰۳

با هدف بررسی آخرین وضعیت تولید انجام شد؛

۱۲:۴۳ /شنبه/۱۰ آذر ۱۴۰۳

به دنبال ارتقای سطح عملکرد و بهره‌وری سازمانی،

۱۳:۰۰ /دوشنبه/۲۸ آبان ۱۴۰۳

با صدور حکمی از جانب مدیرعامل،

۱۱:۲۰ /چهارشنبه/۱۶ آبان ۱۴۰۳

با حضور شرکت‌های تولیدکننده لوله و پروفیل در کشور،

۱۰:۵۳ /چهارشنبه/۱۶ آبان ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه:

۷:۴۶ /دوشنبه/۹ مهر ۱۴۰۳

رسول صادقی، مدیرعامل گروه صنعتی سپنتا در گفت‌وگو با «فلزات‌‎آنلاین»:

۱۳:۲۵ /شنبه/۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

محمد کشانی، مدیرعامل شرکت تولید و توسعه صبح پارسیان صبا در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

۷:۵۳ /شنبه/۵ اسفند ۱۴۰۲

محمد رستمی صفا، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی صفا در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

۶:۰۳ /شنبه/۱۱ شهریور ۱۴۰۲

مسعود محجل امامی، مدیرعامل گروه مهر سهند در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

۷:۴۹ /شنبه/۲۰ خرداد ۱۴۰۲

فاطمه موحد، مدیرعامل شرکت صدرا پروفیل کاوه (فولاد موحد) در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

۱۸:۵۰ /شنبه/۷ خرداد ۱۴۰۱

مدیرعامل شرکت فولاد پروفیل مشهد عنوان کرد:

۱۷:۴۳ /دوشنبه/۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

قاسم‌علی جباری، مدیرعامل شرکت پروفیل فولادی اصفهان نوشت:

۵:۲۴ /شنبه/۲۳ دی ۱۴۰۲
به زودی گزارش‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی ویدیوهای مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.

اینفوگرافیک اولین تولیدکننده پروفیل در ایران؛

۵:۰۴ /دوشنبه/۲۲ آبان ۱۴۰۲
به زودی گزارش‌های تصویری مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.

شاخص‌های قیمتی فلزات آنلاین

محصول
شاخص/تاریخ
قیمت

فلزات آنلاین

1403/10/1

224036

فلزات آنلاین

1403/10/1

611682

فلزات آنلاین

1403/10/1

900636

فلزات آنلاین

1403/10/1

3285726

فلزات آنلاین

1403/10/1

26018

فلزات آنلاین

1403/10/1

13781

فلزات آنلاین

1403/10/1

42717

فلزات آنلاین

1403/10/1

50750

فلزات آنلاین

1403/10/1

42984

فلزات آنلاین

1403/10/1

41467

فلزات آنلاین

1403/10/1

28747

فلزات آنلاین

1403/10/1

30194

فلزات آنلاین

1403/10/1

28645

فلزات آنلاین

1403/10/1

37498

فلزات آنلاین

1403/10/1

35677

فلزات آنلاین

1403/10/1

59767

فلزات آنلاین

1403/10/1

28018

فلزات آنلاین

1403/10/1

43147

فلزات آنلاین

1403/10/1

47622

فلزات آنلاین

1403/10/1

4871000