سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۲۱:۰۰ /یکشنبه/۴ آذر ۱۴۰۳
زمان انتشار: ۱۲:۰۲ /سه شنبه/۲۲ اسفند ۱۴۰۲

مدیر فروش شرکت صنعت پژوهان برق پارس «مصپا» مطرح کرد:

حرکت در مسیر توسعه پایدار

مدیر فروش شرکت صنعت پژوهان برق پارس «مصپا» گفت: با افزایش رقابت میان کسب‌و‌کارها و ریسک‌های سرمایه‌گذاری، متنوع‌سازی سبد محصولات یکی از راهکارهایی است که می‌تواند سبب بقای یک برند و حتی محبوبیت بیشتر آن در میان مشتریان شود.

مدیر فروش شرکت صنعت پژوهان برق پارس «مصپا» گفت: با افزایش رقابت میان کسب‌و‌کارها و ریسک‌های سرمایه‌گذاری، متنوع‌سازی سبد محصولات یکی از راهکارهایی است که می‌تواند سبب بقای یک برند و حتی محبوبیت بیشتر آن در میان مشتریان شود؛ به همین دلیل صاحبان مشاغل باید درصدد اجرای طرح‌های توسعه‌ای و متعاقبا گسترش بازارهای هدف همسو با ارائه محصولات جدید باشند. شرکت صنعت پژوهان برق پارس با توجه به اهمیت این موضوع، اقدامات فراوانی را در زمینه بومی‌سازی و تولید محصولات جدید انجام داده که این مسئله منجر به تمایز این شرکت نسبت به رقبا و تبدیل شدن آن به برندی مطرح شده است.

علی زند در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» در خصوص تاریخچه و زمینه فعالیت شرکت صنعت پژوهان برق پارس «مصپا»، بیان کرد: این شرکت از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را در زمینه تولید یراق‌آلات خطوط انتقال نیرو و کلمپ‌های پست‌ برق فشار قوی آغاز کرد اما بعد از مدتی با توسعه فعالیت‌های مجموعه و بازارهای هدف، محصولات دیگری در زمینه حمل‌و‌نقل ریلی مانند ریل سوم قطارهای برقی در سبد محصولات آن جای گرفت. شایان ذکر است که حدود ۶۰ درصد از محصولات تولیدی این شرکت فولادی، ۳۰ درصد از آن‌ها آلومینیومی و ۱۰ درصد مسی هستند. مشتریان شرکت صنعت پژوهان برق پارس، شرکت‌های دولتی و خصوصی هستند اما در نهایت مصرف‌کنندگان محصولات این مجموعه نهادهای دولتی خواهند بود که برخی از آن‌ها به صورت مستقیم و برخی به صورت غیرمستقیم با این شرکت همکاری دارند.

وی در خصوص کاربرد ریل سوم قطار‌های برقی توضیحات بیشتری ارائه داد و گفت: اکثر افراد برای جابه‌جایی از قطارهای برقی درون شهری (مترو) استفاده می‌کنند. در ایستگاه‌های این قطارها، کاورهای زرد رنگی از جنس «PVC» وجود دارد؛ زیر این کاورهای زرد، ریلی از جنس آلومینیوم با گرید خاص وجود دارد که وظیفه انتقال برق را بر عهده دارد و نام آن ریل سوم قطارهای برقی است. شایان ذکر است که این محصول در خطوط حمل‌و‌نقل ریلی که سیستم تغذیه برق آن‌ها به صورت شبکه بالاسری طراحی شده، کاربرد ندارد اما در تمام قسمت‌هایی که قطارهای برقی داخل تونل حرکت می‌کنند، برای انتقال برق از ریل سوم استفاده می‌شود. باید توجه داشت که قبل از بومی‌سازی این محصول مهم و کاربردی توسط شرکت صنعت پژوهان برق پارس، ایران واردکننده ۱۰۰ درصدی ریل سوم قطارهای برقی از کشور چین بود. گفتنی است که علاوه بر ریل سوم، دیسک‌های ترمز قطار یکی از محصولات دیگر این مجموعه هستند که در گذشته از کشور آلمان وارد می‌شدند اما با بومی‌سازی آن‌ها، چندین سال است که متروی تهران بزرگ‌ترین‌ مصرف‌کننده دیسک‌های تولیدی شرکت «مصپا» محسوب می‌شود. علی‌رغم کیفیت و تنوع بالای سبد محصولات شرکت صنعت پژوهان برق پارس، به دلیل شرایط دشوار صادرات و تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه کشور اعمال شده است، موفق به عرض‌اندام در بازارهای صادراتی نشدیم و در حال حاضر بخش عمده توان خود را بر رفع نیاز بازارهای داخلی متمرکز کرده‌ایم.

تولید به بهای ضرر

مدیر فروش شرکت صنعت پژوهان برق پارس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بزرگ‌ترین چالش فعالان صنایع فلزی به خصوص فعالان این صنعت در کشور چیست، عنوان کرد: در حال حاضر نوسان شدید قیمت‌ها یکی از معضلات بزرگ تولیدکنندگان ایرانی محسوب می‌شود زیرا این موضوع باعث شده است که اکثر شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی پس از اعلام قیمت نهایی به مشتریان و عقد قرارداد، نه‌تنها موفق به کسب سود مدنظر نشوند بلکه باید با تغییر چشمگیر قیمت‌ها، خسارات مالی هنگفتی را بپردازند. گفتنی است که برخلاف نوسان قیمت‌ مواد اولیه و سایر متغیرها در بازار، در زمینه تامین آن‌ها و رفع نیاز خود با چالش خاصی مواجه نیستیم زیرا اکثر اقلام مورد نیاز در کشور وجود دارد و نیازی به واردات نیست؛ به همین دلیل مجددا تاکید می‌کنم، تنها مانعی که در مقابل ما قرار دارد بی‌ثباتی قیمت‌هاست و یکی از عوامل موثر بر قیمت‌ فلزات در کشور، بازار نامتعادل ارز است. باید توجه داشت که میزان عرضه یکی از مولفه‌های تاثیرگذار بر قیمت‌هاست اما هدف‌گذاری افزایش میزان تولید فلزات در کشور، تاثیر چندانی بر مسئله قیمت‌ها ندارد و تولیدکنندگان با افزایش نرخ ارز یا تمایلی به عرضه محصولات از خود نشان نمی‌دهند و یا قیمت آن‌ها را با روند صعودی نرخ ارز محاسبه می‌کنند. متاسفانه باید اذعان کنم که دولت در هیچ زمینه‌ای حمایت‌های لازم را از تولیدکنندگان به عمل نمی‌آورد و شرکت صنعت پژوهان برق پارس برای رفع مشکلات خود، متکی به راهبردها و استراتژی‌های هسته مدیریتی شرکت است.

زند با اشاره به تعداد تولیدکنندگان یراق‌آلات صنایع برقی و حمل‌و‌نقل ریلی در کشور، اظهار داشت: همان طور که پیش‌تر اشاره شد، شرکت صنعت پژوهان برق پارس در حوزه‌های مختلفی مشغول به فعالیت است که در زمینه تولید یراق‌آلات صنایع برقی، نیاز کشور به دلیل تعداد بالای تولیدکنندگان به راحتی رفع می‌‎شود اما در زمینه حمل‌و‌نقل ریلی، تعداد تولیدکنندگان داخلی محدود بوده و این مجموعه با توجه به نظر کارفرمایان، تا به امروز عملکرد خوب و متمایزی را از خود ارائه داده است. همین موضوع سبب شده است که برند مجموعه در این حوزه کاملا شناخته شود و نیازی به انجام اقدامات گسترده و متنوع در مبحث برندینگ نباشد. البته با توجه به اینکه ورود شرکت‌های جدید، افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در یک صنعت و رقابت منفی میان تولیدکنندگان در مناقصات می‌تواند سبب کاهش جذابیت بازارها شود، شرکت صنعت پژوهان برق پارس همواره در نظر دارد تا با اجرای طرح‌های توسعه‌ای، سبد محصولات خود را تکمیل کند و فعالیت‌های گسترده‌تری داشته باشد که در همین راستا طرح مطالعاتی تولید محصول جدیدی در حال انجام است.

وی ارزیابی خود را در خصوص سرانه مصرف فلزات در کل کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه اکثر صنایع به صورت نیمه‌تعطیل و یا حداقل ظرفیت خود مشغول به فعالیت هستند، احتمالا سرانه مصرف روند نزولی را طی می‌کند. این در حالی است که میزان مصرف فلزات در شرکت صنعت پژوهان برق پارس به دلیل متنوع‌سازی سبد محصولات و بومی‌سازی ریل سوم قطارهای برقی در سال ۱۴۰۱، نسبت به سال قبل از آن حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یافت؛ به همین دلیل تولید این محصول علاوه بر اینکه مانع از خروج ارز از کشور شد، رشد تولید را در این شرکت به همراه داشت.

برگ برنده در دستان تولیدکنندگان داخلی

مدیر فروش شرکت صنعت پژوهان برق پارس در پاسخ به این سوال که با توجه به تفکرات اشتباه برخی از مشتریان نسبت به کیفیت محصولات ایرانی، این شرکت با اتخاذ چه راهبردهایی موفق به جلب اعتماد آن‌ها شد، خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن قیمت تمام شده محصولات داخلی که در مقایسه با نوع مشابه خارجی پایین‌تر است و عدم وجود موانعی همچون شرایط پیچیده واردات در مقایسه با خرید از تولیدکنندگان ایرانی، اکثر مصرف‌کنندگان تمایل به استفاده از برندهای داخلی دارند. به عنوان مثال اگر مشتریان قصد خرید از شرکت‌های خارجی را داشته باشند، به دلیل نبود روابط متقابل بانکی، امکان پرداخت هزینه محصول به روش فاینانس وجود ندارد و باید در ابتدا به طور کامل تسویه‌حساب کنند. علاوه‌براین، کالای مورد نظر بعد از گذشت چند ماه از زمان ثبت سفارش به دست آن‌ها می‌رسد اما در صورت خرید از تولیدکنندگان داخلی، تسویه‌حساب بعد از تحویل محصولات انجام می‌شود. در نتیجه قیمت پایین‌تر، شرایط آسان پرداخت و انجام آزمایشات کنترل کیفی در آزمایشگاه‌ مرجع جهت اطمینان از کیفیت محصولات، زمینه جلب اعتماد مصرف‌کنندگان را فراهم کرد. شایان ذکر است که شرکت صنعت پژوهان برق پارس در کنار این موارد، خدمات پس از فروش نیز به مشتریان خود ارائه می‌دهد که این خدمات بسته به نوع نیاز آن‌ها (تامین قطعات مورد نیاز و یا اعزام کارشناسان به محل برای تعمیر قطعه) متغیر است.

انتهای پیام//

یک فعال صنعت آلومینیوم در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۸:۰۱ /چهارشنبه/۴ مهر ۱۴۰۳

یک فعال صنعت آلومینیوم در گفت‌و‌گو با «فلزات‌آنلاین» مطرح کرد:

۸:۵۹ /چهارشنبه/۲۴ مرداد ۱۴۰۳

مدیر فروش شرکت یکتا آلومینیوم پارس مطرح کرد:

۶:۱۰ /چهارشنبه/۱۷ مرداد ۱۴۰۳

یک فعال صنعت پروفیل آلومینیوم در گفت‌و‌گو با «فلزات‌آنلاین»:

۱۵:۱۷ /سه شنبه/۱۶ مرداد ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت آکپا ایران مطرح کرد:

۱۱:۲۱ /چهارشنبه/۱۰ مرداد ۱۴۰۳

رئیس هیئت مدیره شرکت آسایش گستران کوتوال:

۱۴:۴۲ /چهارشنبه/۲۷ تیر ۱۴۰۳

سید نوید موسوی، مدیرعامل شرکت پایدار فلز ویرا در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

۵:۵۳ /شنبه/۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

محمود حکیمی، عضو هیئت مدیره شرکت آکپا ایران در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

۱۶:۱۳ /چهارشنبه/۷ مهر ۱۴۰۰

مجتبی گلشنی، مدیرعامل شرکت واگن‌سازی تهران در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

۱۸:۲۰ /یکشنبه/۲۲ دی ۱۳۹۸

آرش فداکار، مدیرعامل شرکت سایتال ساخت در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین» مطرح کرد:

۱۶:۵۸ /چهارشنبه/۱۸ دی ۱۳۹۸

سلیمان جعفری‌عنصرودی، مدیرعامل شرکت‌یکتا ارس درگفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۱۸:۳۴ /شنبه/۴ خرداد ۱۳۹۸

حسین آخانی، مدیرعامل شرکت آلومینیوم آخانی طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۵:۵۷ /شنبه/۱۸ شهریور ۱۴۰۲
به زودی گزارش‌های تحلیلی مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی گزارش‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی ویدیوهای مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی اینفوگرافیک‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی گزارش‌های تصویری مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.

شاخص‌های قیمتی فلزات آنلاین

محصول
شاخص/تاریخ
قیمت

فلزات آنلاین

1403/09/3

206000

فلزات آنلاین

1403/09/3

573182

فلزات آنلاین

1403/09/3

769238

فلزات آنلاین

1403/09/3

2715234

فلزات آنلاین

1403/09/3

23892

فلزات آنلاین

1403/09/3

12905

فلزات آنلاین

1403/09/3

40091

فلزات آنلاین

1403/09/3

49911

فلزات آنلاین

1403/09/3

42663

فلزات آنلاین

1403/09/3

41480

فلزات آنلاین

1403/09/3

27568

فلزات آنلاین

1403/09/3

29449

فلزات آنلاین

1403/09/3

28043

فلزات آنلاین

1403/09/3

37245

فلزات آنلاین

1403/09/3

34808

فلزات آنلاین

1403/09/3

50294

فلزات آنلاین

1403/09/3

27272

فلزات آنلاین

1403/09/3

39497

فلزات آنلاین

1403/09/3

43987

فلزات آنلاین

1403/09/3

4519700