صنعت خودروسازی با بهرهمندی از ورق با کیفیت ایرانی، از واردات ورق گالوانیزه خودرو بینیاز شد. عدم واردات و ایجاد ارزش افزوده برای محصولات فولادی، اقدامی است که منجر به توسعه و پیشرفت همهجانبه کشور خواهد شد.
بومیسازی قطعات یکی از مهمترین پارامترهای موثر در پیشبرد اهداف کشور بهشمار میرود. بنابراین امید میرود با تکیه بردانش فنی داخلی و استفاده از ظرفیتهای عظیم کشور، شاهد اتفاقات مناسبی در تمامی صنایع کشور باشیم.
به گزارش «فلزاتآنلاین» و به نقل از خبرگزاری صداوسیما چهارمحالوبختیاری، با پیشرفت صنایع خودروسازی و افزایش تولیدات این کارخانهها، تولید ورق فولادی گالوانیزه مورد نیاز این شرکتها مورد توجه قرار گرفت.
رونق تولید و فروش کارخانههای لوازم خانگی در گرو ورقهای فولادی گالوانیزه مرغوب است؛ ورقهای فولادی خاصی که تا چند سال پیش وارداتی بودند. بر همین اساس شرکتهای فولاد مبارکه، ایران خودرو و سایپا تصمیم به تاسیس شرکتی برای ساخت کارخانه تولید ورق خودرو گرفتند بنابراین مجتمع ورق گالوانیزه خودرو استان چهارمحالوبختیاری بهعنوان بزرگترین کارخانه تولید ورق خودرو در خاورمیانه، در ۲۴ آبان ماه سال ۱۳۸۹ به بهر هبرداری رسید.
ورقهای گالوانیزه مرغوب با مشارکت متخصصان مجتمع فولاد مبارکه و شرکت ورق خودرو چهارمحالوبختیاری طراحی و تولید شد. کارشناس متالورژی و روشهای تولید شرکت فولاد مبارکه اصفهان میگوید: رتبهبندی ورق گالوانیزه تولید شده در این استان مطابق با استانداردهای جهانی فولاد است.
علیرضا مولوی تولید محصولات ویژه با ارزش افزوده بالا را از راهبردهای این مجموعه فولادی در کشور دانست و افزود: این رتبهبندی فولادی در ساخت قطعات اتوبوس، پروفیل مورد استفاده در ساخت مینی باس «Minibus» و دیگر مصارفی که نیاز به استحکام دارند، کاربرد دارد.
وی در ادامه گفت: این نوع ورق با شرایط مناسب نورد گرم همچنین اعمال متغیرهای مناسب در نورد سرد، با ارائه متغی رهای مناسب به صورت ورق گالوانیزه خودرو با پوشش ۱۸۰ گرم بر مترمربع تولید شده است.