دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه حملونقل پیشرفته گفت: تیراژ تولید خودرو کشور در حال رسیدن به یک میلیون است و امیدوار هستیم سال بعد به ۱٫۵ میلیون دستگاه برسد.
به گزارش «فلزاتآنلاین»، منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه حملونقل پیشرفته با تاکید بر اینکه توجه به تولید داخلی باید به صورت سیاست پایدار و ماندگار باشد، اظهار داشت: باید به گونهای عمل کنیم که تغییرات محیطی از جمله تحریمها بر روی تولید اثر نگذرد.
وی افزود: اگر فرایند به گونهای باشد که واردات از خارج، راحت اتفاق بیافتد اقبال به داخلیســـازی، کمتــــر میشــــود، امـــا اگــــر محدودیتهایی برای واردات داشته باشیم اقبال به سمت داخل بیشتر میشود.
دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه حملونقل پیشرفته ادامه داد: تا زمانی که حرکت نگاه به داخل، نهادینه نشود نگاه به خارج، همچنان قوی هست.
منطقی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات خودروهای تولید داخل، مصرف بالای سوخت است، اضافه کرد: از پنج سال پیش، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با کمک یک شرکت دانشبنیان تولید فناوری کاهش مصرف سوخت در داخل را در دستور کار قرار داد و در مرحله نخست، خط تولید با ظرفیت ۱۵۰ هزار و تا دو سال دیگر ۵۰۰ هزار موتور با مصرف زیر ۵درصد خواهیم داشت.
وی بیـــان کـــرد: ایـــن موتورهـــا را بــــه خودروسازهای بزرگ پیشنهاد دادیم، اما هیچ کدام از آنها از این موتورها استقبال نکردند و گفتند اصولا باید موتورهای خود را خود بسازیم، اما در مقابل، خودروسازهای کوچکتر از این موتورها استقبال کردند.
بر اساس گزارشی از تسنیم، دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه حملونقل پیشرفته با اشاره به اینکه پیش از تحریمها ۱,۵میلیون خودرو در سال تولید میکردیم، تصریح کرد: اکنون بر اثر تحریمها و به علت کمبود قطعات با فناوری پیچیده تولید ما نصف شد.
منطقی عنوان کرد: شرکتهای دانشبنیان کوچک، متوسط و بزرگ در حال کار بر روی فناوریها هستند و تیراژ تولید خودرو در حال رسیدن به یک میلیون است و امیدوار هستیم سال بعد به ۱٫۵ میلیون برسد.