بررسی عملکرد شرکت آلومتک، نشان میدهد این شرکت در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ در میزان تولید و فروش روند روبهرشدی را از خود به نمایش گذاشته است؛ به طوری که در این ماه توانسته در مجموع ۵۶۱ تن محصول را تولید و روانه بازار کند.
بـــه گــــزارش پایگــاه خبــــری و تحلیلـــی «فلزات آنلاین»، همانگونه که در نمودار ۱ آمده است، در شرایط بحرانی اقتصاد جهانی به دلیل شیوع کرونا، میزان تولید شرکت آلومتک در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ برخلاف فروردین ماه افزایش داشته است؛ به گونهای که رشد ۲۹۵ درصدی را در این زمینه شاهد هستیم و این روند صعودی به نحوی بود که میزان تولید این شرکت (هادی، پروفیل و باسبار) از ۱۴۲ تــــن در فروردیـــن مـــاه بـــه ۵۶۱تـــن در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ رسید.
شرکت آلومتک در زمینه تولید انواع هادی، پروفیل و باسبار، شیلد وایر و OPGW فعال است. در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ میزان تولید و فروش این محصولات برخلاف روند رکود بازار افزایشی بود؛ در نهایت درآمد شرکت آلومتک از ۵۹ میلیارد و ۲۶ میلیون ریال در فروردین ماه سال جاری به ۷۳ میلیارد و ۸۵۶ میلیون ریال رسید که افزایش ۲۵٫۱ درصدی را در این زمینه مشاهده میکنیم.
افزایش ۲۹۱ درصدی تولید انواع هادی
شرکت آلومتک در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، فعالیت خود را در زمینه تولید انواع هادی افزایـــش داد؛ بـــه گونـــهای که ایــن شرکت در فروردین ماه سال جاری ۱۴۱ تن انواع هادی که شامل انواع کابل و شیلد وایر است، تولید کرد و در اردیبهشت ماه این میزان تولیدات به ۵۵۱تن رسیـــد کـــه به این ترتیــب افزایـــش ۲۹۱درصدی را در این حوزه شاهد هستیم.
میزان فروش انواع هـــادی در دومیـــن ماه امســال ۱۳۹۹ رشـــد ۵۴ درصـــدی داشـــت؛ به نحوی که تولیــد آن از ۲۳۵ تــن در فروردین به ۳۶۱ تــن در اردیبهشت ماه رسید که یکی از عمده دلایل تاثیرگذار در این زمینه میتواند افزایـــش میـــزان تقاضـــا بـــرای خریـــد هـــادی آلومینیـــومی در اردیبهشـــت مــاه ســـال ۱۳۹۹ باشد. به این ترتیب که بسیاری از فعالیتهای نوسازی شبکهای در سال جاری، کار خود از سر گرفتهاند.
رشد ۸۸۰ درصدی میزان فروش پروفیل و باسبار
در اردیبهشت مــــاه ســــال ۱۳۹۹، شرکـــت آلومتک میزان فعالیت خود را در زمینه تولید پروفیل و باسبار، افزایش داد؛ به گونهای که در ماه گذشته ۹٫۷۶۴ تن پروفیل و باسبار تولید کرد در صورتی که شرکت آلومتک در فروردین ماه سال جاری میزانی از این محصول را تولید نکرده بود.
فالـــوم تقاضـــای منــاسبی برای خریــد این پروفیــل و باسبـــار آلومینیـــومی در اردیبهشت ۱۳۹۹ داشــت، به گونـــهای که شرکت آلومتک ۴۹ تن از این محصــول را به فــروش رسانـــد. در حالی که در فروردین ماه ۱۳۹۹، میــزان فروش این محصول ۵ تن بود و به این ترتیب افزایش ۸۸۰ درصدی در این زمینه رخ داده است.
گفتنی است طبق نمودار ۲، نرخ فروش انواع هادی تولیدی این شرکت در فروردین ماه سال ۱۳۹۹، ۲۵ هزار و ۸۱۱ تومان به ازای هر کیلوگـــرم بـــود کـــه در اردیبهشـــت مــــاه بــــا ۳٫۴۱درصد رشد به ۲۶ هزار و ۶۹۲ تومان به ازای هر کیلوگرم رسید.
نرخ فروش برای پروفیل و باسبار شرکت آلومتک، دارای سیـــر نزولـــی بـــوده اســت؛ به نحــوی کـــه در فروردیـــن مـــاه ۱۳۹۹ با قیمــت ۳۷هزار و ۴۲۰ تومان به ازای هر کیلوگرم خرید و فروش شد و در اردیبهشت ماه امسال بــــه ۳۲هـــزار و ۹۸۰ تومـــان بـــه ازای هــــر کیلوگــرم رسید. به این ترتیب نرخ فروش این محصـــولات ۱۲ درصــــد در ایــــن یک مــــاه کاهـش یافت.
آلومتک در اردیبهشـــت مــــاه ۱۳۹۹، در مجموع حدود ۷۳ میلیارد و ۸۵۶ میلیونریــــال، از محـــل فــــروش محصــــولات درآمــــد داشت که نسبت به فروردین ماه سال جاری، حدود ۲۵٫۱ درصد رشد داشت.