مدیرعامل شرکت چندوجهی فولاد لجستیک گفت: با توجه به حضور کشور در پیمانهای منطقهای اوراسیا و شانگهای، فرصتهای ارزشمندی برای ایجاد ثروت ملی و افزایش درآمدهای ارزی عمومی و دولتی کشور ایجاد شده است که موجب تقویت بنیانهای مالی عمومی و ثروت کشور خواهد شد.
مدیرعامل شرکت چندوجهی فولاد لجستیک گفت: با توجه به حضور کشور در پیمانهای منطقهای اوراسیا و شانگهای، فرصتهای ارزشمندی برای ایجاد ثروت ملی و افزایش درآمدهای ارزی عمومی و دولتی کشور ایجاد شده است که موجب تقویت بنیانهای مالی عمومی و ثروت کشور خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، علی قبادی در یادداشتی در خصوص فرصتهای لجستیکی ایجاد شده به دنبال حضور رسمی ایـــران در بیــن اعضــای سازمـان همکاری شانگهای، نوشت: با بیانیه رسمی اعضای سازمان همکاری شانگهای، حضور در جمع هشت کشور دیگر این سازمان قطعی شد و اصلیترین سوال این است که این عضویت چه اثرات اقتصادی بر اقتصاد ایران دارد. هرچند پیمان شانگهای بیشتر یک پیمان سیاسی امنیتی است اما در سالهای اخیر با وجود اختلافاتی که بین اعضای آن شاهد بودیم، مثل مناقشه بین هند، پاکستان، هند و چین، نگاههای اقتصادی به این پیمان تکبیر شده است.
کشورهای عضو این پیمان حدود ۴۰ درصد از جمعیت جهان را در خود جای میدهند که برای پویایی و رشد اقتصاد کشور، حضور در چنین بازاری یک فرصت قلمداد میشود و اگر سایه سنگین تحریمهای ظالمانه اقتصادی از سر کشور برداشته و یا کمرنگ شود، بدون شک یک فرصت ناب برای توسعه روابط تجاری با کشورهای عضو شانگهای تلقی خواهد شد. بررسی آمار و ارقام تجارت ایران با کشورهای عضو شانگهای طی پنج ماه نخست سال جاری، حاکی از افزایش ۳۱ درصدی است و در این مدت، ارزش معاملات تجاری ایران با کشورهای عضو، ۱۷ میلیارد دلار برآورد شده است.
توسعه روابط تجاری و اقتصادی به هیچ وجه امکانپذیر نخواهد بود؛ مگر اینکه سیر لجستیکی و زیرساختهای آن آماده ارائه خدمات باشد. بر همین اساس با توجه به ظرفیتهای سوقالجیشی ایران و توسعه خدمات ترانزیتی و لجستیکی، میتوان از آن به عنوان قلب تپنده لجستیکی این پیمان یاد کرد. از سوی دیگر، با توجه به موقعیت ژئوپلیتیک ایران که در چهارراه ارتباط شرق به غرب و شمال به جنوب واقع شده است و کشورهای آسیای میانه و اروپا را به شبکه حمل و نقل متصل میکند، در این میان با توجه به فاصله نزدیک به دریای مدیترانه و سیاه و حضور چین در پیمان شانگهای، میتوان از ظرفیت های ترانزیتی کشور برای انتقال محصولات و تولیدات بزرگترین کشور اقتصاد منطقه استفاده کرد.
با توجه به حضور کشور در پیمانهای منطقهای اوراسیا و شانگهای، فرصتهای ارزشمندی برای ایجاد ثروت ملی و افزایش درآمدهای ارزی عمومی و دولتی کشور ایجاد شده است که موجب تقویت بنیانهای مالی عمومی و ثروت کشور خواهد شد. ضرورت دارد از این گونه فرصتها برای افزایش خطوط ریلی و تقویت حمل و نقل جادهای استفاده شود و با افزایش تعداد خطوط راهآهن در کشور و ترانزیت هوایی بتوانیم از فرصتهای پیش آمده در عضویت در یکی از بزرگترین پیمانهای منطقهای، بیشترین بهرهوری لازم به ویژه در بخش لجستیک را داشته باشیم.
فرصتهای لجستیکی پیمان شانگهای
مدیرعامل شرکت چندوجهی فولاد لجستیک گفت: با توجه به حضور کشور در پیمانهای منطقهای اوراسیا و شانگهای، فرصتهای ارزشمندی برای ایجاد ثروت ملی و افزایش درآمدهای ارزی عمومی و دولتی کشور ایجاد شده است که موجب تقویت بنیانهای مالی عمومی و ثروت کشور خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، علی قبادی در یادداشتی در خصوص فرصتهای لجستیکی ایجاد شده به دنبال حضور رسمی ایـــران در بیــن اعضــای سازمـان همکاری شانگهای، نوشت: با بیانیه رسمی اعضای سازمان همکاری شانگهای، حضور در جمع هشت کشور دیگر این سازمان قطعی شد و اصلیترین سوال این است که این عضویت چه اثرات اقتصادی بر اقتصاد ایران دارد. هرچند پیمان شانگهای بیشتر یک پیمان سیاسی امنیتی است اما در سالهای اخیر با وجود اختلافاتی که بین اعضای آن شاهد بودیم، مثل مناقشه بین هند، پاکستان، هند و چین، نگاههای اقتصادی به این پیمان تکبیر شده است.
کشورهای عضو این پیمان حدود ۴۰ درصد از جمعیت جهان را در خود جای میدهند که برای پویایی و رشد اقتصاد کشور، حضور در چنین بازاری یک فرصت قلمداد میشود و اگر سایه سنگین تحریمهای ظالمانه اقتصادی از سر کشور برداشته و یا کمرنگ شود، بدون شک یک فرصت ناب برای توسعه روابط تجاری با کشورهای عضو شانگهای تلقی خواهد شد. بررسی آمار و ارقام تجارت ایران با کشورهای عضو شانگهای طی پنج ماه نخست سال جاری، حاکی از افزایش ۳۱ درصدی است و در این مدت، ارزش معاملات تجاری ایران با کشورهای عضو، ۱۷ میلیارد دلار برآورد شده است.
توسعه روابط تجاری و اقتصادی به هیچ وجه امکانپذیر نخواهد بود؛ مگر اینکه سیر لجستیکی و زیرساختهای آن آماده ارائه خدمات باشد. بر همین اساس با توجه به ظرفیتهای سوقالجیشی ایران و توسعه خدمات ترانزیتی و لجستیکی، میتوان از آن به عنوان قلب تپنده لجستیکی این پیمان یاد کرد. از سوی دیگر، با توجه به موقعیت ژئوپلیتیک ایران که در چهارراه ارتباط شرق به غرب و شمال به جنوب واقع شده است و کشورهای آسیای میانه و اروپا را به شبکه حمل و نقل متصل میکند، در این میان با توجه به فاصله نزدیک به دریای مدیترانه و سیاه و حضور چین در پیمان شانگهای، میتوان از ظرفیت های ترانزیتی کشور برای انتقال محصولات و تولیدات بزرگترین کشور اقتصاد منطقه استفاده کرد.
با توجه به حضور کشور در پیمانهای منطقهای اوراسیا و شانگهای، فرصتهای ارزشمندی برای ایجاد ثروت ملی و افزایش درآمدهای ارزی عمومی و دولتی کشور ایجاد شده است که موجب تقویت بنیانهای مالی عمومی و ثروت کشور خواهد شد. ضرورت دارد از این گونه فرصتها برای افزایش خطوط ریلی و تقویت حمل و نقل جادهای استفاده شود و با افزایش تعداد خطوط راهآهن در کشور و ترانزیت هوایی بتوانیم از فرصتهای پیش آمده در عضویت در یکی از بزرگترین پیمانهای منطقهای، بیشترین بهرهوری لازم به ویژه در بخش لجستیک را داشته باشیم.
یادداشت: علی قبادی
در حاشیه سمپوزیوم فولاد 1403 صورت پذیرفت؛
نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان سازههای فولادی:
مدیرعامل شرکت مهندسی آرمان صنعت آسیا عنوان کرد:
در دو ماهه نخست 1403،
در دو ماهه نخست سال 1403،
در فروردین ماه 1403 تحقق پیدا کرد؛
علیرضا ارغائی، مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین در گفتوگو با «فلزاتآنلاین»:
صنعت فولاد در مسیر کربنزدایی به پیش میرود؛
مدیرعامل شرکت فنی مهندسی آرین مدرن جهان آرا:
مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان:
محمد نعیمی، مدیرعامل شرکت آریا فولاد تاکستان طی یادداشتی در «فلزاتآنلاین» نوشت:
بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران طی یادداشتی در «فلزاتآنلاین» نوشت:
فرشید سلطانزاده، مدیرعامل شرکت مشاوره اقتصادی آرمان آتورپات طی یادداشتی در «فلزاتآنلاین» نوشت:
بهرام سبحانی کارشناس صنعت فولاد در یادداشتی در «فلزات آنلاین» نوشت:
محمدرضا بنائیان مفرد، مدیر ناحیه فولادسازی و ریختهگری مداوم فولاد مبارکه،
معامله 5 میلیون و 800 هزار تنی فولاد در 11 ماه
شاهین زارع، مدیر متالوژی و تحقیق و توسعه فولاد هرمزگان اعلام کرد:
معامله 163 هزار تنی فولاد پس از آزادسازی سقف قیمت
بازار تختال 5 ماه نامتعادل را پشت سر گذاشت
تب تقاضای فولاد کاهش یافت
پیشبینی کاهش نیم درصدی مصرف فولاد چین تا پایان 2018
تداوم روند اصلاح قیمت ورق فولادی در جهان
کربنزدایی، محور برنامههای توسعهای صنعت فولاد
نقش حمایتی دولتها در ارتقای رقابتپذیری و تابآوری صنعت فولاد؛
شاخصهای قیمتی فلزات آنلاین
شمش آلومینیوم
فلزات آنلاین
1403/10/2
224036
ورق برنجی
فلزات آنلاین
1403/10/2
611682
ورق مسی
فلزات آنلاین
1403/10/2
900636
لوله مسی
فلزات آنلاین
1403/10/2
3285726
بیلت فولادی
فلزات آنلاین
1403/10/2
24726
آهن اسفنجی
فلزات آنلاین
1403/10/2
13781
ورق گرم اسیدشویی
فلزات آنلاین
1403/10/2
42717
لوله بدون درز
فلزات آنلاین
1403/10/2
50750
لوله اسپیرال
فلزات آنلاین
1403/10/2
42984
لوله درز مستقیم
فلزات آنلاین
1403/10/2
41523
تیرآهن
فلزات آنلاین
1403/10/2
28843
ناودانی
فلزات آنلاین
1403/10/2
30296
نبشی
فلزات آنلاین
1403/10/2
28746
پروفیل
فلزات آنلاین
1403/10/2
37424
ورق گرم
فلزات آنلاین
1403/10/2
35661
ورق رنگی
فلزات آنلاین
1403/10/2
59767
میلگرد آجدار
فلزات آنلاین
1403/10/2
28179
ورق سرد
فلزات آنلاین
1403/10/2
42873
ورق گالوانیزه
فلزات آنلاین
1403/10/2
47148
طلای ۱۸ عیار
فلزات آنلاین
1403/10/2
4891800