سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۱۳:۲۲ /دوشنبه/۱۱ تیر ۱۴۰۳
زمان انتشار: 6:08 /شنبه/9 تیر 1403

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان عنوان کرد:

فولاد سنگان، طلایه‌دار جهش تولید در صنعت فولاد

مديرعامل شرکت صنايع معدنی فولاد سنگان گفت: در سال 1402، ما موفق به افزايش 34 درصدی توليد کنسانتره و رشد 29 درصدی سود خالص خود نسبت به سال پيش از آن شديم و با توجه به ثبت رکوردهای متنوع توليد در سه ماهه ابتدايی امسال، به دنبال تحقق همه‌جانبه جهش توليد در کارخانه‌های کنسانتره‌سازی و گندله‌سازی هستيم.

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان گفت: در سال ۱۴۰۲، ما موفق به افزایش ۳۴ درصدی تولید کنسانتره و رشد ۲۹ درصدی سود خالص خود نسبت به سال پیش از آن شدیم و با توجه به ثبت رکوردهای متنوع تولید در سه ماهه ابتدایی امسال، به دنبال تحقق همه‌جانبه جهش تولید در کارخانه‌های کنسانتره‌سازی و گندله‌سازی هستیم.

علی امرایی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین» در خصوص عملکرد شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در سال گذشته و سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳، بیان کرد: شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در سال گذشته تمرکز خود را بر تحقق رشد تولید و توسعه پایدار قرار داد و موفق به افزایش ۳۴ درصدی تولید کنسانتره و رشد ۲۹ درصدی سود خالص خود نسبت به سال پیش از آن شد. در همین راستا و با توجه به نام‌گذاری سال جدید بر مبنای جهش تولید، ما موفق به ثبت رکوردهای متنوعی در تولید روزانه و ماهیانه طی سه ماهه ابتدایی امسال شدیم؛ به نحوی که در فروردین ماه امسال، توانستیم رکورد تولید روزانه کنسانتره به میزان ۱۹ هزار و ۲۰ تن را به ثبت برسانیم و رشد ۱٫۳ درصدی را نسبت به رکورد قبلی که در آبان ماه ۱۴۰۱ به میزان ۱۸ هزار و ۷۷۰ تن به دست آمده بود، رقم بزنیم. علاوه‌براین، ما موفق به تولید ۴۹۷ هزار تن گندله در پایان فروردین ماه امسال شدیم که این میزان معادل ۱۰۲ درصد برنامه تولید این محصول بوده است و نشان از عزم جدی فولاد سنگان در زمینه تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید دارد.

رکوردشکنی فولاد سنگان در حمل و تولید گندله

وی در همین راستا ادامه داد: در ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری، رکورد حمل ریلی گندله به میزان ۱۴ هزار و ۸۹۱ تن توسط ۱۴۲ واگن در فولاد سنگان به ثبت رسید و در پایان این ماه، توانستیم ۴۵۰ هزار و ۱۳۰ تن کنسانتره تولید کنیم که این میزان با افزایش ۱۰٫۵ درصدی نسبت به رکورد پیشین تولید ماهیانه این محصول معادل ۴۰۷ هزار تن همراه بود. هم‌زمان با فرا رسیدن سومین ماه از سال جاری و آغاز زودتر از موعد محدودیت برق صنایع، ما موفق به ثبت رکورد تولید روزانه گندله به میزان ۲۰ هزار و ۱۱۰ تن شدیم و این در حالی است که رکورد قبلی در این زمینه به میزان ۲۰ هزار و ۸۰ در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به ثبت رسیده بود. لازم به ذکر است در سه ماهه ابتدایی ۱۴۰۳، ما تولید بیش از یک میلیون و ۴۵۰ هزار تن گندله را محقق کردیم که با توجه به پیش‌بینی تولید یک میلیون و ۴۲۵ هزار تنی تولید این محصول، شاهد تحقق ۱۰۱ درصدی برنامه تولید گندله در این بازه زمانی بودیم. به علاوه، میزان تولید کنسانتره در سه ماهه ابتدایی امسال به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسید که با توجه به پیش‌بینی تولید یک میلیون و ۲۶۰ هزار تنی تولید این محصول، ۹۶ درصد برنامه تولید کنسانتره در این مدت محقق شد.

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان با اشاره به چالش محدودیت تامین انرژی در کارخانه‌های فولادی کشور، عنوان کرد: قطعی برق و گاز در روزهای گرم و سرد سال، به یکی از مهم‌‌ترین معضلات فولادسازان طی سالیان اخیر تبدیل شده است؛ به نحوی که این چالش منجر به از دست رفتن ۲۰ درصد ظرفیت تولید شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در سال گذشته شد. از این رو ما با هدف تامین پایدار برق مورد نیاز خود، احداث دو نیروگاه سیکل ترکیبی و برق‌بادی با مجموع ظرفیت تولید ۲۵۰ مگاوات برق را در دستور کار قرار داده‌ایم. ظرفیت ناکافی زیرساخت حمل‌ونقل ریلی، از دیگر چالش‌هایی به شمار می‌آید که هم‌اکنون با آن در منطقه سنگان که به عنوان قطب سنگ‌آهن کشور نیز شناخته می‌شود، روبه‌رو هستیم. با وجود ظرفیت تولید ۳۵ میلیون تن گندله و کنسانتره و دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن سنگ‌آهن دانه‌بندی شده در منطقه سنگان، ظرفیت حمل‌ونقل ریلی در این منطقه حداکثر هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تن برآورد می‌شود و متاسفانه ظرفیت حمل ریلی منطقه سنگان با ظرفیت تولید کارخانه‌های فعال در سطح منطقه هماهنگ نیست و به نوعی منجر به تاخیر در حمل‌ونقل محصولات شده است. بنابراین به منظور رفع بخشی از این معضل، اقدام به برنامه‌ریزی و گسترش ظرفیت حمل‌ونقل جاده‌ای محصول اعم از کنسانتره و گندله با خرید ۵۰۰ دستگاه تریلی کرده‌ایم که این مهم در نوبه خود، گامی بلند و درخور توجه به شمار می‌رود و ضمن رفع بخشی از چالش اشتغال‌زایی در سطح منطقه، گسترش حوزه فعالیت فولاد سنگان را به همراه داشته است. از سوی دیگر، متاسفانه هزینه‌های حمل مواد معدنی نیز در داخل کشور منطقی نیست و بر همین اساس ضرورت دارد دولت و سازمان‌های بالادستی نسبت به رفع این دو معضل اساسی در سطح منطقه سنگان و سایر مناطق معدنی کشور ضمن حمایت و سرمایه‌گذاری‌های بیشتر اقدام کنند.

امرایی در ارتباط با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، اظهار داشت: فولاد سنگان عمده پروژه‌های توسعه‌ای خود را با هدف «حفظ و افزایش کیفیت تولید فعلی»، «رشد تولید در بلندمدت» و «توسعه زیرساخت‌ها» تعریف کرده است؛ در همین راستا، شرکت پروژه‌های متنوعی را با سرمایه‌گذاری بیش از ۸۷۰ میلیون یورو در دست اقدام دارد که از جمله می‌توان به احداث کارخانه ۲.۵ میلیون تنی کنسانتره هماتیتی، افزایش ظرفیت ۲.۵ میلیون تنی کارخانه گندله‌سازی، راه‌اندازی دو واحد مگامدول دو میلیون تنی آهن اسفنجی، احداث نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و برق‌‌بادی هر یک به ظرفیت ۵۰ و ۲۰۰ مگاوات، پروژه انباشت مکانیزه باطله (اسپریدر) برای سومین بار در سطح جهان، تجهیز ناوگان حمل‌ونقل صنعتی و معدنی و احداث تصفیه‌خانه و خطوط انتقال پساب و فاضلاب تایباد به کارخانه اشاره کرد که بی‌شک تکمیل و راه‌اندازی هر یک از این طرح‌ها، تاثیر بسزایی در توسعه تولید و رونق اشتغال‌زایی در سطح منطقه و استان به همراه خواهد داشت.

فولاد سنگان؛ قطب ارتباط صنعت و دانشگاه در کشور

وی با تاکید بر اهمیت توسعه روابط دانشگاه و صنعت در کشور، خاطرنشان کرد: شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان همواره نگاه ویژه‌ای به مقوله نوآوری و مدیریت توسعه فناوری و به طبع آن، همکاری با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان داشته است؛ به نحوی که در اردیبهشت ماه سال جاری، اقدام به راه‌اندازی موسسه تحقیقات علم و فناوری پروفسور شهید مسعود علی‌محمدی کردیم. ضمن اینکه در پردیس صنایع معدنی دانش‌بنیان فولاد سنگان با همکاری پارک علم و فناوری، صندوق حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را راه‌اندازی کرده‌ایم و پذیرای مجموعه‌هایی که در حوزه معدن و صنایع معدنی فعالیت می‌کنند، هستیم. از جمله همکاری‌های فولاد سنگان با شرکت‌های دانش‌بنیان، می‌توان به تولید کانی‌های کم‌عیار آهن (SMI) با سرمایه‌گذاری اولیه ۵۰ میلیون یورو اشاره کرد. لازم به ذکر است ارتباط صنعت، دانشگاه و جامعه، یکی از کلیدی‌ترین واژه‌ها در بیانات مقام معظم رهبری بوده و ایشان همواره تاکید ویژه‌ای به تحقق این مهم در کشور داشته‌اند. در حال حاضر علی‌رغم اینکه محققان ما با انتشار ۷۸ هزار سند علمی در مجلات بین‌المللی، رتبه ۱۵ جهانی را کسب کرده‌اند اما رتبه کشور در زیر شاخص ارتباط دانشگاه و صنعت در شاخص جهانی نوآوری چندان درخور و شایسته نام ایران نیست و بر همین اساس ضرورت دارد دانشگاه به سمت پژوهش‌های کاربردی و آموزش‌های مهارت‌محور متناسب با نیاز بخش معدن و صنعت کشور حرکت کند.

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در پایان ضمن اشاره به اهمیت ایفای مسئولیت‌های اجتماعی توسط شرکت‌های بزرگ معدنی و فولادی به ویژه در مناطق کم‌برخوردار و کمترتوسعه یافته کشور، یادآور شد: در سال گذشته، ما موفق به کسب رتبه نخست از لحاظ بهره‌وری کل عوامل تولید در میان شرکت‌های گروه اکتشاف، استخراج و خدمات جنبی در بیست و ششمین همایش شرکت‌های برتر ایران (IMI100) شدیم؛ ضمن اینکه در هفتمین جایزه ملی ۳۴۰۰۰ مدیریت منابع انسانی، به نشان برنزین (C1) دست پیدا کردیم. کسب جایزه سه ستاره تعالی سازمانی ایران در بیست و یکمین دوره جایزه ملی تعالی سازمانی، از دیگر افتخارات فولاد سنگان بود که در سال گذشته به آن دست پیدا کردیم. همچنین با توجه به ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود در بخش‌های مختلف همچون اهدای یک دستگاه اکوکاردیوگرافی به شبکه بهداشت و درمان شهرستان خواف (درمانی و بهداشتی)، ساخت ۴۵ کلاس درس و انعقاد قرارداد ساخت ۲۲ کلاس درس جدید (آموزشی)، مشارکت فعال در انتقال آب دریای عمان به شرق کشور و استان خراسان رضوی (زیرساختی)، مشارکت در طرح چهاربانده شدن جاده سنگان به تربت حیدریه (عمرانی)، اعطای وام‌های کم‌بهره در راستای حمایت از مشاغل کوچک، حمایت از اقشار کم درآمد و ایتام، برگزاری جشن و اهدای ده‌ها سری جهیزیه (معیشتی) و…، موفق به دریافت تندیس سیمرغ قاف از سومین دوره جشنواره ملی مسئولیت اجتماعی شدیم و به دنبال توسعه اقدامات خود در این حوزه طی ماه‌های آینده هستیم.

انتهای پیام//

هم‌زمان با دهم تیر ماه صادر شد؛

9:05 /دوشنبه/11 تیر 1403

در پنجمین دوره جایزه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر ایران رخ داد؛

7:46 /دوشنبه/11 تیر 1403

هم‌زمان با دهم تیر ماه صادر شد؛

10:38 /یکشنبه/10 تیر 1403

نماینده مردم خواف در مجلس مطرح کرد:

8:52 /یکشنبه/10 تیر 1403

به منظور تامین نیاز بازارهای جهانی انجام خواهد شد؛

7:22 /یکشنبه/10 تیر 1403

امین ابراهیمی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

5:51 /شنبه/9 تیر 1403

محسن مصطفی‌پور، مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

4:50 /شنبه/9 تیر 1403

مهدی کوهی، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

4:58 /شنبه/12 خرداد 1403

علی محمدی، مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در گفت‌‍وگو با «فلزات آنلاین»:

5:30 /شنبه/25 فروردین 1403

مهدی کوهی، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

11:17 /شنبه/19 اسفند 1402

سعید قاسم‌زاده، مدیرعامل شرکت توسعه اقتصادی پایدار فراگیر (تافکو) در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

4:57 /شنبه/30 دی 1402

صادق قاسمی فلاورجانی، مديرعامل شرکت فنی مهندسی آرين مدرن جهان‌آرا طی یادداشتی نوشت:

7:29 /شنبه/8 اردیبهشت 1403

حسين کهزاد، مديرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

4:48 /شنبه/25 آذر 1402

فرشید سلطان‌زاده، مدیرعامل شرکت مشاوره اقتصادی آرمان آتورپات طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

6:27 /شنبه/29 مهر 1402

هم‌زمان با رشد تولید فولاد صورت پذیرفت؛

13:18 /دوشنبه/4 تیر 1403

علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

16:27 /چهارشنبه/5 اردیبهشت 1403

همگام با اجرای دو طرح توسعه‌ای محقق شد؛

7:38 /شنبه/9 تیر 1403

با هدف رشد تولید و ایجاد اشتغال‌ پایدار،

12:41 /چهارشنبه/6 تیر 1403

پس از ثبت موفقیت‌ها و رکوردهای پیاپی صبانور در سال 1402،

15:35 /سه شنبه/29 خرداد 1403

«فلزات‌آنلاین» گزارش می‌کند:

16:32 /یکشنبه/27 خرداد 1403

اینفوگرافیک عملکرد دو ماهه سنگان؛

5:55 /شنبه/26 خرداد 1403

اینفوگرافیک عملکرد دو ماهه چادرملو؛

5:35 /شنبه/26 خرداد 1403

عملکرد دو ماهه 1403 «فخوز»؛

6:05 /شنبه/19 خرداد 1403

اینفوگرافیک گروه فولادی غرب؛

14:54 /شنبه/29 اردیبهشت 1403

اینفوگرافیک درخشش ارفع؛

14:14 /شنبه/29 اردیبهشت 1403

شاخص‌های قیمتی فلزات آنلاین

محصول
شاخص/تاریخ
قیمت

فلزات آنلاین

1403/04/10

155071

فلزات آنلاین

1403/04/10

483684

فلزات آنلاین

1403/04/10

635024

فلزات آنلاین

1403/04/10

2788352

فلزات آنلاین

1403/04/10

23334

فلزات آنلاین

1403/04/10

2488

فلزات آنلاین

1403/04/10

45929

فلزات آنلاین

1403/04/10

51616

فلزات آنلاین

1403/04/10

44720

فلزات آنلاین

1403/04/10

41584

فلزات آنلاین

1403/04/10

26384

فلزات آنلاین

1403/04/10

28502

فلزات آنلاین

1403/04/10

26080

فلزات آنلاین

1403/04/10

36831

فلزات آنلاین

1403/04/10

33571

فلزات آنلاین

1403/04/10

46074

فلزات آنلاین

1403/04/10

25451

فلزات آنلاین

1403/04/10

41247

فلزات آنلاین

1403/04/10

45077

فلزات آنلاین

1403/04/10

3512400