رئیس اتحادیه سرب و روی ایران گفت: در قانون ممنوعیت واردات خودرو که خودروهای سواری از ماشینهای سنگین مورد نیاز بخش صنعت و معدن تفکیک نشده است، نیازمند اصلاحات هستیم.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایرنا، حسن حسینقلی بیان کرد: در گزارشی که برنامه تامین و داخلیسازی ماشینآلات وزات صمت آماده کرده است، ماشینهای با تولید زیر ۱۰ سال حدود هفت هزار، ۱۰ تا ۲۰ سال حدود ۱۲ هزار، ۲۰ تا ۳۰ سال حدود ۶ هزار و بالای ۳۰ سال پنج هزار اعلام شده است.
وی افزود: با قانون ممنوعیت واردات خودرو طی پنج سال گذشته، نوسازی ماشینهای معدنی و راهسازی صورت نپذیرفته است که با اعتراضها و جلساتی که سال گذشته با وزارت صمت برگزار شد، تعدادی محدود با شرایط خاص به کشور وارد شد.
رئیس اتحادیه سرب و روی ایران با انتقاد از اصلاح قانون خودرو و عدم تفکیک خودروهای سواری با ماشینهای کاری و باری، اظهار داشت: ماشینآلات معدنی در خط تولید معادن هستند که از استخراج، باربری و فرآوری را شامل میشوند. از این رو باید در رقابت با ماشینآلات آمریکایی و ژاپنی بتوانند برای استخراج تا تولید برابری کنند.
حسینقلی حمایت از ساخت داخل ماشینآلات معدنی در کشور را امری ضروری دانست و گفت: دولت با مشورت عقلای هر صنف باید به تدوین قوانینی بپردازد که ضمن حمایت از ساخت داخل، به ضروریات اشتغال و کار هم دقت شود تا تولیدکننده با ضرر مواجه نشود.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با اصلاح قوانین خودرو، حمایت و تسهیل از ورادات ماشینآلات بدون تعرفه و مالیات، تشویق تامین و تولیدکنندگان داخلی و مونتاژکاران به فعالیت ۱۱ هزار معدن و اشتغال مردم در این بخش کمک کند.
انتهای پیام//