سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۱۰:۲۰ /یکشنبه/۲ دی ۱۴۰۳
زمان انتشار: ۹:۵۶ /دوشنبه/۱۴ آبان ۱۴۰۳

محمدی رفیع مطرح کرد:

نقش مسئولیت اجتماعی و دلیل اهمیت آن در سازمان‌ها

معاون توسعه سرمایه‌های انسانی و مسئولیت اجتماعی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان گفت: فولاد سنگان از آغاز فعالیت خود با یک نگاه بلندمدت و پایدارمحور، در راستای ایفای نقشی مفید در اقتصاد، جامعه و محیط زیست گام‌های اساسی برداشته و با مد نظر قرار دادن منافع همه ذی‌نفعان، برنامه‌ریزی‌ها و اهداف کلان خود را در هفت حوزه به نحوی تدوین و محقق کرده است.

معاون توسعه سرمایه‌های انسانی و مسئولیت اجتماعی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان گفت: فولاد سنگان از آغاز فعالیت خود با یک نگاه بلندمدت و پایدارمحور، در راستای ایفای نقشی مفید در اقتصاد، جامعه و محیط زیست گام‌های اساسی برداشته و با مد نظر قرار دادن منافع همه ذی‌نفعان، برنامه‌ریزی‌ها و اهداف کلان خود را در هفت حوزه به نحوی تدوین و محقق کرده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، حمید محمدی رفیع در خصوص نقش مسئولیت اجتماعی و دلیل اهمیت آن در سازمان‌ها، بیان کرد: مسئولیت‌های اجتماعی سازمان‌ها (CSR) به مجموعه‌ای از اقدامات و استراتژی‌ها اطلاق می‌شود که به منظور ایجاد تاثیر مثبت بر جامعه و محیط زیست در کنار دستیابی به اهداف اقتصادی و مالی انجام می‌گیرد. امروزه دیگر برتری عملیاتی یا مالی به تنهایی برای شرکت‌ها نمی‌تواند مزیت رقابتی ایجاد کند و سازمان‌ها باید مسائل اجتماعی و محیط زیستی را هم در نظر گرفته و تلاش کنند در این زمینه‌ها هم به مزیت رقابتی دست یابند. در حقیقت، در دنیای کسب‌وکار امروز حتی مشتریان نیز همگام با سایر ذی‌نفعان، نسبت به رعایت مسائل محیط‌ زیستی و اجتماعی و مسئولیت‌هایی که سازمان‌ها در این حوزه‌ها به عنوان یکی از شهروندان جامعه بر عهده دارند، حساس هستند. عصر حاضر زمانی است که ذی‌نفعان از شرکت‌ها و سازمان‌ها انتظار دارند که مسئولیت‌پذیر باشند و در فعالیت‌ها و عملیات خود نسل‌های آینده را نیز در نظر داشته باشند. اهمیت دادن سازمان‌ها به نسل‌های آینده در انجام فعالیت‌ها و نیز مصرف منابع، گامی اساسی در جهت رسیدن به توسعه پایدار در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی بوده و نشانگر تعهد سازمان به اقتصاد جهانی پایدار است. در همین راستا، با توجه به گسترش صنایع و افزایش مصرف بی‌رویه منابع طبیعی، تولید و انتشار آلودگی‌های ناشی از فعالیت‌های انسانی و صنعتی، پیشگیری از تخریب محیط زیست به اولویت اصلی برنامه توسعه دولت‌ها تبدیل شده است.

به گفته وی، علاوه‌براین نقش مسئولیت‌های اجتماعی در سازمان‌ها شامل موارد زیر است:

  • تقویت شهرت و اعتبار: سازمان‌هایی که به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل می‌کنند، معمولا از اعتبار بیشتری برخوردارند. این موضوع می‌تواند به جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی کمک کند.
  • جذب و نگهداشت استعدادها: کارمندانی که به ارزش‌های اجتماعی و محیط‌ زیستی اهمیت می‌دهند، تمایل بیشتری به کار در سازمان‌هایی دارند که به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند هستند. این امر می‌تواند به افزایش رضایت شغلی و کاهش نرخ ترک شغل کمک کند.
  • افزایش وفاداری مشتری: مشتریان به طور فزاینده‌ای به انتخاب برندهایی علاقه‌مند هستند که به مسائل اجتماعی و زیست‌محیطی توجه دارند. این باعث افزایش وفاداری و تعهد مشتریان به برند می‌شود.
  • کاهش ریسک‌ها: سیاست‌های مسئولیت اجتماعی می‌توانند به شناسایی و کاهش ریسک‌های مرتبط با مسائل اجتماعی و زیست‌محیطی کمک کنند و از بحران‌های احتمالی جلوگیری نمایند.
  • توسعه پایدار: سازمان‌ها با پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی می‌توانند به توسعه پایدار کمک کنند و از تخریب محیط زیست جلوگیری به عمل آورند.
  • ایجاد همکاری با ذی‌نفعان: مسئولیت‌های اجتماعی به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با جوامع محلی، دولت‌ها و دیگر ذی‌نفعان همکاری کنند و روابط مثبت‌تری برقرار سازند.
  • نوآوری و رقابت: سازمان‌هایی که مسئولیت‌های اجتماعی را در نظر می‌گیرند، می‌توانند به دنبال نوآوری‌هایی باشند که نه تنها به بهبود فرایندها و محصولات کمک می‌کند بلکه به حل مسائل اجتماعی نیز منجر می‌شود.

در نهایت، مسئولیت‌های اجتماعی نه تنها به نفع جامعه بلکه به نفع خود سازمان‌ها نیز است؛ به طوری که می‌تواند به عنوان یک مزیت رقابتی موثر عمل کند.

معاون توسعه سرمایه‌های انسانی و مسئولیت اجتماعی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در ارتباط با جایگاه مسئولیت‌های اجتماعی در این شرکت و سند توسعه پایدار منطقه، اظهار داشت: شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان همواره پاسخگوی ذی‌نفعان خود بوده و برای مسئولیت‌های خود نسبت به جامعه و به‌ طور ویژه جامعه محلی اهمیت بالایی قائل است. از همین رو است که این شرکت از آغاز فعالیت با یک نگاه بلندمدت و پایدارمحور، در راستای ایفای نقشی مفید در اقتصاد، جامعه و محیط زیست گام‌های اساسی برداشته است و با مد نظر قرار دادن منافع همه ذی‌نفعان، برنامه‌ریزی‌ها و اهداف کلان خود را در هفت حوزه به نحوی تدوین و محقق می‌کند که نسبت به اثرات مفید و سودبخش کوتاه‌مدت و بلندمدت اقدامات آن در اقتصاد، جامعه و محیط زیست اطمینان کسب کند.

محمدی رفیع ادامه داد: شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در هفت حوزه جایگاه مسئولیت اجتماعی خود را تعریف کرده است:

– توسعه پروژه‌های زیرساختی شامل:

  • مشارکت در طرح انتقال آب دریای عمان به استان خراسان رضوی
  • راه‌سازی و آب‌رسانی به روستاهای محروم شهرستان
  • کمک به توسعه زیرساخت شهرستان خواف (احداث پل-پایش تصویری)
  • مشارکت در پروژه راه‌سازی (سنگان – خواف- رشتخوار – تربت حیدریه)
  • مشارکت در پروژه‌های توسعه مسکن

– توسعه آموزش و مهارت شامل:

  • مدرسه‌سازی
  • تهیه کتب درسی و ملزومات آموزشی
  • برگزاری دوره‌های توانمندسازی و مهارت‌افزایی
  • تجهیز مراکز آموزشی (فنی و حرفه‌ای – آموزش و پرورش – مدارس و…)

– توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی شامل:

  • مطالعات پژوهشی جامع آبادانی و پیشرفت شهرستان خواف
  • حمایت از اشتغال‌زایی و صندوق‌های خرد روستایی

– توسعه امور خیرخواهانه و معیشتی شامل:

  • حمایت از آزادی زندانیان -گلریزان
  • حمایت از ادارات شهرستان (خرید تجهیزات و…)
  • کمک به توسعه امنیت منطقه
  • کمک‌های خیریه و مومنانه (بهزیستی – کمیته امداد – تامین بسته‌های معیشتی خانواده‌های نیازمند، جهیزیه و…)

– توسعه و بهبود محیط زیست شامل:

  • مشارکت در حفظ و توسعه محیط ‌زیست منطقه (درخت‌کاری، کمک به حفظ و تکثیر گونه‌های جانوری در معرض خطر، احیای زیست‌بوم‌های آسیب‌دیده و…)
  • اقدامات انجام شده در راستای توسعه محیط زیست، بهینه‌سازی مصرف انرژی و منابع طبیعی، تولید انرژی‌های پاک در سازمان

– توسعه و ارتقای فرهنگی و آرمان مذهبی شامل:

  • مشارکت در برگزاری مراسم‌های فرهنگی، ملی و مذهبی
  • کمک به نهادهای مذهبی و انقلابی (نوسازی – بهسازی – خرید تجهیزات و…)
  • مشارکت در برگزاری فعالیت‌های اردویی-جهادی

– توسعه و ارتقای سلامت جسم و روان شامل:

  • مشارکت در توسعه و ارتقای فعالیت‌ها و مسابقات ورزشی
  • همکاری در توسعه و ارتقای سلامت (مرکز ارتقای سلامت – خرید تجهیزات و لوازم پزشکی – آمبولانس و…)

وی در پاسخ به این سوال که چه ارتباطی بین عمل بین مسئولیت اجتماعی شرکت و جامعه وجود دارد و چه بازخوردی داشته است، گفت: توجه به زیست‌بوم سازمانی و پاسخگویی و احساس مسئولیت در قبال جامعه، نیازمند تعاملی همه‌جانبه با ذی‌نفعان است. امروزه بیش از هر زمان دیگر شاهد تغییر نگاه به شرکت‌ها از موجودیتی صرفا سازمانی به پدیده شهروند شرکتی هستیم. مسئولیت‌پذیری اجتماعی تعهدی است که شرکت‌ها در برابر جامعه و سایر ذی‌نفعان دارند. از طرفی، با توجه به تغییر نقش شرکت‌ها از بنگاه‌های صرفا اقتصادی و تولیدی به شهروندان خاص تحت عنوان شهروند شرکتی، نقش مسئولیت‌های اجتماعی برجسته‌تر از گذشته است. از همین رو عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و رفع نیازهای جامعه محلی و ملی و دغدغه‌مندی درخصوص رفع مشکلات جامعه، یکی از جنبه‌های مهم در رویکرد پایداری ماست. همچنین با توجه به این نکته که مسئولیت‌پذیری اجتماعی، یکی از ارزش‌های اساسی به شمار می‌‎آید، شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در طی فعالیت خود اقدامات و طرح‌های متنوعی را در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خویش به اجرا رسانده است و به همین علت این شرکت از طریق نظرسنجی از جامعه (که به طور سالیانه انجام می‌شود)، به بررسی تاثیر فعالیت‌های مسئولیت‌های اجتماعی خود در سطح منطقه اقدام می‌کند.

معاون توسعه سرمایه‌های انسانی و مسئولیت اجتماعی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خاطرنشان کرد: نتایج حاصل از این نظرسنجی‌ها که در ابعاد مختلف ذیل صورت می‌پذیرد، نشان‌دهنده رضایت بالای مسئولان و شهرواندان از فعالیت های «CSR« شرکت فولاد سنگان بوده و موجب توسعه همه‌جانبه و پایدار منطقه شده است. برخی از ابعاد مورد سنجش در نظرسنجی از جامعه:

  • رضایت کلی جامعه (درصد)
  • رضایت کلی مسئولان (درصد)
  • رضایت کلی شهروندان (درصد)
  • رضایت از تصویر بیرونی و خوشنامی (درصد)
  • رضایت از پیامدهای اجتماعی (درصد)
  • رضایت از تاثیر‌گذاری بر اقتصاد منطقه و استان (درصد)
  • رضایت از اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم در منطقه و استان (درصد)
  • رضایت از پیامدهای زیست‌محیطی (درصد)
  • رضایت از ایجاد فرصت‌های برابر و گوناگونی (درصد)
  • رضایت از حمایت از فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی, علمی، درمانی و .. (درصد)
  • رضایت از حمایت از توسعه زیرساخت‌های عمرانی منطقه و استان (درصد)

محمدی رفیع در خصوص جایگاه فولاد سنگان در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، مطرح کرد:  جایگاه شرکت‌ها در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی (CSR)، به طور فزاینده‌ای در دنیای تجاری امروز مورد توجه قرار گرفته است. مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها به معنای تعهد شرکت‌ها به انجام فعالیت‌هایی است که به نفع جامعه و محیط زیست باشد و فراتر از الزامات قانونی و  سودآوری مالی عمل کنند. در همین راستا، شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان به‌ طور مستمر تلاش آگاهانه‌ای برای پاسخگویی به ذی‌نفعان خود داشته است و همواره اهداف، استراتژی‌ها و اقداماتی را که با اصول و شاخص‌های پایداری در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی هم‌سو باشد، برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند. علاوه‌براین، رعایت و پایبندی به اصول پایداری از جمله رویکردهای حاکم بر تمامی تصمیمات و کلان فرایندهای سازمانی ما در فولاد سنگان است. این رویکرد در حوزه‌هایی مانند منابع انسانی، محیط زیست، پاسخگویی در قبال ذی‌نفعان، مشارکت در امور اجتماعی، رعایت ارزش‌ها و ترویج اخلاق سازمانی و… اثرگذار بوده است. داشتن یک رویکرد مبتنی بر پایداری به شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان کمک کرده تا بتواند از یک طرف اثرات نامطلوبی که ممکن است از کسب‌وکار این شرکت بر جامعه، اقتصاد و محیط زیست وارد شود را شناسایی کند و هم‌زمان با کاهش همه‌جانبه این اثرات نامطلوب، ارزش خلق شده برای ذی‌نفعان فولاد سنگان را حداکثر کند. به‌کارگیری این رویکرد به شرکت کمک می‌کند تا اعتبار لازم برای انجام فعالیت‌های تولیدی خود را به دست آورده و از این طریق بتواند به مسئولیت‌ها و تعهدات خود نسبت به ذی‌نفعان به خوبی عمل کند. بر این اساس، شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان طی چندین سال گذشته، استراتژی‌های کسب‌وکار خود را به نحوی تعیین کرده است که رویکرد پایداری در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی مرتبط با شرکت و در کل زنجیره ارزش شرکت گسترش پیدا کند. فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی این شرکت به عنوان عضوی مسئول در جامعه، متعهد به ارائه اطلاعات شفاف به ذی‌نفعان در رابطه با عملکرد خود در این زمینه‌ها است که منجر به کسب افتخاراتی طی سال‌های گذشته در حوزه (CSR) شده است که برخی از آن‌ها عبارتند از:

وی در ادامه به موانع پیش روی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در این حوزه در منطقه کم‌برخوردار خواف اشاره کرد و گفت: اجرای مسئولیت‌های اجتماعی (CSR) در مناطق محروم می‌تواند با موانع و چالش‌های خاصی همراه باشد که می‌تواند مانع از اجرای موثر این اقدامات شود. برخی از این موانع عبارتند از:

– چالش‌های زیرساختی: مناطق محروم معمولا از زیرساخت‌های کمتری برخوردارند که می‌تواند اجرا و مدیریت برنامه‌های (CSR) را دشوار کند.

– فقدان آگاهی و آموزش: در بسیاری از مناطق محروم، آگاهی نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی و منافع ناشی از اجرای آن‌ها ممکن است پایین باشد که این موضوع می‌تواند پذیرش برنامه‌ها را کاهش دهد.

– مشکلات فرهنگی و اجتماعی: ارزش‌ها، نگرش‌ها و انتظارات فرهنگی در مناطق محروم ممکن است با رویکردهای مسئولیت اجتماعی سازگار نباشد؛ این موضوع می‌تواند مانع از مشارکت و همکاری جامعه محلی شود.

– موانع قانونی و نظارتی: قوانین و مقررات محلی ممکن است به گونه‌ای باشند که اجرای برنامه‌های مسئولیت اجتماعی را دشوار سازند یا از حمایت‌های دولتی لازم برای این برنامه‌ها جلوگیری کنند.

– انتظارات متناقض: شرکت‌ها ممکن است با انتظارات متفاوت و متناقض از طرف جامعه محلی، سرمایه‌گذاران و سایر ذی‌نفعان روبه‌رو شوند که می‌تواند منجر به سردرگمی در تعیین اولویت‌ها شود.

– فقدان هماهنگی با سایر ذی‌نفعان: نداشتن ارتباط موثر با سایر نهادها، سازمان‌های غیردولتی (NGO) و نهادهای محلی ممکن است اجرای برنامه‌های (CSR) را در مناطق محروم با چالش مواجه کند.

– چالش‌های ارزیابی و سنجش تاثیرات: ارزیابی تاثیرات برنامه‌های (CSR) در مناطق محروم می‌تواند دشوار باشد؛ به ویژه در شرایطی که داده‌های کافی وجود ندارد.

به گفته معاون توسعه سرمایه‌های انسانی و مسئولیت اجتماعی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، برای موفقیت در اجرای مسئولیت‌های اجتماعی در مناطق محروم، شرکت‌ها باید به نیازهای خاص این مناطق توجه کرده و استراتژی‌های خاصی را طراحی کنند. همچنین، همکاری نزدیک با جامعه محلی و ایجاد اعتماد می‌تواند به موفقیت این برنامه‌ها کمک شایانی کند. در این زمینه، شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان نیز که در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، خود را متعهد به حرکت به سمت ایجاد یک توسعه پایدار در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی می‌داند و تلاش می‌کند با ایجاد اولویت‌ها، اهداف، ساختارها و چارچوب‌ها در جهت پایداری (اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی) حرکت کند و اقدامات موثر ذیل را انجام داده است:

  • تدوین و اجرای جایگاه مسئولیت‌های اجتماعی فولاد سنگان در هفت حوزه (که با نگاه به چالش‌های مطرح شده می‌توان بیان کرد این هفت حوزه به تمامی چالش‌های مطرح شده پاسخ داده و تعامل خوبی در این زمینه با جوامع محلی برقرار کرده است)
  • تدوین و تصویب سند جامع آبادانی و پیشرفت شهرستان خواف با همکاری جوامع محلی و دستگاه‌های اجرایی شهرستان
  • تهیه نقشه فرصت‌های کسب‌وکار روستایی شهرستان خواف
  • آموزش تسهیلگران بومی جهت انجام فرایندهای تسهیلگری و مدیریت کسب‌وکارهای خرد روستایی
  • انجام فرایند ارزیابی مشارکتی روستایی در تعداد ۸۰ روستای شهرستان خواف با همکاری کانون‌های آبادانی و پیشرفت روستاها
  • راه‌اندازی کلینیک مشاوره و رشد کسب‌وکار و تدوین دستورالعمل اعطای تسهیلات بانکی ویژه خواف تا سقف پنج میلیارد ریال
  • ارائه خدمات مشاوره کسب‌وکار به کارآفرینان و اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف پنج میلیارد ریال به کارآفرینان روستایی در راستای ایجاد و توسعه کسب‌وکارهای روستایی
  • بسترسازی جهت راه‌اندازی صندوق‌های خرد روستایی و تدوین دستورالعمل اعطای تسهیلات حمایتی صندوق کارآفرینی امید به صندوق‌‎های خرد محلی ویژه خواف (دستورالعمل تسهیل شده بر اساس دستورالعمل سراسری کشور)
  • پیگیری جهت اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه از طریق صندوق کارافرینی امید (با نرخ ۴ درصد) در جهت رونق تولید، تثبیت، بهبود و ایجاد کسب‌وکارهای خرد روستایی
  • اجرای پروژه‌های عمرانی اعتمادساز با محوریت مسئولیت اجتماعی فولاد سنگان و مشارکت دستگاه‌های اجرایی شهرستان در سطح روستاهای شهرستان خواف
  • برگزاری دوره‌های آموزشی در راستای توانمندسازی جوامع محلی در سطح روستاهای شهرستان خواف با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان

که این فعالیت ها منجر به تقدیراز شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در منطقه توسط مسئولان محلی شهرستان خواف شده است.

انتهای پیام//

به دنبال سهم ۵۰ درصدی در صادرات،

۱۰:۵۶ /چهارشنبه/۲۸ آذر ۱۴۰۳

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد جهان‌آرا اروند:

۹:۱۸ /چهارشنبه/۲۸ آذر ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع بیان کرد:

۶:۳۵ /چهارشنبه/۲۸ آذر ۱۴۰۳

طی حکمی از سوی نادری،

۵:۱۲ /چهارشنبه/۲۸ آذر ۱۴۰۳

جواد حاتمی، مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۴:۵۹ /شنبه/۱۷ آذر ۱۴۰۳

حسین کهزاد، مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۵:۰۶ /شنبه/۲۶ آبان ۱۴۰۳

بهرام شکوری، عضو هیئت مدیره و کمیته راهبردی موسسه راهبردی معدن و فولاد سبز (سیگماس) در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۱۴:۳۰ /شنبه/۱۲ آبان ۱۴۰۳

حسین کهزاد، مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۸:۳۱ /یکشنبه/۲۹ مهر ۱۴۰۳

مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۵:۵۲ /شنبه/۲۸ مهر ۱۴۰۳

محسن مصطفی‌پور، مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۵:۴۱ /شنبه/۲۸ مهر ۱۴۰۳

ابراهيم جانقربانيان، عضو هيئت مديره و معاون بازرگانی شرکت صبا فولاد خليج فارس طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۵:۵۸ /شنبه/۱۰ آذر ۱۴۰۳

حسين کاظمی‌مهر، نايب رئيس هيئت مديره شرکت مجتمع فولاد و نورد آسين ابهر طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۴:۵۴ /شنبه/۳ آذر ۱۴۰۳

سید رضا شهرستانی، مدیرعامل شرکت لوله و اتصالات چدنی (کلاچ) طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۵:۰۳ /شنبه/۲۴ شهریور ۱۴۰۳

مصطفی چمران، معاون فروش شرکت آهن و فولاد ارفع طی یادداشتی نوشت:

۷:۴۹ /سه شنبه/۱۳ شهریور ۱۴۰۳

صادق قاسمی فلاورجانی، مديرعامل شرکت فنی مهندسی آرين مدرن جهان‌آرا طی یادداشتی نوشت:

۷:۲۹ /شنبه/۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

حسين کهزاد، مديرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۴:۴۸ /شنبه/۲۵ آذر ۱۴۰۲

در حاشیه بازدید از پروژه پیشران کنسانتره‌سازی گلالی عنوان شد؛

۱۴:۰۹ /دوشنبه/۵ آذر ۱۴۰۳

در نشست رسانه‌ای مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس عنوان شد؛

۱۵:۲۸ /یکشنبه/۶ آبان ۱۴۰۳

اینفوگرافیک شرکت فولاد هرمزگان؛

۵:۵۶ /شنبه/۲۶ آبان ۱۴۰۳

اینفوگرافیک شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر؛

۵:۴۲ /شنبه/۲۶ آبان ۱۴۰۳

اینفوگرافیک شرکت فولاد جهان آرا اروند؛

۶:۳۵ /شنبه/۱۹ آبان ۱۴۰۳

شاخص‌های قیمتی فلزات آنلاین

محصول
شاخص/تاریخ
قیمت

فلزات آنلاین

1403/10/1

224036

فلزات آنلاین

1403/10/1

611682

فلزات آنلاین

1403/10/1

900636

فلزات آنلاین

1403/10/1

3285726

فلزات آنلاین

1403/10/1

26018

فلزات آنلاین

1403/10/1

13781

فلزات آنلاین

1403/10/1

42717

فلزات آنلاین

1403/10/1

50750

فلزات آنلاین

1403/10/1

42984

فلزات آنلاین

1403/10/1

41467

فلزات آنلاین

1403/10/1

28747

فلزات آنلاین

1403/10/1

30194

فلزات آنلاین

1403/10/1

28645

فلزات آنلاین

1403/10/1

37498

فلزات آنلاین

1403/10/1

35677

فلزات آنلاین

1403/10/1

59767

فلزات آنلاین

1403/10/1

28018

فلزات آنلاین

1403/10/1

43147

فلزات آنلاین

1403/10/1

47622

فلزات آنلاین

1403/10/1

4871000