مدیرعامل هیمکو گفت: در حال حاضر پروژه هیمکو بر اساس برنامه زمانبندی از پیشرفت ۱۲ درصدی برخوردار است و تا پایان سال جاری، حدود یک هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان سرمایه از طریق سهامداران شرکت و از محل آورده نقدی آنها جذب پروژه خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزاتآنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایهگذاری توسعه معادن و فلزات، شرکت مدیریت بینالمللی همراه جاده ریل دریا (هیمکو)، یکی از شرکتهای فعال در عرصه حمل و نقل کشور به شمار میآید که با هدف احداث و توسعه تاسیساتی از قبیل پایانه تخصصی مکانیزه مواد معدنی، اسکله تخلیه و بارگیری مواد معدنی و تهیه و توسعه تجهیزات و ارائه خدمات جادهای، ریلی، دریایی و بندری به منظور صادرات و واردات محصولات بخش معدن و صنایع معدنی به ویژه فولاد با راهبری شرکت سرمایهگذاری توسعه معادن و فلزات تاسیس شده است.
بزرگترین اسکله بارگیری مواد فله معدنی به صورت مکانیزه توسط شرکت مدیریت بینالمللی همراه جاده ریل دریا در بندر شهید رجایی کلید خورده و با توجه به جایگاه ایران به عنوان دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان، نیاز به زیرساختهای پیشرفته برای صادرات محصولات فولادی بیش از پیش احساس میشود. این اسکله با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۱۵ میلیون تن، نه تنها به رفع گلوگاههای حملونقل یاری میرساند بلکه به افزایش رقابتپذیری محصولات فولاد ایران در بازارهای جهانی نیز کمک خواهد کرد.
محسن نادری، مدیرعامل هیمکو طی گفتگویی از پیشرفت پروژههای این شرکت در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: در سال گذشته موفق شدیم اراضی تحویلی در غرب بندر شهید رجایی را به انبار تبدیل کنیم که به منطقه بندر شهید رجایی و منطقه گمرکی متصل میشوند و این امر موجب تسهیل در عملیات تخلیه و بارگیری کالا و کاهش زمان ترخیص کالا خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین پیشرفت قابلتوجهی در احداث خطوط ریلی داشتیم و در حال حاضر، برنامهریزی برای احداث کریدور ریلی به سمت پروژه در حال اجراست. این کریدور، ارتباط ریلی بین پروژه و سایر نقاط کشور را تسهیل خواهد کرد.
مدیرعامل هیمکو در ادامه به تشریح دیگر دستاوردهای این شرکت پرداخت و گفت: علاوه بر پیشرفت در بخش ریلی، اقدامات قابلتوجهی در زمینه توسعه زیرساختهای داخلی پروژه از جمله احداث جادههای دسترسی، دیوارکشی، تامین آب و برق و تجهیزات کارگاهها صورت گرفته است. همچنین، عملیات سنگریزی در بخشی از منطقه اول استحصالی در دریا به عنوان یکی از مراحل اولیه احداث اسکله انجام شده که این امر نشاندهنده پیشرفت قابل توجه پروژه در بخش دریایی است.
نادری خاطرنشان کرد: در حال حاضر پروژه هیمکو بر اساس برنامه زمانبندی از پیشرفت ۱۲ درصدی برخوردار است و تا پایان سال جاری، حدود یک هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان سرمایه از طریق سهامداران شرکت و از محل آورده نقدی آنها جذب پروژه خواهد شد.
وی اضافه کرد: در سال آینده علاوه بر افزایش اراضی موجود از طریق ساختوساز جدید و استحصال از دریا، خطوط ریلی را نیز به داخل پروژه توسعه خواهیم داد که این استحصال باعث میشود اراضی انبار به دو برابر افزایش پیدا کند و انبارهای موجود به انبارهای ریلی تبدیل شود.
مدیرعامل هیمکو در پایان یادآور شد: در ادامه، بخشی از تجهیزات مورد نیاز این انبارها خریداری خواهد شد و نهایتا این انبارها به انبارهای مکانیزه ریلی تبدیل خواهند شد. بنابراین، در سال آینده علاوه بر توسعه انبارها، خطوط ریلی را به آنها متصل خواهیم کرد تا انبارها به انبارهای ریلی تبدیل شده و ظرفیت آنها نیز افزایش یابد.
انتهای پیام//