سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۱۷:۴۹ /سه شنبه/۲۶ تیر ۱۴۰۳
زمان انتشار: 11:41 /سه شنبه/20 دی 1401

عضو هیئت مدیره شرکت رنگین پروفیل کویر:

کیفیت، عامل توسعه برند در تولید است

عضو هیئت مدیره شرکت رنگین پروفیل کویر گفت: با توجه به اهمیت برند‌سازی در بازار مصرف، سیاست‌گذاری‌های این مجموعه بر پایه‌ تولید محصولات باکیفیت و استاندارد بنا شده است. در واقع کیفیت، برگ برنده‌ای در دستان تولیدکنندگان واقعی است که بر مبنای آن می‌توانند مصرف‌کنندگان را جذب کنند.

محمد ابراهیمیان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» بیان کرد: این شرکت فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ با تولید پروفیل آلومینیومی برای مصارف ساختمانی آغاز کرد اما از آنجایی که مسیر تولید ناهموار بوده و منجر به ضرر و زیان مالی مجموعه طی سالیان اخیر شده است، به دنبال علاقمندی و تجربه در این حوزه و همچنین در جهت تعالی صنعت کشور، به فعالیت خود ادامه داده‌ایم و تسلیم شرایط کنونی نمی‌شویم.

وی با اشاره به وضعیت بازار مصرف، عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر جای خالی نظارت سازمان‌های ذی‌ربط بر کیفیت محصولات تولیدی مانند در، پنجره و نمای آلومینیومی به شدت احساس می‌شود. در رابطه با این معضل، بعضی از تولیدکنندگان به راحتی محصولات خود را با هر کیفیتی در بازار عرضه و خریداران عمده نیز بدون در نظر گرفتن کیفیت و با اولویت قرار دادن قیمت از این محصولات استفاده می‌کنند. در صورتی که مجموعه رنگین پروفیل کویر به علت استفاده از مواد اولیه مرغوب و همچنین اهمیت برند شرکت و کیفیت بالای محصولات تولیدی توانسته است خدمت‌رسانی مناسبی به مصرف‌کنندگان خاص خود داشته باشد. در واقع می‌توان گفت که اگر این نظارت در سطح بازار صورت پذیرد، برگ برنده در دستان صنعتگرانی خواهد بود که تولید محصولات باکیفیت را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

استاندارد و تولید محصولات باکیفیت در اولویت ماست

عضو هیئت مدیره شرکت رنگین پروفیل کویر در همین راستا ادامه داد: بعضی از افراد با استفاده از ضایعات و مواد اولیه نامرغوب، محصولاتی را تولید می‌کنند که استاندارد آن با خواسته‌ها و انتظارات مصرف‌کنندگان تطابق ندارد اما در مجموعه ما سعی شده است از بهترین نوع بیلت آلومینیومی تولید داخل استفاده شود. البته با توجه به درخواست مشتری در جهت ارتقای بیشتر کیفیت محصولات تولیدی، از بیلت‌های آلومینیومی ساخت کشور امارات متحده عربی هم بهره می‌بریم و همین کیفیت باعث شده است تا بتوانیم نیاز‌ بازار‌های داخلی کشور به ویژه استان تهران را تامین کنیم. اگرچه در حال حاضر به دلیل استفاده از محصولات کشور‌های همسایه در پروژه‌های عمرانی، بازار مصرف شرایط مناسبی ندارد و از سهم کاهش پرو‌ژه‌های عمرانی و بازگشت طولانی مدت سرمایه از سوی نهاد‌های دولتی در رکود موجود در بازار نمی‌توان چشم‌پوشی کرد اما در نهایت امیدواریم که یک دگرگونی در وضعیت بازار مصرف ایجاد شود. در رابطه با فروش محصولات به نهاد‌های دولتی باید اظهار داشت که اگر محصولات دست دوم خود را به نام ضایعات در بازار بفروشیم، سود بیشتری به ‌دست خواهیم آورد و به همین دلیل بازگشت طولانی مدت سرمایه از سوی این نهادها، ضرر‌هایی را به تولیدکنندگان وارد خواهد کرد.

ابراهیمیان در ادامه به قدیمی بودن ماشین‌آلات خط تولید اشاره کرد و گفت: در گذشته از صفر تا ۱۰۰ فرایند تولید پروفیل یعنی رنگ‌کاری و ساخت پنجره در این مجموعه صورت می‌گرفت اما اکنون به دلیل به‌روز نبودن ماشین‌آلات، تنها بیلت آلومینیومی را خریداری می‌کنیم و با قالب‌های مخصوص به تولیدکنندگانی که ماشین‌آلات به‌روز‌تری دارند، تحویل می‌دهیم و از آن‌ها پروفیل آلومینیومی باکیفیت را تحویل می‌گیریم. همچنین ماشین‌آلات مورد استفاده در مجموعه متعلق به کشور ایتالیا ساخت دهه ۷۰ است و علی‌رغم اینکه طرح‌های توسعه‌ای برای به‌روزرسانی خط تولید در دستور کار داشتیم و موافقت آن را از سازمان‌های مریوطه اخد کرده بودیم اما به دلیل عدم حمایت مالی و تامین سرمایه کافی موفق به اجرای آن‌ها نشدیم.

وی در خصوص عدم حمایت از تولیدکنندگان، تاکید کرد: متاسفانه همکاری با واحد‌های تولیدی که در این شرایط دشوار اقتصادی همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند، در جهت تسهیل مسیر ناهموار تولید به عمل نمی‌آید و وعده‌های حمایتی در حد شعار باقی می‌ماند. در صورتی که ما از زمانی که فعالیت خود را آغاز کرده‌ایم، برای ۴۰۰ نفر نیروی انسانی اشتغال‌زایی داشته‌ایم. همچنین به قرارداد‌ها حتی با تحمیل خسارت‌ متعهد بوده‌ایم و به تعهدات بانکی خود در زمان مقرر عمل کرده‌ایم اما باز هم موفق به اخد وام از بانک‌ها و موسسات مالی نشده‌ایم؛ چراکه با توجه به قوانین بانک مرکزی، بانک‌ها اعلام می‌کردند که از نسبت مالکانه و صورت‌های مالی پایینی برخوردار هستید و امکان دریافت تسهیلات را ندارید.

عضو هیئت مدیره شرکت رنگین پروفیل کویر در خصوص فعالیت این مجموعه در حوزه صادرات، مطرح کرد: در گذشته به کشور‌هایی همچون قطر، عراق و ترکمنستان به طور مستقیم صادرات انجام می‌دادیم یعنی مجموعه ما، مسئولیت اندازه‌گیری، ساخت و تحویل محصولات خریداری شده برای پروژه‌ها را بر عهده داشت و طی چند مرحله تحویل و نصب پنجره‌ها صورت می‌گرفت اما در پایان هر پروژه و به دلیل تحریم‌، برای تسویه حساب به مشکل برمی‌خوردیم. البته در حال حاضر نیز بعضی از افراد در داخل کشور محصولات تولیدی ما را خریداری می‌کنند و به مشتریان خارجی تحویل می‌دهند.

 اهمیت برند‌سازی در سازمان‌ها

ابراهیمیان در رابطه با نقش تحریم‌ بر روند تولید، تصریح کرد: تحریم‌های اقتصادی علاوه‌ بر اینکه منجر به دشواری مبادلات بانکی شده، باعث شده است مواد مصرفی همچون نوار لاستیکی و یراق‌آلات که در ساخت در و پنجره از آن‌ها استفاده می‌کنیم را از بازار داخلی تامین کنیم که متاسفانه نوار لاستیکی نیز از کیفیت خوبی نیز برخوردار نیست. کاربرد این نوار در پنجره‌ها برای جلوگیری از ضربه به شیشه، ایجاد صدا و اتصال محکم و پوشاندن درز بین شیشه و قالب آلومینیومی است. یراق‌آلات مورد نیاز هم از کشورهای ترکیه و چین وارد می‌شود اما عده‌‌ای از تولیدکنندگان با نام ایتالیایی آن را به مصرف‌کنندگان می‌فروشند. در حالی که سیاست‌های مجموعه رنگین پروفیل کویر همواره بر پایه صداقت و تولید باکیفیت بوده است و به همین دلیل نوع و کیفیت مواد مصرفی را به مشتریان خود اعلام می‌کنیم.

وی در پایان با اشاره به تعهد این مجموعه نسبت به مصرف‌کنندگان، خاطرنشان کرد: مواد اولیه مرغوب با توجه به دغدغه تولید محصول باکیفیت و استاندارد در مجموعه ما تامین می‌شود. به عنوان مثال، اگر مشتریان درخواست یراق‌آلات خارجی و مواد مصرفی به کار رفته در پنجره را داشته باشند، فراهم و انتظارات مشتریان برآورده خواهد شد. البته این مسئله کمی در قیمت محصول نهایی تاثیر می‌گذارد اما این شرکت اولویت خود را تولید محصول باکیفیت قرار داده است. همچنین گاهی اوقات قراردادهایی را با برخی شرکت‌ها منعقد می‌کنیم و علی‌رغم نوسانات قیمت و تحمیل ضرر‌های مالی، باز هم محصول باکیفیت را به مشتری تحویل می‌دهیم. تمامی این اقدامات را برای تقویت برند‌ مجموعه و حفظ استاندار‌های آن در دستور کار خود قرار داده‌ایم و به همین دلیل به آینده امیدوار هستیم.

انتهای پیام//

رئیس هیئت مدیره شرکت فناوران صنعت برودت مطرح کرد:

6:33 /چهارشنبه/20 تیر 1403

یک فعال صنعت آلومینیوم در گفت‌و‌گو با «فلزات‌آنلاین»:

12:56 /چهارشنبه/23 خرداد 1403

مدیرعامل شرکت آلومینیوم سراج آذربایجان:

17:16 /چهارشنبه/9 خرداد 1403

مدیرعامل شرکت آذران فضا نما:

13:10 /سه شنبه/8 خرداد 1403

قائم مقام شرکت آلومینیوم مازندران در گفت‌و‌گو با «فلزات‌آنلاین» مطرح کرد:

5:31 /چهارشنبه/19 اردیبهشت 1403

سید نوید موسوی، مدیرعامل شرکت پایدار فلز ویرا در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

5:53 /شنبه/30 اردیبهشت 1402

محمود حکیمی، عضو هیئت مدیره شرکت آکپا ایران در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

16:13 /چهارشنبه/7 مهر 1400

مجتبی گلشنی، مدیرعامل شرکت واگن‌سازی تهران در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

18:20 /یکشنبه/22 دی 1398

آرش فداکار، مدیرعامل شرکت سایتال ساخت در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین» مطرح کرد:

16:58 /چهارشنبه/18 دی 1398

سلیمان جعفری‌عنصرودی، مدیرعامل شرکت‌یکتا ارس درگفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

18:34 /شنبه/4 خرداد 1398

حسین آخانی، مدیرعامل شرکت آلومینیوم آخانی طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

5:57 /شنبه/18 شهریور 1402
به زودی گزارش‌های تحلیلی مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی گزارش‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی ویدیوهای مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی اینفوگرافیک‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی گزارش‌های تصویری مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.

شاخص‌های قیمتی فلزات آنلاین

محصول
شاخص/تاریخ
قیمت

فلزات آنلاین

1403/04/24

151696

فلزات آنلاین

1403/04/24

483684

فلزات آنلاین

1403/04/24

551690

فلزات آنلاین

1403/04/24

2788352

فلزات آنلاین

1403/04/24

23439

فلزات آنلاین

1403/04/24

9625

فلزات آنلاین

1403/04/24

41010

فلزات آنلاین

1403/04/24

49860

فلزات آنلاین

1403/04/24

44700

فلزات آنلاین

1403/04/24

41357

فلزات آنلاین

1403/04/24

26283

فلزات آنلاین

1403/04/24

28704

فلزات آنلاین

1403/04/24

26434

فلزات آنلاین

1403/04/24

36544

فلزات آنلاین

1403/04/24

33267

فلزات آنلاین

1403/04/24

45459

فلزات آنلاین

1403/04/24

25565

فلزات آنلاین

1403/04/24

40157

فلزات آنلاین

1403/04/24

43930

فلزات آنلاین

1403/04/24

3384500