مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان قزوین از عبور بدون بارنامه خودروهای معادن در جادهها خبر داد و گفت: در حال حاضر تنها ۳۰ درصد بارهای معدنی با بارنامه حمل میشوند.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از تسنیم، جواد حقلطفی در جلسه مشترک اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان قزوین با پلیس راه که در محل سالن جلسات اداره کل راهداری و حملونقل جادهای برگزار شد، بیان کرد: علاوه بر عمر طولانی آسفالت راهها و حجم تردد بالای خودروها، عبور بارهای غیرمجاز یکی از عوامل اصلی تخریب رویه راهها و بروز خسارت مالی به این سرمایه عظیم ملی است.
وی با اشاره به حمل سالانه ۱۱ میلیون تن بار تجاری و ۱۰ میلیون تن کالای معدنی و مصالح ساختمانی از ۲۶۰ معدن فعال در استان، عنوان کرد: یکی از موضوعات مهم در این حوزه، عبور بدون بارنامه خودروهای معادن در جادهها است؛ تا جایی که در حال حاضر تنها ۳۰ درصد بارهای معدنی با بارنامه حمل میشوند.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان قزوین با بیان اینکه ۳۱ درصد از راههای این استان بر اثر عبور بارهای بیش از حد استاندارد و تردد خودروهای معادن نیاز به بهسازی دارند، افزود: بر اساس قانون بودجه امسال، ۲۵ درصد از وصولی حقوق دولتی معادن باید برای بهسازی جادهها تخصیص یابد.
حقلطفی در پایان با اشاره به موضوع تخلفات مربوط به حمل بار بیش از حد استاندارد و عبور خودروهای حامل مواد معدنی بدون بارنامه در جادههای استان، خاطرنشان کرد: در یک بررسی که با همکاری پلیس راه استان در خصوص خسارت عبور خودروهای معادن به جادههای استان انجام شد، راه ۴۷ درصد از ۷۲ روستایی که در مسیر معادن قرار داشتند، تخریب شده و برای جبران خرابی همین میزان راه، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.
انتهای پیام//