• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

سرمایه‌گذاری مشترک برای افزایش تولید زغال‌سنگ در «Talcher Fertilizers»

  • کد خبر : 31750
  • 30 مهر 1402 - 9:53
سرمایه‌گذاری مشترک برای افزایش تولید زغال‌سنگ در «Talcher Fertilizers»
دو مقام دولت هند اعلام کردند که شرکت‌‌‌های با مالکیت دولتی «Coal India»، «GAIL India» و «Rashtriya Chemicals & Fertilizers»، مبلغ 30.95 میلیارد روپیه (371.9 میلیون دلار) در کسب‌وکار مشترک خود در شرکت «Talcher Fertilizers» واقع در ایالت اودیسای هند سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

دو مقام دولت هند اعلام کردند که شرکت‌‌‌های با مالکیت دولتی «Coal India»، «GAIL India» و «Rashtriya Chemicals & Fertilizers»، مبلغ ۳۰٫۹۵ میلیارد روپیه (۳۷۱٫۹ میلیون دلار) در کسب‌وکار مشترک خود در شرکت «Talcher Fertilizers» واقع در ایالت اودیسای هند سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از خبرگزاری رویترز، این دو مقام دولتی که درخواست کردند نام آن‌ها فاش نشود، بیان کردند که شرکت‌های «GAIL India» و «Rashtriya Chemicals & Fertilizers» مبلغ ۱۷٫۳ میلیارد روپیه و شرکت «Coal India» مبلغ ۱۳٫۶۴ میلیارد روپیه به دنبال افزایش هزینه‌های پروژه در شرکت «Talcher Fertilizers» سرمایه‌گذاری خواهند کرد تا سهام فعلی خود را حفظ کنند.

لازم به ذکر است که هر یک از این سه شرکت، حدود ۳۱٫۸۵ درصد از سهام شرکت «Talcher Fertilizers» را در اختیار دارند.

این منابع خاطرنشان کردند که شرکت «Coal India» برای تزریق این میزان سرمایه، به حمایت کابینه فدرال نیاز دارد؛ چراکه این شرکت با محدودیت در سقف بودجه خود برای سرمایه‌گذاری روبه‌رو است. لازم به ذکر است که احتمالا کابینه فدرال در هفته‌های آینده در این رابطه تصمیم‌گیری خواهد کرد.

هزینه توسعه پروژه در شرکت «Talcher Fertilizers» افزایش یافته است و دولت تلاش دارد مقدار تولید این شرکت را به منظور کاهش وابستگی هند به واردات کودهای اوره مبتنی بر نیتروژن افزایش دهد.

هدف این تزریق سرمایه، احیای شرکت «Talcher Fertilizers» و تبدیل آن به واحد تولید کود اوره و در ادامه به سوخت گاز زغال‌سنگ با ظرفیت سالانه یک میلیون و ۲۷۰ هزار تن است. گفتنی است هند در سال مالی ۲۰۲۲، حدود ۲۲ میلیون تن کود به ارزش ۱۵٫۳ میلیارد دلار وارد کرد.

یکی از این مقامات عنوان کرد: این تصمیم جمعی همه این شرکت‌ها بود که هر یک به تناسب خود در شرکت «Talcher Fertilizers» سرمایه‌گذاری کنند اما شرکت «Coal India» برای برداشتن محدودیت سقف سرمایه‌گذاری ۳۰ درصدی خود نیاز به تاییدیه دارد.

وزارت دارایی هند، شرکت «Coal India» و شرکت «GAIL India» در این رابطه به سوالات خبرگزاری رویترز پاسخی ارائه ندادند. بر همین اساس درخواستی در قالب ایمیل به مدیرعامل شرکت «Talcher Fertilizers» ارسال شد و تماس‌های برقرار شده با دفتر «Rashtriya Chemicals & Fertilizers» بی‌پاسخ باقی ماند.

بر اساس این گزارش، زغال‌سنگ، مهم‌ترین و فراوان‌ترین منبع سوخت فسیلی در هند است و ۵۵ درصد نیاز انرژی این کشور را تامین می‌کند. دولت هند طی سال‌های متمادی همواره تلاش کرده است که تولید خود را افزایش دهد تا نیاز به واردات کاهش یابد. بخش اعظم معادن زغال‌سنگ هند در شرق و مرکز آن قرار دارند.

بر اساس اطلاعات وزارت زغال‌سنگ هند، ذخیره معادن زغال‌سنگ این کشور حدود ۳۶۰ میلیارد تن برآورد شده ‌و آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرده ‌است که تولید زغال‌سنگ هند تا سال ۲۰۲۵، از مرز یک میلیارد تن عبور خواهد‌ کرد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=31750

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد
هم‌پای سایر فلزات رنگین در «LME»،

قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد

12اردیبهشت
دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار
با رشد 38 دلاری رقم خورد؛

دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار

12اردیبهشت
نخستین رویداد چادرو برگزیدگان خود را شناخت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.