• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024

امضای توافق‌نامه هلدینگ صدر تامین و تکنولوگ آفریقای جنوبی

  • کد خبر : 39062
  • 08 بهمن 1402 - 6:41
امضای توافق‌نامه هلدینگ صدر تامین و تکنولوگ آفریقای جنوبی
با نزدیک شدن به بهره‌برداری از کارخانه استحصال طلای تفتان و برنامه‌ریزی در راستای اجرای پروژه بزرگ کارخانه استحصال طلا با ظرفیت 500 کیلوگرم در سال به عنوان مرحله سوم طرح توسعه در سیستان و بلوچستان، توافق‌نامه‌ طراحی و انتقال تکنولوژی طراحی کارخانه تولید طلا با ظرفیت پنج تن در سال در منطقه تفتان فی‌مابین بازوی اجرایی هلدینگ صدرتامین و تکنولوگ از کشور آفریقای جنوبی به امضا رسید.

با نزدیک شدن به بهره‌برداری از کارخانه استحصال طلای تفتان و برنامه‌ریزی در راستای اجرای پروژه بزرگ کارخانه استحصال طلا با ظرفیت ۵۰۰ کیلوگرم در سال به عنوان مرحله سوم طرح توسعه در سیستان و بلوچستان، توافق‌نامه‌ طراحی و انتقال تکنولوژی طراحی کارخانه تولید طلا با ظرفیت پنج تن در سال در منطقه تفتان فی‌مابین بازوی اجرایی هلدینگ صدرتامین و تکنولوگ از کشور آفریقای جنوبی به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین، این مراسم با حضور امیرحسین نادری، مدیرعامل و مدیران ارشد هلدینگ صدر تامین، محمدنبی نوری، مدیرعامل و مدیران شرکت توسعه معادن پارس تامین و شرکت تکنولوگ از کشور آفریقای جنوبی برگزار شد.

بر اساس این توافق‌نامه شرکت تکنولوگ آفریقای جنوبی متعهد به انجام تست‌های فرآوری، صحه‌گذاری مطالعات قبلی، انجام مطالعات و طراحی پایه و همچنین صحه‌گذاری مهندسی تفصیلی بر اساس آخرین تجربیات بین‌المللی برای احداث کارخانه استحصال طلا با ظرفیت خوراک ورودی پنج میلیون تن ماده معدنی با حداکثر راندمان بازیابی در سال شده است.

کارخانه استحصال طلای تفتان با ظرفیت ۵۰۰ کیلوگرم با دانش ۱۰۰ درصد ایرانی ساخته و تجهیز شده است و تکنولوژی ساخت کارخانه استحصال طلا با ظرفیت پنج تن برای اولین بار در خاورمیانه اجرا خواهد شد.

پروژه احداث كارخانه استحصال طلای تفتان از ارديبهشت سال ۱۴۰۱ در منطقه تفتان استان سیستان و بلوچستان با سرمایه‌گذاری هلدینگ صدر تامین و توسط شرکت توسعه معادن پارس تامین (بازوی اجرایی هلدینگ) آغاز شد و ظرف ۱۸ ماه طراحی، حمل، نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات و تجهيزات و سایر قسمت‌های عمرانی کارخانه به انجام رسید.

خوراک این کارخانه از معدن طلای تفتان با ذخیره ۱۰۰ میلیون تن کانسنگ و عیار متوسط ppm 1.6 تامین می‌شود. بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، در هفته‌های آتی بهره‌برداری از این کارخانه با ظرفیت ۵۰۰ کیلوگرم طلا در سال آغاز خواهد شد و این ظرفیت تا پایان سال ۱۴۰۳ به یک هزار کیلوگرم افزایش خواهد یافت.

شایان ذکر است پروژه احداث كارخانه استحصال طلای تفتان با سرمايه‌ای به ارزش ۵۵ میلیون دلار انجام شده است که از جمله اقدامات شاخص «تاصیکو» محسوب می‌شود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=39062

نوشته‌های مشابه

26اردیبهشت
ضرورت تبدیل اندیشه ادراکی به کنش ادراکی در روابط عمومی‌ها
مدیر روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو مطرح کرد:

ضرورت تبدیل اندیشه ادراکی به کنش ادراکی در روابط عمومی‌ها

26اردیبهشت
جنگ مدرن، ابزار مدرن می‌طلبد
ضرورت تحول فناورانه در روابط عمومی؛

جنگ مدرن، ابزار مدرن می‌طلبد

26اردیبهشت
سهم «ومعادن» از زنجیره ارزش فولاد افزایش خواهد یافت
معاون برنامه‌ریزی، بودجه و نظارت بر امور شرکت‌های «ومعادن»:

سهم «ومعادن» از زنجیره ارزش فولاد افزایش خواهد یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.