• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

سیطره شرکت «AngloGold Ashanti» بر معادن طلای سه قاره

  • کد خبر : 27104
  • 05 شهریور 1402 - 10:30
سیطره شرکت «AngloGold Ashanti» بر معادن طلای سه قاره
در سال ۲۰۲۲، بیشترین میزان ذخایر طلای شرکت «AngloGold Ashanti» در کشورهای غنا به مقدار ۲۸۷ تن، کنگو حدود ۱۳۰ تن و کلمبیا ۱۱۹ تن بوده است.

در سال ۲۰۲۲، بیشترین میزان ذخایر طلای شرکت «AngloGold Ashanti» در کشورهای غنا به مقدار ۲۸۷ تن، کنگو حدود ۱۳۰ تن و کلمبیا ۱۱۹ تن بوده است. با توجه به گزارش‌های موجود در سال ۲۰۲۲، کل منابع معدنی طلا این شرکت حدود ۳،۷۲۵ تن بوده است. شرکت «AngloGold Ashanti» در سال ۲۰۲۲، حدود ۷۸ تن طلا تولید کرده است که در مقایسه با سال ۲۰۲۱ که این میزان حدود ۷۰ تن بوده، کمی افزایش داشته است. این شرکت در سال ۲۰۲۲، به مقدار ۱۰۲ تن نقره و حدود ۱۵۹ تن اسید سولفوریک نیز به عنوان محصول جانبی تولید کرده است. آفریقا سهمی معادل ۶۰ درصد، آمریکا ۲۱ درصد و استرالیا حدود ۱۹ درصد از کل تولیدات «AngloGold Ashanti» را دارا هستند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت مشاوره اقتصادی آرمان آتورپات، شرکت «AngloGold Ashanti» به عنوان یک شرکت معدنی طلا در آفریقای جنوبی مستقر است. این شرکت در سال ۲۰۰۴ با ادغام شرکت‌های «AngloGold» و «Ashanti Goldfields Corporation» تشکیل شد و هم‌اکنون یک تولیدکننده جهانی طلا است که در ۹ کشور و سه قاره، عملیات معدنی و فعالیت‌های اکتشافی انجام می‌دهد.

در جدول یک، میزان منابع طلای این شرکت در آفریقا، آمریکا و استرالیا قرار مشخص شده است. منابع معدنی طلای شرکت «AngloGold Ashanti» از سه هزار و ۷۹۳ تن در سال ۲۰۲۱، به سه هزار و ۷۲۵ تن در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است. این شرکت دارای معادن متعددی در قاره‌های آفریقا، آمریکا و استرالیا است. مهم‌ترین معادن آفریقا «Siguiri»، «Iduapriem» و «Kibali» هستند. در آمریکا نیز معادن «CerroVanguardia»، «Gramalote» و «LaColosa»، از جمله معادن مهم این شرکت به‌شمار می‌رود. همچنین دو معدن «Sunrise Dam» و «Tropicana»، از جمله دارایی‌های مهم این شرکت در استرالیا به‌شمار می‌روند.

کل منابع معدنی شرکت «AngloGold Ashanti» در آفریقا طی سال ۲۰۲۲، یک هزار و ۶۵۰ تن بود که نسبت به یک هزار و ۵۶۲ تن در سال ۲۰۲۱ حدو ۶ درصد افزایش داشته است. کل منابع معدنی آمریکا نیز در سال ۲۰۲۲، به مقدار ۴۷۵ تن بود که افزایش ناچیزی نسبت به ۴۷۱ تن در سال ۲۰۲۱ داشته است.

از عمده چالش‌های این شرکت در زمینه اکتشاف و معدن، می‌توان به عدم اطمینان ژئوپلیتیک و مسائل کلان اقتصاد جهانی از جمله تورم، کمبود نیروی کار ماهر، اختلالات زنجیره تامین و کمبود انرژی، بحران فزاینده آب و هوا و افزایش فشار برای کربن‌زدایی عملیات معدن‌کاری اشاره کرد.

عدم اطمینان اقتصادی و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی، بر چندین عامل تاثیر می‌گذارد که می‌تواند بر قیمت کالاها، نرخ ارز و نرخ بهره اثر بگذارد. این عوامل به همراه جو روانی حاکم بر بازار بر قیمت طلا تاثیر می‌گذارند که به نوبه خود بر نتایج مالی کسب‌وکار شرکت «AngloGold Ashanti» اثرگذار خواهند بود.

در حالی که اکثر بازارهای جهانی از اثرات همه‌گیری کرونا و قرنطینه‌های مرتبط بهبود یافته‌اند، اقتصاد جهانی متحمل شوک‌های زیادی ناشی از جنگ در اوکراین است که سبب انقباض بازارهای مالی جهانی و افزایش قابل توجه تورم جهانی شده و به دنبال آن افزایش قیمت‌های انرژی نیز رقم خورده است. بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۲.۹ درصد رشد یافته است؛ در حالی که  این میزان در سال ۲۰۲۱ حدود ۵.۹ درصد بود و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۳ با رشد ۱.۷ درصدی همراه شود.

قیمت طلا در اوایل ماه مارس ۲۰۲۲، به دو هزار و ۳۹ دلار در هر اونس رسید و در ماه اکتبر به پایین‌ترین سطح سال یعنی یک هزار و ۶۳۲ دلار در هر اونس رسید. قیمت طلا در سال ۲۰۲۲ به طور متوسط یک هزار و ۷۹۳ دلار در هر اونس رقم خورد و اگرچه نسبت به میانگین قیمت در دهه گذشته بالا بود اما نسبت به سال ۲۰۲۱ که قیمت این فلز گران‌بها به‌طور میانگین حدود یک هزار و ۷۹۶ دلار در هر اونس بود، تغییر چندانی نداشت.

افزایش درآمد شرکت «AngloGold Ashanti» در سال ۲۰۲۲

در جدول زیر صورت مالی شرکت «AngloGold Ashanti» در سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ قابل مشاهده است. درآمد حاصل از فروش حدود ۱۲ درصد در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل از خود افزایش داشته که نتیجه فروش مقدار طلای بیشتر بوده است. قیمت طلا در سال ۲۰۲۲، حدود یک هزار و ۷۹۳ دلار در هر اونس بوده که کاهش جزئی نسبت به سال ۲۰۲۱ داشته است.

در سال ۲۰۲۲، حدود ۱.۸۰۴ میلیون دلار جریان نقدی عملیاتی در این شرکت ایجاد شده که در قیاس با سال ۲۰۲۱ که جریان نقدی عملیاتی به میزان ۱.۲۶۸ میلیون دلار بود، افزایش خیره‌کننده‌ای رقم خورد. این افزایش ۴۲ درصدی عمدتا به دلیل فروش طلای بیشتر، مالیات نقدی کمتر و افزایش سود سهام بوده است که تا حدی با هزینه‌های نقدی بالاتر، خروج سرمایه در گردش و کاهش قیمت نهایی طلا جبران شد.

اهداف شرکت «AngloGold Ashanti» برای آینده شامل اجرای مدل عملیاتی جدید برای کاهش ضایعات، بهبود اثربخشی با ساده‌سازی ساختار سازمانی، تاکید بر ابتکارات عملیاتی در حال انجام برای بهینه‌سازی فرایندهای عملیاتی و کاهش هزینه‌ها، ادامه سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها برای افزایش عیار، افزایش عمر معدن و افزایش حاشیه سود، حفظ ترازنامه مالی با کاهش بدهی و کاهش متوسط نرخ بهره و تخصیص منظم سرمایه برای پروژه‌های اکتشافی است.

با توجه به توافقنامه پاریس و سیاست‌های حاکم بر دنیا در خصوص تغییرات آب و هوایی، هدف گروه «AngloGold Ashanti» این است که با بهره‌گیری از نیروگاه‌های بادی و خورشیدی تا سال ۲۰۳۰، حدود ۳۰ درصد از انتشار کربن دی‌‎اکسید را کاهش دهد. درحال حاضر از انرژی برق‌آبی برای تولید انرژی در معادن واقع در کشورهای کلمبیا، کنگو و برزیل استفاده می‌شود. در استرالیا از ژنراتورهای دیزلی برای تامین انرژی استفاده می‌شود اما امروزه بیشتر از گاز طبیعی که انتشار کربن کمتری دارد، بهره گرفته شده است.

برای دستیابی به صفر خالص در سال ۲۰۵۰، پیش‌بینی می‌شود که انتشار جهانی بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۵۰ سالانه ۸ تا ۱۰ درصد کاهش یابد. شرکت «AngloGold Ashanti» نیز اهدافی را تعیین کرده که تا سال ۲۰۳۰ انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد و با بهره‌گیری از منابع تجدیدپذیر برای تولید انرژی به سمت محدوده صفر خالص تا سال ۲۰۵۰ حرکت کند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=27104

نوشته‌های مشابه

04اردیبهشت
نبض واردات مفتول مسی در دستان آمریکا
در 10 سال اخیر صورت پذیرفت؛

نبض واردات مفتول مسی در دستان آمریکا

29فروردین
کاهش درآمد بزرگ‌ترین تولیدکننده مس جهان
هم‌زمان با افت عیار معادن صورت گرفت؛

کاهش درآمد بزرگ‌ترین تولیدکننده مس جهان

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.