• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
با هدف بررسی پیشرفت طرح‌های توسعه‌ای انجام شد؛

بازدید هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد از شرکت فولاد هرمزگان

  • کد خبر : 41576
  • 19 اسفند 1402 - 11:45
بازدید هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد از شرکت فولاد هرمزگان
اعضای هیئت مدیره و اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و مدیرعامل بورس کالای ایران از شرکت فولاد هرمزگان و طرح‌های توسعه‌ای آن بازدید کردند.

اعضای هیئت مدیره و اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و مدیرعامل بورس کالای ایران از شرکت فولاد هرمزگان و طرح‌های توسعه‌ای آن بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، بهرام سبحانی، رئیس هیئت مدیره، امین ابراهیمی، نایب رئیس هیئت مدیره به همراه سایر اعضای هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به همراه جواد جهرمی، مدیرعامل بورس کالای ایران از طرح‌های توسعه‌ای شرکت فولاد هرمزگان، دیدار و با عطاالله معروفخانی، مدیرعامل این شرکت گفت‌وگو کردند.

هدف از این بازدید، توسعه همکاری‌ها میان شرکت فولاد هرمزگان و انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، بررسی روند طرح‌های توسعه‌ای و نیز چالش‌های کنونی این شرکت به ویژه کمبود گاز بوده است تا با همکاری و هم‌فکری یکدیگر، چاره‌ای برای خروج از این وضعیت بیندیشند.

بهرام سبحانی در حاشیه بازدید اعضای هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از طرح‌های توسعه‌ای فولاد هرمزگان، بیان کرد: امسال در یک فصل دو بار توفیق بازدید از شرکت فولاد هرمزگان نصیب ما شد و آخرین بازدیدی که دو ماه قبل از این شرکت به عمل آمد، طرح‌های توسعه‌ای بسیاری در فولاد هرمزگان در حال احداث بود. به معنای واقعی، معنی توسعه را در این شرکت می‌توان دید و توسعه به صورت واقعی در آن جریان دارد. این اتفاق جای خوشحالی دارد که هم موجب ایجاد اشتغال می‌شود و هم موجبات توسعه اقتصادی را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: شرکت فولاد هرمزگان در حوزه توسعه بسیار خوب پیش می‌رود؛ به گونه‌ای که اکنون این شرکت یک مگامدول احیا مستقیم یک میلیون و ۷۰۰ هزار تنی را در داخل مجموعه در دست اجرا دارد که طبق برنامه پیش می‌رود. انتظار داریم این پروژه تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد و شاهد پایان نصب و شروع تست‌های سرد باشیم. پروژه مهم دیگر این شرکت که خارج از آن قرار دارد، احیا مستقیم یک میلیون و ۷۰۰ هزار تنی ستاره سیمین است که این پروژه نیز مطابق با برنامه پیش می‌رود. امیدوار هستیم مانعی برای اجرای این پروژه‌ها از جمله تامین مالی و تامین تجهیزات وارداتی وجود نداشته باشد و هر دو پروژه طبق برنامه خود به بهره‌برداری برسند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران مطرح کرد: با بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اقدام شرکت فولاد هرمزگان، بیش از سه میلیون تن به ظرفیت تولید آهن اسفنجی این شرکت اضافه می‌شود. این موضوع باعث خواهد شد با وجود پروژه‌های فولادسازی و نورد گرم که فولاد هرمزگان در پایین‌دست اجرا خواهد کرد، توازن تامین مواد اولیه و تولید محصول در این مجموعه برقرار شود.

سبحانی با اشاره با چالش‌های تولیدکنندگان فولاد، تاکید کرد: متاسفانه در حوزه بهره‌برداری، شاهد قطعی گاز برای فولادسازان به ویژه شرکت فولاد هرمزگان هستیم و تولید در این شرکت‌ها مطابق با برنامه انجام نمی‌شود؛ ضمن اینکه در سال‌های اخیر مشکل تامین انرژی صنعت فولاد نمود بیشتری داشته است.

وی ادامه داد: یک تولیدکننده باید تمام روزهای سال را به تولید محصول مشغول باشد تا بتواند به بازدهی مطلوب اقتصادی از منظر سرمایه‌گذاری دست یابد. در حالی که تعطیلی دو و یا سه ماهه صنعت فولاد به سودآوری تولیدکنندگان لطمه می‌زند؛ ضمن اینکه این تولیدکنندگان دارای سهام‌دار بخش خصوصی نیز هستند و سهام آن‌ها در بورس عرضه می‌شود. بنابراین قطعی برق و گاز برای اقتصاد کشور مطلوب نیست و هر روز که تولید انجام نمی‌شود، می‌تواند میلیون‌ها دلار از درآمدزایی تولیدکنندگان فولاد بکاهد؛ امیدوار هستیم تصمیم‌گیران حوزه انرژی کشور به اهمیت صنعت فولاد توجه کنند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به نقش و وظیفه ذاتی این انجمن در پیگیری مشکلات صنعت فولاد کشور، اظهار داشت: انجمن فولاد یک تشکل صنفی است و وظیفه دارد در جهت رفع مشکلات تولید واحدهای مختلف همچون مشکلات فنی، تامین انرژی، بازرگانی و صادرات، قوانین و مقررات گام بردارد. وظیفه انجمن این است که از یک سو با اعضای خود و از سوی دیگر با حاکمیت و دستگاه‌های اجرایی و مقامات کشوری تعامل نزدیک داشته باشد تا مشکلات تولیدکنندگان سریع‌تر حل شود و یا به حداقل برسد.

در ادامه این بازدید جواد جهرمی مطرح کرد: از حضور در مجموعه فولاد هرمزگان بسیار خرسند هستم و این شرکت یکی از عرضه‌کنندگان بزرگ محصولات فولادی کشور در بورس کالا به شمار می‌رود. در حال حاضر شرکت فولاد هرمزگان پس از شرکت فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین تولیدکننده تختال کشور است.

وی تصریح کرد: با توجه به نیازی که صنایع کشور به ورق فولادی دارند و مواد اولیه آن تختال فولادی است، شرکت فولاد هرمزگان در زنجیره صنعت فولاد و تامین تختال صنایع مصرف‌کننده نقش اساسی را ایفا می‌کند. این نقش با توجه به محدودیت‌های تولید ورق فولادی در کشور بسیار استراتژیک است.

مدیرعامل بورس کالای ایران با اشاره به عرضه تختال فولاد هرمزگان در این تالار صنعتی، خاطرنشان کرد: این شرکت همواره یکی از عرضه‌کنندگان ثابت تختال فولادی در بورس کالاست و به تبع آن، همواره به تنظیم بازار محصولات فولادی کمک کرده است.

جهرمی اضافه کرد: این شرکت طرح‌های توسعه بسیار خوبی را در دستور کار دارد که امیدوار هستیم با بهره‌برداری از آن‌ها طی سال‌های آتی، شرکت فولاد هرمزگان بتواند نیاز کشور را برای ورق فولادی تامین کند تا علاوه بر تامین نیاز صنایع پایین‌دستی مصرف‌کننده تختال و ورق، شاهد ایجاد ثبات نسبی در بازار فولاد باشیم؛ ضمن اینکه با تولید و مصرف ورق فولادی در کشور، ارزش افزوده بیشتری در صنایع فولادی ایجاد می‌شود.

وی اظهار داشت: بورس کالا، بستری شفاف در عرضه و مصرف و به ویژه کشف قیمت برای تولیدکننده و مصرف‌کننده فراهم کرده و شرکت فولاد هرمزگان نیز به خوبی نسبت به این موضوع آگاه بوده و از این بستر استفاده کرده است. علاوه‌براین، بورس ابزارهای دیگری برای تامین مالی بنگاه‌های تولیدی در اختیار دارد که در حال مذاکره با فولاد هرمزگان برای استفاده از این ابزارها هستیم زیرا این شرکت طرح‌های توسعه‌ای متعددی در دست اقدام دارد و می‌تواند از ابزارهای بازار سرمایه برای تامین مالی پروژه‌های خود استفاده کند.

مدیرعامل بورس کالای ایران در پایان از شرکت فولاد هرمزگان به دلیل عرضه‌های منظم تختال فولادی در بورس کالا برای تنظیم بازار و از مدیرعامل این شرکت به دلیل همکاری با بورس کالا تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=41576

نوشته‌های مشابه

16اردیبهشت
کاهش بیش از پنج هزار واحدی شاخص بورس
16اردیبهشت
اولویت ما تامین مواد اولیه از داخل کشور است
معاون خرید شرکت فولاد خوزستان:

اولویت ما تامین مواد اولیه از داخل کشور است

16اردیبهشت
آغاز عملیات اجرایی قلب پروژه احداث کارخانه آهن اسفنجی
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی قلب پروژه احداث کارخانه آهن اسفنجی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.