• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
در راستای توسعه زیرساخت‌ها،

پالایشگاه اصفهان با ریل ذوب‌ آهن به راه‌آهن سراسری متصل می‌شود

  • کد خبر : 41887
  • 23 اسفند 1402 - 12:01
پالایشگاه اصفهان با ریل ذوب‌ آهن به راه‌آهن سراسری متصل می‌شود
روز سه‌شنبه 22 اسفند ماه 1402، آیین امضای قرارداد تامین 13 هزار تن ریل جهت پروژه اتصال شهرک انرژی اصفهان به راه‌آهن سراسری با حضور مدیرعامل شرکت ذوب‌ آهن اصفهان و مدیرعامل پالایشگاه اصفهان در دفتر معاونت فروش این شرکت برگزار شد.

روز سه‌شنبه ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۲، آیین امضای قرارداد تامین ۱۳ هزار تن ریل جهت پروژه اتصال شهرک انرژی اصفهان به راه‌آهن سراسری با حضور مدیرعامل شرکت ذوب‌ آهن اصفهان و مدیرعامل پالایشگاه اصفهان در دفتر معاونت فروش این شرکت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، محسن قدیری، مدیرعامل پالایشگاه اصفهان بیان کرد: این قرارداد برای یک زیرساخت مهم کشور امضا شد که طی آن با احداث خط آهن ۲۳ کیلومتری، پالایشگاه اصفهان و شهرک انرژی به ایستگاه ورتون و در واقع راه‌آهن سراسری متصل می‌شود.

 وی افزود: همان گونه که مقام معظم رهبری بر رشد سریع و پیوسته با بهره‌گیری از توان داخلی تاکید دارند، پالایشگاه اصفهان تلاش کرده است در این راستا پروژه‌های مختلفی را اجرا کند که این قرارداد مربوط به یکی از این پروژه‌هاست.

مدیرعامل پالایشگاه اصفهان با بیان اینکه این پروژه، یکی از ۴۶۰ پروژه پالایشگاه اصفهان محسوب می‌شود، عنوان کرد: بر این اساس زیرساخت‌های لازم توسط پالایشگاه برای دریامحور شدن و وصل شدن به دریا و دنیا از طریق بندرعباس‌ (با توجه به خرید ۵۰۰ هکتار زمین توسط پالایشگاه در بندرعباس) محقق خواهد شد.

قدیری اظهار داشت: بسیار مفتخریم که با شرکت مهمی مانند ذوب‌ آهن اصفهان تعامل و همکاری داریم و خوشحالیم که با اجرای این پروژه مهم که ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه دارد و ارزش قرارداد تامین ۱۳ هزار تن ریل آن نیز بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان است، از طریق راه‌آهن به بندرعباس متصل می‌شویم.

وی ادامه داد: با احداث این خط، امکان حمل‌‎ونقل ۱۰ میلیون تن محصولات نفتی از طریق راه‌آهن ایجاد می‌شود که تاثیر بسیاری بر کاهش آلایندگی محیط زیست دارد و همچنین تردد یک هزار و ۵۰۰ تا دو هزار کامیون را نیز کاهش می‌دهد که به لحاظ ایمنی جاده‌ها بسیار ارزشمند است. تولید ریل ملی توسط شرکت ذوب‌ آهن اصفهان، اقدام بسیار بزرگی بوده که از واردات ریل به کشور جلوگیری کرده است.

مهدی کوهی، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در این آیین با اشاره به اینکه ذوب آهن به عنوان تنها تولیدکننده ریل در غرب آسیا، تامین‌کننده ریل خطوط بین شهری و متروی کلان شهرهاست، گفت: امروز شرکت ذوب‌ آهن اصفهان اولین قرارداد تامین ریل جهت پروژه‌ای درحوزه نفت را با پالایشگاه اصفهان به امضا رساند و آمادگی اجرای پروژه‌های بزرگ‌تر در این حوزه نیز وجود دارد که نقش مهمی در توسعه زیرساخت و پویایی اقتصاد کشور ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: مطابق این قرارداد در نیمه دوم سال آینده، ۱۳ هزار تن ریل ۶۰E1 جهت پروژه اتصال پالایشگاه اصفهان و شهرک انرژی به راه‌آهن سراسری توسط شرکت ذوب‌ آهن اصفهان تولید و ارائه می‌شود.

مدیرعامل شرکت ذوب‌ آهن اصفهان مطرح کرد: این قرارداد نمونه بسیار خوبی از توسعه زیرساخت‌های مهم کشور با استفاده از توان داخلی با نگرش دانش‌بنیان است. شرکت ذوب‌ آهن اصفهان با استانداردهای بالا و تولید اقتصادی به سمتی در حال حرکت است تا اجرای پروژه‌های بزرگ را با تولیدات داخل عملیاتی کند.

کوهی خاطرنشان کرد: در سال آینده، برنامه شرکت ذوب آهن اصفهان بر اساس توافق با وزارت راه و شهرسازی، تولید ۷۰ هزار تن ریل است اما آمادگی برای گسترش ظرفیت تولید به هر میزان سفارش در این مجموعه عظیم صنعتی وجود دارد.

شایان ذکر است شرکت راه‌آهن راه به عنوان پیمانکار این پروژه فعالیت می‌کند و مسئولان این شرکت نیز در آیین امضای قرارداد تامین ریل اتصال پالایشگاه اصفهان و شهرک انرژی به راه‌آهن سراسری حضور داشتند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=41887

نوشته‌های مشابه

26اردیبهشت
ضرورت تبدیل اندیشه ادراکی به کنش ادراکی در روابط عمومی‌ها
مدیر روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو مطرح کرد:

ضرورت تبدیل اندیشه ادراکی به کنش ادراکی در روابط عمومی‌ها

26اردیبهشت
جنگ مدرن، ابزار مدرن می‌طلبد
ضرورت تحول فناورانه در روابط عمومی؛

جنگ مدرن، ابزار مدرن می‌طلبد

26اردیبهشت
سهم «ومعادن» از زنجیره ارزش فولاد افزایش خواهد یافت
معاون برنامه‌ریزی، بودجه و نظارت بر امور شرکت‌های «ومعادن»:

سهم «ومعادن» از زنجیره ارزش فولاد افزایش خواهد یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.