• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
مدیر واحد احیا مستقیم شماره 2 ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه عنوان کرد:

ثبت بالاترین ركورد روزانه تولید آهن اسفنجی در مگامدول‌های احیا مستقیم فولاد مباركه

  • کد خبر : 42979
  • 28 فروردین 1403 - 8:26
ثبت بالاترین ركورد روزانه تولید آهن اسفنجی در مگامدول‌های احیا مستقیم فولاد مباركه
مدیر واحد احیا مستقیم شماره 2 ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه از ثبت سومین رکورد روزانه و بالاترین میزان تولید روزانه آهن اسفنجی در مگا مدول‌های احیا مستقیم خبر داد و گفت: این میزان تولید با مشخصات فنی تجهیزات مگا مدول‌های فولاد مبارکه، یک رکورد روزانه بی‌سابقه در کشور محسوب می‌شود.

مدیر واحد احیا مستقیم شماره ۲ ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه از ثبت سومین رکورد روزانه و بالاترین میزان تولید روزانه آهن اسفنجی در مگامدول‌های احیا مستقیم خبر داد و گفت: این میزان تولید با مشخصات فنی تجهیزات مگا مدول‌های فولاد مبارکه، یک رکورد روزانه بی‌سابقه در کشور محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، یوسف مهاجری در خصوص عملکرد فولاد مبارکه در زمینه تولید آهن اسفنجی، بیان کرد: ناحیه آهن‌سازی نقش اصلی تامین آهن اسفنجی مورد نیاز ناحیه فولادسازی را بر عهده دارد. با توجه به محدودیت‌های موجود در حوزه انرژی، توانستیم زمان تعمیرات سالانه را به میزان چهار روز کاهش دهیم. علاوه‌براین، در شرایط عادی نسبت به تولید حداکثری و ذخیره‌سازی مواد اقدام کردیم. در سال ۱۴۰۱، حدود ۳۵۰ هزار تن و در سال ۱۴۰۲ نیز با ثبت چندین رکورد روزانه و ماهانه توانستیم ۸۵۰ هزار تن ذخیره‌سازی داشته باشیم. برای امسال نیز با توجه به شعار سال، ذخیره‌سازی به میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن را در دستور کار داریم تا چنانچه با محدودیت‌های احتمالی در گاز و برق مواجه شدیم، بتوانیم نیاز واحد فولادسازی را تامین کنیم و از برنامه سالانه عقب نمانیم.

وی در ارتباط با عوامل موثر در رکوردشکنی‌‌های صورت گرفته طی روزهای ابتدایی امسال، افزود: علاوه بر نقش انرژی، باید به عامل مهم مدیریت زمان در تولید و کمتر کردن زمان تعمیرات و توقفات اضطراری و در نتیجه افزایش ضریب آماده‌به‌کاری خطوط تولید اشاره کرد. به همین منظور با بازرسی‌های منظم و دقیق و همکاری تمام مدیریت‌های ذی‌ربط و واحدهای خدمات و پشتیبانی، خطوط را برای تولید بهینه در شرایط سخت آماده‌ می‌کنیم.

مدیر واحد احیا مستقیم شماره ۲ ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه ادامه داد: چند سالی است که ناحیه آهن‌سازی و به‌ طور مشخص واحدهای احیا مستقیم روشن‌کننده چراغ رکوردها در سازمان هستند؛ به‌ نحوی‌ که روز اول فروردین سال ۱۴۰۳، میزان تولید در واحد احیا مستقیم شماره ۲ به ۹ هزار و ۹۱۲ تن و میزان تولید در واحد احیا مستقیم شماره یک ۱۷ هزار و ۵۹۰ تن بود و درمجموع در این روز تولید مجموع واحدهای احیا مستقیم فولاد مبارکه به ۲۷ هزار و ۵۰۲ تن افزایش یافت. همچنین یک رکورد روزانه برای واحد احیا مستقیم شماره ۲ و یک رکورد مجموع در ناحیه آهن‌سازی روز ۱۱ فروردین به ثبت رسید که ۹ هزار و ۹۶۰ تن سهم واحد احیا مستقیم شماره ۲ بود. در ادامه این رکوردشکنی‌ها، روز ۱۹ فروردین نیز تولید واحد احیا مستقیم شماره ۲ از مرز ۱۰ هزار تن تولید آهن اسفنجی عبور کرد. نکته حائز اهمیت این است که تولید ۱۰ هزار و ۳۵ تن آهن اسفنجی با مشخصات فنی تجهیزات مگامدول‌های فولاد مبارکه، یک رکورد روزانه بی‌سابقه در کشور به شمار می‌آید که دستاورد ارزشمندی برای صنعت فولاد کشور بوده است.

مهاجری در ارتباط با اهداف این واحد در سال ۱۴۰۳، اظهار داشت: در این واحد نیز همانند سایر نواحی سازمان، پروژه‌های مهمی برای رفع گلوگاه‌ها، بهینه‌سازی‌ها، کاهش زمان تعمیرات، آماده‌سازی محوطه جدید ذخیره‌سازی، افزایش ظرفیت ریفورمر، استفاده از کاتالیست‌های بهبودیافته، انجام اصلاحات در نسوز کوره و بهینه‌سازی کولینگ تاورها در نظر گرفته شده است.

وی همچنین با بیان اینکه در مسیر تولید و توسعه همواره چالش‌ها وجود دارند، خاطرنشان کرد: بنابراین از زمان تعریف تا اجرای پروژه باید چابکی مطلوبی داشته باشیم تا زمان اجرا کوتاه‌تر شود. اینکه بتوانیم بهترین مسیرها و راهکارها را برای اجرای هرچه سریع‌تر انتخاب کنیم، از مهم‌ترین نکات است.

مدیر واحد احیا مستقیم شماره ۲ ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه در پایان یادآور شد: معتقدیم عوامل مختلفی در کسب رکوردهای شرکت موثرند که از جمله می‌توان به حمایت‌های مدیریت ارشد سازمان، معاونان و مدیران تمامی بخش‌ها و تخصص و تعهد سرمایه‌های انسانی اشاره کرد. علاوه بر موارد مذکور، نقش تامین به‌ موقع مواد اولیه، انرژی و قطعات یدکی باکیفیت، از دیگر عوامل قابل‌ تقدیری است که در حفظ آماده‌به‌کاری تجهیزات و ثبت رکوردها نقش بی‌بدیلی داشته است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=42979

نوشته‌های مشابه

29اردیبهشت
«کنور» به نمادی مطمئن در بازار سرمایه تبدیل شده است
همگام با اکتشافات جدید و تحقق طرح‌های توسعه‌ای،

«کنور» به نمادی مطمئن در بازار سرمایه تبدیل شده است

29اردیبهشت
توسعه حمل‌ونقل ریلی کشور با استفاده از ریل ملی ذوب‌ آهن
29اردیبهشت
آغاز ساخت تجهیزات ماشین بریکت‌سازی گرم و تجهیز رکوپراتور
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران مطرح کرد:

آغاز ساخت تجهیزات ماشین بریکت‌سازی گرم و تجهیز رکوپراتور

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.