سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۱۳:۳۶ /چهارشنبه/۱۷ مرداد ۱۴۰۳
زمان انتشار: 6:10 /چهارشنبه/17 مرداد 1403

مدیر فروش شرکت یکتا آلومینیوم پارس مطرح کرد:

لزوم توجه به مولفه‌های کیفی محصولات

مدیر فروش شرکت یکتا آلومینیوم پارس، تولیدکننده پروفیل آلومینیومی گفت: در جهان امروزی که رقابت میان کسب‌و‌کارها بسیار افزایش یافته است، ارائه محصولات خاص و باکیفیت می‌تواند راه‌حل مناسبی برای حفظ میزان فروش و سهم بنگاه‌ اقتصادی از بازار مصرف باشد. بر این اساس، ارتقا و بهبود مستمر مولفه‌های کیفی تولیدات باید در اولویت واحدهای صنعتی قرار بگیرد تا بتوان با جلب رضایت مشتریان، در بازار رقابتی به فعالیت خود ادامه داد.

مدیر فروش شرکت یکتا آلومینیوم پارس، تولیدکننده پروفیل آلومینیومی گفت: در جهان امروزی که رقابت میان کسب‌و‌کارها بسیار افزایش یافته است، ارائه محصولات خاص و باکیفیت می‌تواند راه‌حل مناسبی برای حفظ میزان فروش و سهم بنگاه‌ اقتصادی از بازار مصرف باشد. بر این اساس، ارتقا و بهبود مستمر مولفه‌های کیفی تولیدات باید در اولویت واحدهای صنعتی قرار بگیرد تا بتوان با جلب رضایت مشتریان، در بازار رقابتی به فعالیت خود ادامه داد.

زهرا صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین» در رابطه با تاریخچه و زمینه فعالیت شرکت یکتا آلومینیوم پارس، بیان کرد: این مجموعه حدود ۲۰ سال است که در صنعت آلومینیوم سابقه فعالیت داشته و در حال حاضر مشغول به تولید طیف گسترده‌ای از محصولات همانند مقاطع درب و پنجره آلومینیومی، درب اتوماتیک و تیغه کرکره آلومینیومی هستیم. شرکت یکتا آلومینیوم پارس توانایی تولید ۱۰ تا ۱۵ تن محصول در روز را دارد و محصولات بر اساس تقاضای مشتریان به صورت خام، سفید و آنودایز در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. شایان ذکر است که بنیان‌گذاران این مجموعه با تکیه بر تجربه و توانایی خود در صنعت آلومینیوم و با هدف اشتغا‌ل‌زایی، ارزش‌آفرینی و رشد حوزه تولید در این مسیر گام نهادند و خوشبختانه امروز برند این مجموعه با نام آلتک، کاملا در بازار شناخته شده و مشتریان از کیفیت محصولات رضایت دارند.

کیفیت، تعیین‌کننده سهم بازار است

وی در پاسخ به این سوال که استراتژی‌های این مجموعه در مبحث برندینگ و توسعه بازارهای هدف به منظور جذب مشتریان بیشتر چیست، عنوان کرد: در وهله نخست نسبت به شناسایی نیاز بازار و مشتریان اقدام کرده و طی مدت فعالیت خود همواره سعی بر این داشته‌ایم تا با ارتقای مولفه‌های کیفی، محصولاتی را در بازار ارائه کنیم که کیفیت آن‌ها همتراز با نمونه‌های مشابه خارجی باشد و رضایت مصرف‌کنندگان را جلب کنیم؛ علاوه‌براین،‌ همگام با تغییر نیاز بازار نسبت به متنوع‌سازی قالب‌ها و مقاطع تولیدی اقدام کردیم. بر این اساس می‌توان گفت که اصلی‌ترین عوامل موثر در مبحث برندینگ شامل کیفیت، تنوع تولیدات و ارائه قیمت مناسب می‌شود. البته یکی از اقدامات دیگر این مجموعه در زمینه برندسازی، تلاش در جهت ارسال سالم و بدون عیب محصولات و ارائه خدمات پس از فروش است؛ بر این اساس چنانچه مشتریان اعلام کنند که محموله آن‌ها دچار مشکلی است، به سرعت اقدامات لازم برای مرجوع آن و تولید مجدد صورت می‌گیرد. شایان ذکر است که شرکت یکتا آلومینیوم پارس در زمینه صادرات فعالیت ندارد اما انجام این اقدامات باعث شده تا برند مجموعه در بازارهای داخلی و خارجی شناخته شود؛ به طوری که برخی از مشتریان خارجی (کشور عراق) برای خرید محصولات ما به صورت حضوری مراجعه کرده و آن‌ها را در برخی از استان‌های این کشور به فروش می‌رسانند.

مدیر فروش شرکت یکتا آلومینیوم پارس در رابطه با اقدامات این مجموعه در زمینه تامین مواد اولیه با قیمت مناسب به منظور افزایش قدرت‌رقابت‌پذیری در بازار، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم با وجود رقیبان خارجی سهم خود را از بازار حفظ کرده و در حوزه فروش موفق عمل کنیم، نسبت به خرید مستقیم مواد اولیه از بورس کالای ایران اقدام کردیم. از سوی دیگر به دلیل رکود بازار مصرف صنایع پایین‌دستی آلومینیوم طی دو تا سه سال اخیر و کاهش تقاضای مشتریان، تلاش کرده‌ایم تا محصولات خود را با حاشیه سود پایین‌تری در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهیم و میزان فروش مجموعه حفظ شود.

صادقی با بیان اینکه تعداد تولیدکنندگان فعال در صنعت پروفیل آلومینیوم متاثر از سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته بسیار بالاست، ابراز کرد: در حال حاضر واحدهای تولیدی زیادی در این صنعت فعالیت دارند اما اکثر آن‌ها مشغول به تولید مقاطع تبدیلی و درجه دو هستند و حضور پررنگی در زمینه مقاطع استاندارد ندارند. بنابراین، تعداد تولیدکنندگانی که مقاطع استاندارد را تولید می‌کنند محدود و با توجه به اینکه نیاز بازار محصولات باکیفیت و متنوع را شامل می‌‎شود، این افراد می‌توانند به فعالیت خود ادامه داده و به رقابت بپردازند. باید توجه داشت مقاطع تبدیلی از شمش آلومینیومی تولید می‌شوند که مواد اولیه آن‌ها قراضه و ضایعات است اما تولیدکنندگان مقاطع استاندارد از شمش خالص بهره می‌برند و مقاطع تولیدی آن‌ها با آلیاژ ۶۰۶۳ و استاندارد جهانی است. شرکت یکتا آلومینیوم پارس نیز یکی از تولیدکنندگان مقاطع استاندارد به شمار می‌آید و حدود ۱۰ کارخانه در کشور به صورت ۱۰۰ درصدی برای تولید مقاطع از شمش خالص استفاده می‌کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه عاملی باعث شده است تا تعداد تولیدکنندگان مقاطع تبدیلی بیشتر از مقاطع استاندارد باشد، اظهار داشت: تولید مقاطع از شمش‌های ضایعاتی منجر به این می‌شود که تولیدکنندگان مقاطع تبدیلی از حاشیه سود بالاتری برخوردار باشند اما نکته اصلی اینجاست که این نوع از محصولات اگرچه قیمت پایین‌تری نسبت به مقاطع استاندارد دارند اما کیفیت آن‌ها با یکدیگر قابل‌قیاس نیست. محصولاتی که با استفاده از شمش خالص تولید می‌شوند، مرغوبیت بالایی داشته و با توجه اینکه ایران یکی از کشورهای در حال توسعه است، باید روی مقاطع آلومینومی فرایند آنودایز انجام شود. محصولات تبدیلی برخلاف نمونه‌های استاندارد این قابلیت رنگ‌پذیری را نداشته و به صورت خام و معمولی کاربرد دارند که همین مسئله باعث می‌شود علاوه بر کیفیت، عمر مفید این مقاطع نسبت به نوع استاندارد پایین‌تر باشد.

مدیر فروش شرکت یکتا آلومینیوم پارس در رابطه با مزایای انجام فرایند آنودایز روی مقاطع استاندارد توضیحات بیشتری ارائه داد و افزود: انجام این فرایند شیمیایی روی محصولات باعث می‌شود تا آن‌ها ظاهر مناسب‌تری نسبت به مقاطع تبدیلی داشته باشند و همچنین در شرایط سخت آب‌و‌هوایی (سرما و گرما) و تابش نور خورشید، رنگ مقاطع استاندارد تغییری نکرده و دچار خوردگی نمی‌شوند؛ در نتیجه تا زمانی که مصرف‌کننده مایل به استفاده از این نوع محصولات باشد، شکل ظاهری آن‌ها همانند روز اول خواهد بود. در مقابل ممکن است مقاطعی که به صورت معمولی رنگ‌آمیزی شده‌اند پس از مدتی به دلیل تابش نور خورشید، بارش باران و تغییرات آب‌و‌هوا دچار ریزش رنگ و تغییر آن (متمایل به زرد) شوند.

صادقی در خصوص وضعیت بازار مصرف پروفیل آلومینیومی، تاکید کرد: پیش‌تر به آن اشاره شد که رقابت تنگاتنگی میان تولیدکنندگان وجود دارد و طی چند سال اخیر بازار مصرف دچار رکود شدیدی شده است اما با این وجود، شرکت یکتا آلومینیوم پارس موفق به حفظ سهم بازار خود شده و روند تولید همچنان ادامه دارد. به طوری که تا به امروز با مدیریت شرایط، وقفه‌ای در فعالیت این مجموعه به وجود نیامده است و تنها به دلیل محدودیت‌های مصرف انرژی همانند سایر واحدهای تولیدی با دو روز قطعی برقی در هفته مواجه هستیم.

راهبردی کاربردی در زمینه فروش

وی با اشاره به استراتژی‌های فروش و توسعه بازار شرکت یکتا آلومینیوم پارس، یادآور شد: این مجموعه سعی بر این داشته است که در اکثر استان‌های کشور یک نماینده فروش داشته باشد تا از طریق آن‌ها نیاز طیف گسترده‌ای از مشتریان را برطرف و بازاریابی و تبلیغات برند شرکت انجام شود. باید اضافه کنم که به دلیل جلوگیری از نوسان قیمت‌ها در بازار و اعلام نرخی واحد از سوی نمایندگان و همچنین جلوگیری از ایجاد رقابت میان عاملیت‌های فروش این استراتژی را در پیش گرفتیم. به عبارتی با این کار نمایندگان فروش اطمینان خاطر خواهند داشت که فقط آن‌ها محصولات شرکت یکتا آلومینیوم پارس را دریافت می‌کنند و ۱۰۰ درصد تمرکز خود را روی بازاریابی و جذب مشتریان بیشتر قرار می‌دهند؛ همچنین در صورت سرمایه‌گذاری و تبلیغات برند این مجموعه، نمایندگان مطمئن هستند که شرکت نیز پشتیبان آن‌هاست و رقیب دیگری وجود ندارد که سبب برهم خوردن شرایط بازار شود.

مدیر فروش شرکت یکتا آلومینیوم پارس در پاسخ به این سوال که آیا این مجموعه در زمینه نوآوری و تولید برخی از مقاطع آلومینیومی برای اولین بار در ایران اقداماتی را انجام داده است، گفت: انجام این اقدامات در کشور تا حدودی محدود است اما شرکت یکتا آلومینیوم پارس موفق شده تا با بررسی پیشنهادات و ایده‌های ارائه شده از سوی سازندگان و مصرف‌کنندگان باتجربه که از طریق نمایندگان فروش به ما منتقل می‌شوند، تغییراتی را به منظور ارتقای کارایی مقاطع (جلوگیری از هدررفت انرژی، افزایش مقاومت تولیدات و…) روی قالب‌ها اعمال کند و طراحی محصول تا حدودی انحصاری شود. البته اهداف شرکت یکتا آلومینیوم پارس به این مورد خلاصه نشده و سعی بر این داریم تا با اجرای طرح‌های توسعه‌ای توان تولیدی شرکت و سبد محصولات را ارتقا دهیم.

صادقی در پایان با اشاره به چالش‌‎هایی که تولیدکنندگان مقاطع آلومینیومی با آن دست به گریبان هستند، خاطرنشان کرد: امیدواریم فعالیت واسطه‌گران در بازار محدود و رقابت تنگاتنگی که میان خریداران در بورس کالا ایران وجود دارد کاهش یابد تا مواد اولیه (شمش آلومینیوم) با قیمت مناسبی به دست تولیدکننده برسد. البته در هفته منتهی به ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۳ به دلیل اینکه معامله‌گران دست نگه‌داشته و منتظر ریزش بیشتر قیمت‌ها بودند، آلومینیوم با بهای مناسبی در این تالار صنعتی عرضه شد اما در هفته قبل از آن علی‌رغم کاهش قیمت فلز نامبرده در بازارهای جهانی، با رقابت شدید خریداران در بورس کالای ایران بهای آلومینیوم روند صعودی به خود گرفت. همچنین سهمیه خرید مواد اولیه از این تالار صنعتی مطابق با توان تولید واحدها در نظر گرفته شود تا تولیدکنندگان بتوانند با تامین آلومینیوم به مقدار کافی با حداکثر ظرفیت خود مشغول به فعالیت باشند.

انتهای پیام//

یک فعال صنعت پروفیل آلومینیوم در گفت‌و‌گو با «فلزات‌آنلاین»:

15:17 /سه شنبه/16 مرداد 1403

رئیس هیئت مدیره شرکت آسایش گستران کوتوال:

14:42 /چهارشنبه/27 تیر 1403

رئیس هیئت مدیره شرکت فناوران صنعت برودت مطرح کرد:

6:33 /چهارشنبه/20 تیر 1403

یک فعال صنعت آلومینیوم در گفت‌و‌گو با «فلزات‌آنلاین»:

12:56 /چهارشنبه/23 خرداد 1403

سید نوید موسوی، مدیرعامل شرکت پایدار فلز ویرا در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

5:53 /شنبه/30 اردیبهشت 1402

محمود حکیمی، عضو هیئت مدیره شرکت آکپا ایران در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

16:13 /چهارشنبه/7 مهر 1400

مجتبی گلشنی، مدیرعامل شرکت واگن‌سازی تهران در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

18:20 /یکشنبه/22 دی 1398

آرش فداکار، مدیرعامل شرکت سایتال ساخت در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین» مطرح کرد:

16:58 /چهارشنبه/18 دی 1398

سلیمان جعفری‌عنصرودی، مدیرعامل شرکت‌یکتا ارس درگفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

18:34 /شنبه/4 خرداد 1398

حسین آخانی، مدیرعامل شرکت آلومینیوم آخانی طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

5:57 /شنبه/18 شهریور 1402
به زودی گزارش‌های تحلیلی مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی گزارش‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی ویدیوهای مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی اینفوگرافیک‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی گزارش‌های تصویری مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.

شاخص‌های قیمتی فلزات آنلاین

محصول
شاخص/تاریخ
قیمت

فلزات آنلاین

1403/05/16

154107

فلزات آنلاین

1403/05/16

542326

فلزات آنلاین

1403/05/16

725147

فلزات آنلاین

1403/05/16

2423171

فلزات آنلاین

1403/05/16

25701

فلزات آنلاین

1403/05/16

12620

فلزات آنلاین

1403/05/16

42403

فلزات آنلاین

1403/05/16

49178

فلزات آنلاین

1403/05/16

44700

فلزات آنلاین

1403/05/16

41429

فلزات آنلاین

1403/05/16

27052

فلزات آنلاین

1403/05/16

28523

فلزات آنلاین

1403/05/16

27046

فلزات آنلاین

1403/05/16

36512

فلزات آنلاین

1403/05/16

33684

فلزات آنلاین

1403/05/16

45204

فلزات آنلاین

1403/05/16

26632

فلزات آنلاین

1403/05/16

42139

فلزات آنلاین

1403/05/16

44879

فلزات آنلاین

1403/05/16

3560200