سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۲۱:۵۴ /پنج شنبه/۲۲ شهریور ۱۴۰۳
زمان انتشار: 6:12 /سه شنبه/20 شهریور 1403

برخلاف کاهش حجم تقاضا،

پریمیوم آلومینیوم در اروپا همچنان افزایشی است

پریمیوم محموله‌های آلومینیوم اولیه بدون در نظر گرفتن تعرفه‌های گمرکی و با شرط تحویل در بندر روتردام هلند طی هفته منتهی به روز سه‌شنبه سوم سپتامبر 2024 روندی صعودی را به ثبت رساند. از سوی دیگر، بازار آلومینیوم در قاره سبز با وجود کاهش حجم تقاضا از سوی مصرف‌کننده و همچنین روند صعودی هزینه‌های جایگزینی نیروی کار و افت حجم ذخایر انبارها، روندی افزایشی را در پیش گرفت.

پریمیوم محموله‌های آلومینیوم اولیه بدون در نظر گرفتن تعرفه‌های گمرکی و با شرط تحویل در بندر روتردام هلند طی هفته منتهی به روز سه‌شنبه سوم سپتامبر ۲۰۲۴ روندی صعودی را به ثبت رساند. از سوی دیگر، بازار آلومینیوم در قاره سبز با وجود کاهش حجم تقاضا از سوی مصرف‌کننده و همچنین روند صعودی هزینه‌های جایگزینی نیروی کار و افت حجم ذخایر انبارها، روندی افزایشی را در پیش گرفت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین» و به‌ نقل از موسسه «Fastmarkets»، با توجه به حاکم شدن روند نزولی بر بازار آلومینیوم ژاپن، پریمیوم این فلز در بازار فیزیکی این کشور روندی کاهشی را تجربه کرد. همچنین پریمیوم آلومینیوم در بازار ایالات متحده آمریکا پس از پایان تعطیلات روز کارگر در روز دوشنبه دوم سپتامبر ۲۰۲۴ تغییرات چندانی را به ثبت نرساند که نشان از وجود جوی نسبتا آرام از بازار آلومینیوم این کشور دارد.

ادامه روند افزایش پریمیوم آلومینیوم در اروپا

پریمیوم محموله‌های آلومینیوم اروپا بدون لحاظ کردن تعرفه‌های گمرکی و تحویل در بندر روتردام در هفته منتهی به سه‌شنبه سوم سپتامبر ۲۰۲۴، با توجه به گزارش‌های مداوم از روند عرضه محدود در این قاره افزایش یافت.

در همین راستا، موسسه «Fastmarkets» پریمیوم محموله‌های آلومینیوم بدون لحاظ کردن تعرفه‌های گمرکی با شرط تحویل در بندر روتردام را در روز سوم سپتامبر ۲۰۲۴ حدود ۲۷۰ تا ۲۹۵ دلار در هر تن ارزیابی کرد که نسبت به رقم اعلام شده در دوم سپتامبر سال جاری میلادی تغییری در آن مشاهده نشد اما نسبت به پریمیوم ۲۶۵ تا ۲۹۵ دلار در هر تن تعیین شده در ۲۶ آگوست ۲۰۲۴ افزایش را به ثبت رساند.

بر همین اساس، در حال حاضر میانگین پریمیوم آلومینیوم برابر با ۲۸۲ دلار و ۵۰ سنت در هر تن برای بازار اروپا در بالاترین سطح خود از پایان سپتامبر ۲۰۲۲ قرار دارد.

یکی از معامله‌گران آلومینیوم در بازار اروپا بیان کرد: در حال حاضر یک احساس نگرانی نسبت به وضعیت حجم ذخایر انبار محموله‌های آلومینیوم موجود در بندر روتردام که تعرفه‌های گمرکی آن‌ها پرداخت نشده وجود دارد.

وی در ادامه افزود: بازار آلومینیوم اروپا یکی از بازارهای پرفروش این فلز در جهان به شمار می‌رود اما با این حال رفع معضل محدودیت دسترسی به آلومینیوم اگر امکان انجام معاملات محموله‌های تولیدی روسیه وجود داشت، قابل دسترس‌تر به نظر می‌رسد.

این معامله‌گر اظهار داشت: تمایل به خرید محموله‌های آلومینیوم سبز همچنان در بازار اروپا وجود دارد اما با این وجود امکان دسترسی به آن‌ها با محدودیت همراه است.

وی عنوان کرد: جای تعجب ندارد اگر اختلاف پریمیوم محموله‌های آلومینیوم که تعرفه‌های گمرکی آن‌ها پرداخت نشده با محموله‌هایی که تعرفه‌های گمرکی آن‌ها پرداخت شده است، کاهش پیدا کند.

این معامله‌گر تصریح کرد: به طور کلی محدودیت دسترسی به بازار آلومینیوم اروپا در مقایسه با محدودیت دسترسی به بازار این فلز در آمریکا خصوصا هنگامی که اختلاف قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند، وضعیت بهتری دارد.

در همین رابطه اختلاف قیمت سه ماهه آلومینیوم بورس «LME» اخیرا در وضعیت کانتنگو حدود ۱۷ دلار و ۵۰ سنت به ازای هر تن گزارش شد؛ با این حال مشارکت‌کنندگان بازار اختلاف قیمت ۹ دلار در هر تن پیش‌بینی شده برای ماه اکتبر و نوامبر ۲۰۲۴ در حالت بکواردیشن در بورس مذکور را با دقت بیشتری تحت نظر دارند.

یکی دیگر از معامله‌گران ابراز کرد: در حال حاضر محموله آلومینیوم کافی به منظور آغاز فرایند انبارتکانی در اروپا وجود ندارد. نمی‌توان فرایند انبارتکانی و جایگزینی محموله‌های به فروش گذاشته شده را با هزینه کمتری انجام داد؛ بنابراین برای جذب محموله‌های آلومینیوم بیشتر، پریمیوم این فلز در اروپا باید همچنان روند صعودی خود را حفظ کند.

ناگفته نماند پریمیوم محموله‌های آلومینیوم با در نظر گرفتن تعرفه‌های گمرکی پرداختی در روز سه‌شنبه سوم سپتامبر ۲۰۲۴ با توجه به وضعیت نسبتا آرامی در بازار فیزیکی اروپا ثابت بود؛ چراکه با وجود کاهش حجم تقاضا برای این فلز از سوی مصرف‌کننده، محدودیت دسترسی به آلومینیوم همچنان در بازار قاره سبز پابرجاست.

در همین راستا، موسسه «Fastmarkets» پریمیوم آلومینیوم آلیاژی «P1020A» را در روز سه‌شنبه سوم سپتامبر ۲۰۲۴ حدود ۳۳۰ تا ۳۵۵ دلار در هر تن ارزیابی کرد که نسبت به ارزیابی انجام شده در یک هفته قبل از تاریخ مذکور تغییری در آن مشاهده نشد.

به گفته یکی دیگر از معامله‌گران بازار آلومینیوم اروپا، وضعیت فروش محموله‌های این فلز در بازار قاره سبز در هفته نخست سپتامبر ۲۰۲۴ چندان چنگی به دل نمی‌زد.

وی بر این باور است که به دلیل کاهش حجم ذخایر انبارهای این فلز در اروپا و افزایش هزینه‌های واردات محموله‌های آلومینیومی به خاک اروپا، پریمیوم فلز نامبرده همچنان روندی صعودی خواهد داشت.

این معامله‌گر با اشاره به وضعیت جالب بازار آلومینیوم در اروپا، یادآور شد: از یک سو دسترسی به این فلز در بازار قاره سبز با محدودیت همراه بوده و از سوی دیگر تقاضا برای آلومینیوم در بازار این قاره روندی نزولی به خود گرفته است.

وی تاکید کرد: بهتر است پریمیوم آلومینیوم در بازار اروپا کاهش پیدا نکند؛ چراکه ممکن است تقاضا برای این فلز به یک‌باره افزایش را تجربه کند.

پس از اتمام تعطیلات اخیر در ایتالیا، پریمیوم آلومینیوم در هفته منتهی به سوم سپتامبر ۲۰۲۴ تغییر خاصی را تجربه نکرد. لازم به ذکر است کنفرانس بین‌المللی آلومینیوم به میزبانی موسسه «Fastmarkets» در هفته دوم سپتامبر سال جاری میلادی در شهر آتن پایتخت یونان برگزار می‌شود.

در همین خصوص، موسسه مذکور پریمیوم آلومینیوم آلیاژی «P1020A» با پرداخت تعرفه‌های گمرکی و تحویل محموله به محل مورد نظر در ایتالیا به خریدار (fca) را رقمی حدود ۳۸۰ تا ۴۰۰ دلار در هر تن در روز سوم سپتامبر سال جاری میلادی گزارش کرد که نسبت به رقم اعلام شده در تاریخ ۳۰ جولای ۲۰۲۴ تغییر چندانی را به ثبت نرساند.

افت پریمیوم آلومینیوم در بازار آسیا

پریمیوم محموله‌های آلومینیوم با شرط تحویل به بنادر اصلی ژاپن با در نظر گرفتن وضعیت نزولی بازار این کشور، روندی کاهشی را در هفته منتهی به تاریخ سوم سپتامبر ۲۰۲۴ به ثبت رساند.

در همین راستا، ارزیابی روزانه موسسه «Fastmarkets» برای پریمیوم آلومینیوم آلیاژی «P1020A» با شرط تحویل محموله در بنادر اصلی ژاپن و تقبل هزینه ارسال توسط خریدار (cif)، رقم حدود ۱۶۰ تا ۱۷۰ دلار در هر تن در روز سه‌شنبه سوم سپتامبر ۲۰۲۴ را نشان می‌دهد که نسبت به پریمیوم ۱۶۰ تا ۱۷۲ دلار به ازای هر تن گزارش شده در یک هفته پیش از تاریخ مذکور کاهش را تجربه کرد.

یکی از معامله‌گران بازار، مستقر در آسیا مطرح کرد: حجم تقاضا برای آلومینیوم از سوی صنعت خودرو در اروپا در هفته منتهی به سوم سپتامبر سال جاری میلادی تغییر جدیدی را به ثبت نرسانده است.

وی ادامه داد: تعدادی قرارداد هم‌زمان با کاهش پریمیوم در وضعیت نزولی کانتنگو و حالت بکواردیشن در بازار آسیا به ثبت رسید اما با این حال پس از افزایش تعداد ثبت قراردادها، پریمیوم این فلز در وضعیت کانتنگو مجددا روندی صعودی به خود گرفت.

به گفته برخی منابع، کاهش پریمیوم در وضعیت کانتنگو و یا حالت بکوادریشن ممکن است فشارها را روی معامله‌گران در راستای فروش محموله‌های آلومینیوم موجود در انبارهای خود افزایش دهد.

شایان ذکر است که مذاکرات برای تعیین پریمیوم محموله‌های آلومینیوم با شرط تحویل در بنادر اصلی ژاپن در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ با رقم ۱۸۵ دلار در هر تن آغاز شد که ۷٫۶ درصد بالاتر از رقم پریمیوم ۱۷۲ دلار در هر تن تعیین شده برای سه ماهه سوم با شرط تحویل در بنادر اصلی کشور مذکور بود.

روند ممتد و  کاهشی حجم تقاضا برای آلومینیوم و افت حجم نقدینگی در بازار این فلز در کره‌جنوبی باعث شد پریمیوم فلز نامبرده در کشور مذکور تغییر چندانی را تجربه نکند.

در همین راستا، موسسه «Fastmarkets» پریمیوم آلومینیوم آلیاژی «P1020A» با شرط تحویل محموله در محل مورد نظر خریدار در کره‌جنوبی (fca) را رقمی حدود ۱۷۵ تا ۱۸۵ دلار در هر تن در روز سه‌شنبه سوم سپتامبر ۲۰۲۴ ارزیابی کرد که نسبت به رقم گزارش شده در یک هفته قبل از تاریخ مذکور تغییر چندانی را به ثبت نرساند.

همچنین موسسه نامبرده پریمیوم آلومینیوم آلیاژی «P1020A» با شرط تحویل محموله در بنادر کره‌جنوبی و تقبل هزینه ارسال توسط خریدار (cif) را حدود ۱۶۰ تا ۱۷۰ دلار در هر تن در سوم سپتامبر سال ۲۰۲۴ اعلام کرد که در مقایسه با رقم گزارش شده در یک هفته قبل از این تاریخ تغییر چشمگیری نداشت.

وضعیت پریمیوم آلومینیوم در بازار آمریکا

شماری از فعالان بازار ایالات متحده آمریکا اذعان کردند که پریمیوم آلومینیوم آلیاژی «P1020A» در بازار این کشور در ابتدای ماه سپتامبر ۲۰۲۴ اندکی افزایش را به ثبت رساند.

در همین رابطه و بر اساس ارزیابی روزانه موسسه «Fastmarkets»، پریمیوم آلومینیوم آلیاژی «P1020A» با شرط پرداخت تعرفه‌های گمرکی و تحویل محموله‌ها درب کارخانه تولیدکننده در ایالت‌های غرب میانه آمریکا رقمی حدود ۱۹ دلار و ۵۰ سنت تا ۲۱ دلار و ۵۰ سنت در هر پوند در روز سوم سپتامبر ۲۰۲۴ گزارش شد که نسبت به پریمیوم ۲۰ تا ۲۱ سنت در هر پوند اعلام شده در یک هفته پیش از تاریخ مذکور افزایش داشت.

لازم به ذکر است که بازار فیزیکی آلومینیوم ایالات متحده آمریکا پس از اتمام تعطیلات به مناسبت روز کارگر در تاریخ دوشنبه دوم سپتامبر سال ۲۰۲۴، همچنان در وضعیت رکود نسبی قرار دارد.

یکی از معامله‌گران فعال در بازار آمریکا علت وضعیت رکود در بازار فیزیکی این فلز را پایین بودن پریمیوم آلومینیوم آلیاژی «P1020A» عنوان کرد که موجب شده انگیزه معامله‌گران برای فروش محموله‌های خود کاهش پیدا کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وضعیت رکود و نبود فعالیت در بازار فیزیکی آمریکا باعث شده نتوان پیش‌بینی درستی از آنچه که در این بازار در حال روی دادن است ارائه کرد.

انتهای پیام//

هم‌زمان با افزایش تولید آلومینیوم چین،

9:11 /یکشنبه/18 شهریور 1403

در ماه جولای 2024،

12:51 /یکشنبه/11 شهریور 1403

در پی گذار به انرژی‌های تجدیدپذیر،

15:57 /سه شنبه/9 مرداد 1403

در راستای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای،

10:50 /شنبه/16 تیر 1403

با افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و تمرکز بر رشد صنعت آلومینیوم،

6:38 /یکشنبه/3 تیر 1403

احمد مجیدی، مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

16:48 /یکشنبه/14 مهر 1398

محمد بهرامی، مدیرعامل شرکت فراسازان آلومینیوم میهن طی یادداشتی نوشت:

5:25 /شنبه/12 خرداد 1403

مرتضی اسلامی‌فرد، مدير گروه صنعتی رامرو طی یادداشت اختصاصی در «فلزات آنلاین» نوشت:

6:01 /شنبه/25 فروردین 1403

آریا صادق‌نیت حقیقی طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» مطرح کرد:

4:29 /شنبه/2 دی 1402
به زودی گزارش‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی ویدیوهای مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی اینفوگرافیک‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی گزارش‌های تصویری مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.

شاخص‌های قیمتی فلزات آنلاین

محصول
شاخص/تاریخ
قیمت

فلزات آنلاین

1403/06/20

161250

فلزات آنلاین

1403/06/20

547589

فلزات آنلاین

1403/06/20

707860

فلزات آنلاین

1403/06/20

2552900

فلزات آنلاین

1403/06/20

22572

فلزات آنلاین

1403/06/20

13456

فلزات آنلاین

1403/06/20

44586

فلزات آنلاین

1403/06/20

49178

فلزات آنلاین

1403/06/20

44588

فلزات آنلاین

1403/06/20

41010

فلزات آنلاین

1403/06/20

27449

فلزات آنلاین

1403/06/20

27975

فلزات آنلاین

1403/06/20

26574

فلزات آنلاین

1403/06/20

34859

فلزات آنلاین

1403/06/20

32919

فلزات آنلاین

1403/06/20

43213

فلزات آنلاین

1403/06/20

26287

فلزات آنلاین

1403/06/20

39394

فلزات آنلاین

1403/06/20

42634

فلزات آنلاین

1403/06/20

3629200