مدیرعامل شرکت «Hydro Aluminium Metals» در گفتوگوی خود با موسسه «Fastmarkets» گفت: این شرکت تمرکز خود را بر روی بخش تحقیق و توسعه به منظور افزایش ظرفیت تولید آلومینیوم اکستروژن بازیافتی معطوف ساخته است.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزاتآنلاین» و به نقل از موسسه «Fastmarkets»، دانکن پیچفورد اظهار داشت: شرکت «Hydro Aluminium Metals» طی ۲۰ سال گذشته در آمریکا تمرکز خود را بر روی گذار از تولید آلومینیوم اکستروژن از فلز اولیه، به آلومینیوم ثانویه یا بازیافتی قرار داده است.
وی افزود: اقدام مذکور در بحبوحه افزایش تمایل تولیدکنندگان خودرو به استفاده از آلومینیوم کمکربن انجام شده است.
«Hydro Aluminium Metals»معتقد است که در سالهای اخیر، این شرکت بر روی تولید آلیاژهای آلومینیومی جدید تمرکز کرده که امکان افزایش استفاده از قراضه آلومینیوم پس از مصرف یا قابل بازیافت را در فرایند تولید این آلیاژها فراهم میکند.
این شرکت که مقر اصلی آن در نروژ قرار دارد، طی بیانیهای که در پایان هفته نخست اکتبر ۲۰۲۴ منتشر شد، اعلام کرد که شرکت نامبرده در حال توسعه مرکز فناوری خود در کنار واحد بازیافت مستقر در منطقه کاسوپولیس در ایالت میشیگان آمریکا است و قصد دارد ظرفیت بازیافت واحد تولیدی خود در ناحیه کرسونا در ایالت پنسیلوانیا را افزایش دهد.
گفتنی است ظرفیت تولید سالانه آلومینیوم اکستروژن در واحد بازیافت مستقر در منطقه کاسوپولیس حدود ۱۲۰ هزار تن گزارش شده است. همچنین یک سیستم فناورمحور که پیشتر در واحد تولید این شرکت در شهر زینلند میشیگان واقع شده بود، به واحد بازیافت کاسوپولیس منتقل شده و یکی دیگر از سیستمهای مذکور به واحد تولید شرکت مذکور در شهر هندرسون در ایالت کنتاکی انتقال یافته است.
به گفته پیچفورد، شرکت «Hydro Aluminium Metals» قصد دارد ظرفیت بازیافت آلومینیوم در واحد کرسونا را به بیش از ۲۷۰ هزار تن در هر سال افزایش دهد.
وی مطرح کرد: توسعه ظرفیت تولید در واحد مذکور، شرکت «Hydro Aluminium Metals» را قادر میسازد سالانه ۶۴ هزار تن قراضه آلومینیوم پس از مصرف فرآوری کند که نسبت به گذشته حدود ۳۰ هزار تن افزایش را نشان میدهد.
طبق گفته «Hydro Aluminium Metals»، تیم تحقیقاتی این شرکت مستقر در واحد کاسوپولیس در حال توسعه آلومینیوم آلیاژی مورد استفاده در خودرو با نام تجاری «HyCrush» و «HyBeam» است. به علاوه، این تیم در حال گذراندن مراحل آزمایشی تولید محصول آلومینیوم آلیاژی با نام تجاری «Hydro CIRCAL» بوده که در تولید آن بیش از ۷۵ درصد قراضه آلومینیوم پس از مصرف به کار برده شده است.
پیتر هدمن، مدیر بخش بازاریابی و ارتباطات شرکت «Hydro Extrusion North America» عنوان کرد: محدودیت دسترسی و کیفیت پایین قراضه آلومینیومی، هزینههای جداسازی قراضه با گرید کمتر که در تولید یکسری از محصولات آلومینیوم آلیاژی خاص استفاده میشود را افزایش داده است.
وی تصریح کرد: این شرکت سرمایهگذاریهایی را هم در بخش تولید آلومینیوم اولیه و هم در بخش آلومینیوم اکستروژن بازیافتی به کمک برخی از شرکای تجاری خود در زمینه فناوریهای جدید جداسازی قراضه آلومینیوم انجام داده است.
هدمن خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایطی فراهم شده است که میتوان از قراضه آلومینیوم بیشتری در فرایند تولید به ویژه در زمانی که حجم تقاضا برای استفاده از آلومینیوم کمکربن از سوی بازار افزایش یافته است، استفاده کرد.
وی یادآور شد: شرکت «Hydro» به عنوان شرکت مادر، در نظر دارد تا حجم تولید قراضه آلومینیوم پس از مصرف خود را در راستای کاهش حجم باطله و میزان انتشار کربن تولیدی افزایش دهد.
در همین راستا، موسسه «Fastmarkets» اختلاف قیمت آلومینیوم آلیاژی «P1020A» کمکربن با شرط تحویل محموله درب کارخانه تولیدکننده در ایالتهای غرب میانه آمریکا را رقمی حدود صفر سنت در هر پوند در روز جمعه چهارم اکتبر ۲۰۲۴ ارزیابی کرد.
لازم به ذکر است که موسسه مذکور اختلاف قیمت آلومینیوم آلیاژی «P1020A» کمکربن با شرط تحویل محموله درب کارخانه تولیدکننده در ایالتهای غرب میانه آمریکا را رقمی حدود صفر تا ۱٫۵ سنت در هر پوند در تاریخ ۱۳ سپتامبر سال جاری میلادی اعلام کرده بود.
مدیر بخش بازاریابی و ارتباطات شرکت «Hydro Extrusion North America» وضعیت اختلاف قیمت آلومینیوم آلیاژی «P1020A» کمکربن در بازار اروپا را کم و بیش مشابه بازار امریکا توصیف کرد، با این تفاوت که محدودیت دسترسی بیشتری به آلومینیوم و به ویژه قراضه آن در قاره سبز گزارش شده است.
هدمن در پایان اظهار داشت: تمایل تولیدکنندگان تجهیزات اصلی و سایر مصرفکنندگان نهایی به سرمایهگذاری مشترک با شرکت «Hydro» به منظور افزایش حجم استفاده از قراضه پس از مصرف، در فرایند تولید به شدت نسبت به گذشته افزایش را تجربه کرده است.
انتهای پیام//