هیمکو با رابطه سهامداری قوی و اجرای پروژههای بزرگ طی آیندهای نه چندان دور، به یکی از بازیگران اصلی صنعت لجستیک کشور تبدیل خواهد شد و بزرگان صنایع بر ظرفیت عملیاتی این شرکت حساب ویژه باز خواهند کرد.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزاتآنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایهگذاری توسعه معادن و فلزات، رئیس دولت جدید بر جایگاه و اهمیت کریدورهای حملونقل از جمله ریلی و جادهای و سند چشمانداز بر این باره تاکید فراوان دارد و در حوزه حملونقل، اولویت این دولت افزایش ظرفیت اسکلهها، توسعه خطوط راهآهن و تامین ماشینآلات سنگین راهسازی است.
در این استراتژی و توجه ویژه به دریا و ریل با کاهش حجم جابهجاییها در جادهها، ضمن کاهش مصرف سوختهای فسیلی، به حفظ محیط زیست کمک میشود و مخاطرات جاده نیز برای سرنشینان دیگر کمتر خواهد شد.
با این نگاه، آیندهای روشن و پررونق پیش روی شرکتهای فعال در این حوزه قرار دارد و یکی از شرکتهایی که به تازگی و پرقدرت کار خود را آغاز کرده، شرکت مدیریت بین المللی همراه جاده ریل دریا (هیمکو) است.
از آنجایی که بهکارگیری حملونقل ترکیبی، هزینههای حملونقل را کاهش و سرعت انتقال بار را افزایش میدهد، این شرکت این مدل را برای خود تعریف کرده است.
هیمکو با رویکرد توسعه، بهبود تعامل و رفع گلوگاههای لجستیکی در حوزه حملونقل مواد فله معدنی و محصولات فولادی توسط نقشآفرینان اصلی حوزه صنعت، معدن و فلزات راهاندازی شد.
ترکیب سهامداری شرکت مدیریت بین المللی همراه جاده ریل دریا (هیمکو) به گونهای است که حضوری فعال و اثربخش در بخش صنعت و معدن دارد و با بهکارگیری روش حملونقل ترکیبی، وظیفه انتقال مواد فله معدنی را بر عهده دارد. شرکتهای سرمایهگذاری توسعه معادن و فلزات، تجلی توسعه معادن و فلزات، معدنی و صنعتی گلگهر، معدنی و صنعتی چادرملو، معدنی و صنعتی گهرزمین و گروه مدیریت سرمایهگذاری امید تشکیلدهنده ترکیب سهامداری این شرکت هستند که هرکدام در حوزه صنعت و معدن، حرفهای بسیاری برای گفتن داشته و بخش قابلتوجهی از صنعت را در اختیار خود دارند. همین ترکیب سهامداری به نقطه قوت شرکت هیمکو تبدیل شده و به پشتوانه آنها، میتواند اقدامات و قدمهای بلندی در حوزه حملونقل بردارد.
در کنار آن، هیمکو در حال ساخت بزرگترین اسکله بارگیری مواد فله معدنی به صورت مکانیزه در ایران است. اجرای این پروژه از این جهت اهمیت فراوان دارد که یکی از مهمترین چالشهای صنعت فولاد کشور، لجستیک و حملونقل است و از آنجایی که ایران دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان شناخته میشود، تولیدکنندگان جهت صادرات محصولات خود نیاز مبرم به مبادی صادراتی پیشرفته و بزرگ دارند. این ترمینال در زمینی به مساحت ۷۱ هکتار و با ظرفیت تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن مواد معدنی و پنج میلیون تن محصولات فلزی احداث میشود.
قرارگیری این ترمینال مواد معدنی که دارای یارد ریلی (۱۴ خط ریلی به طول ۱۷ کیلومتر) است، در مجاورت یکی از مهمترین مراکز جذب و تولید بار کشور یعنی بندر شهید رجایی، ضرورت و پتانسیل بالایی جهت توسعه ریلی هیمکو ایجاد میکند. دسترسی ریلی و جادهای به معادن بزرگ کشور، امکان استفاده از اسکلههای موجود و بهرهبرداری زودهنگام از پایانه، قابلیت توسعه و حذف آلایندههای محیط زیست از جمله مزیتهای این طرح به شمار میرود.
از دیگر مزایای اجرای این پروژه میتوان به ارتقای ظرفیت عملیاتی صادرات و واردات مواد معدنی کشور، سرعت بخشیدن به توان صادرات و واردات، ایجاد اشتغال پایدار، کاهش آلایندگی و آلودگی هوا به دلیل انجام عملیات به روش مکانیزه و کاهش حوادث جادهای در منطقه اشاره کرد.
به طور کلی، شرکت مدیریت بین المللی همراه جاده ریل دریا (هیمکو) با رابطه سهامداری قوی و اجرای پروژههای بزرگ در آیندهای نه چندان دور به یکی از بازیگران اصلی صنعت لجستیک کشور تبدیل خواهد شد و بزرگان صنایع روی ظرفیت عملیاتی این شرکت حساب ویژه باز خواهند کرد.
انتهای پیام//