مدیر واحد بازاریابی و فروش شرکت ورق خودرو چهارمحالوبختیاری گفت: اعتقاد دارم که کیفیت مبنای اصلی قیمتگذاری در محصولات بهشمار میرود. در نتیجه ارتقای کیفیت محصولات ضامن فروش بهتر است.
محسن بهمنی دهکردی در گفتوگو با خبرنگار «فلزاتآنلاین»، اظهار داشت: کیفیت و کمیت، دو عامل اصلی در تولید بهحساب میآیند؛ بنابراین داشتن همزمان آنها علاوه بر توسعه و پیشرفت واحد تولیدی، موجبات فروش بالاتر را نیز فراهم خواهند کرد.
وی افزود: شرکت ما توانسته با آگاهی کامل از محصولات، زنجیره تامین قطعات خودرو را فراهم کند و به تولید گریدهای جدیدی با توجه به نیاز خودروسازان بپردازد.
مدیر واحد بازاریابی شرکت ورق خودرو چهارمحالوبختیاری با بیان اینکه ما امسال افزایش تولید داشتهایم، اعلام کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته، افزایش ۵ درصدی حجم سفارش و تولید و تحویل به مشتری در واحد خودرو داشتیم و در مجموع، میزان کل تولید این شرکت نیز در حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.
دهکردی بیان کرد: در بازار صادراتی ورقهای گالوانیزه دو بحث مطرح است؛ اولا ورقهای تجاری که با تولید صنعتی گریدهای ۲۵۱ در این شرکت همراه بوده و بحث دیگر در مورد ورقهای کیفی مورد استفاده در صنایع خودروسازی و لوازم خانگی است. در موضوع ورقهای تجاری، «شرکت ورق خودرو» آمادگی کامل در راستای تولید این محصولات را دارد و خوشبختانه سال گذشته، محصولات این شرکت به اروپا راه پیدا کردند.
وی در خصوص وضعیت صادرات «شرکت ورق خودرو» توضیح داد: «شرکت ورق خودرو» تقریبا ۱۰ هزار تن به کشورهای اروپایی صادرات داشته که با استقبال این کشورهای و افزایش درخواست همراه بود. متاسفانه با شروع بحث تحریمهای ظالمانه و تحتتاثیر قراردادن تبادلات مالی کشور، ورود محصولات به بازارهای جهانی با مشکلاتی مواجه شده است. رسیدن به راهکارهای حل این مشکل، با رابزنی شرکتهای زیرمجموعه فولاد مبارکه در حال بررسی است.
برای کشورهای همسایه، شرکتهای عضو هلدینگ فولاد در حال تبادل اطلاعات و نظرات هستند؛ این مهم یکی از استراتژیهای «شرکت ورق خودرو» در راستای ورود به کشورهای مختلف خواهد بود.
مدیر واحد بازاریابی شرکت ورق خودرو چهارمحالوبختیاری ادامه داد: نکته مهم در فروش ارائه کالای تولیدشده به بهای واقعی آن است، باید جایگاه اصلی تولیدات ایرانی در کشورهای همسایه مانند عراق محکم شود.
دهکردی اظهار کرد: قیمتگذاری باید از روی کیفیت باشد نه صرفا بهخاطر سود واسطهگران. «شرکت ورق خودرو» در سال ۹۶ توانست صادرات مناسبی را انجام دهد و در حال حاضر نیز مشتریان خود را حفظ کرده است. رفع محدودیتهای تبادلات مالی، سبب استمرار این روند خواهد شد. با ورود به بازار خودرویی اروپا، هدفگذاری این شرکت تولید گریدهای مختلف خواهد بود.
وی در پایان گفت: افزایش دانش فنی در داخل کشور و نیز اقدامات در راستای بومیسازی قطعات و تجهیزات، گامهای موثری در راستای رسیدن به اهداف صادراتی کشور است. بهرهگیری از نیروهای جوان سبب شده است تا مشکلات موجود در تامین قطعات نتواند مانعی برای توسعه و پیشرفت «شرکت ورق خودرو» ایجاد کند.