• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
در فروردین ماه 1403،

رکورد روزانه تولید کنسانتره فولاد سنگان شکسته شد

  • کد خبر : 43354
  • 03 اردیبهشت 1403 - 13:30
رکورد روزانه تولید کنسانتره فولاد سنگان شکسته شد
شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در حالی فروردین ماه امسال را با ثبت رکورد روزانه تولید کنسانتره سنگ‌آهن آغاز کرد که طبق آخرین آمار، توانسته است میزان تولید کنسانتره خود را به بیش از 9 میلیون تن برساند.

شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در حالی فروردین ماه امسال را با ثبت رکورد روزانه تولید کنسانتره سنگ‌آهن آغاز کرد که طبق آخرین آمار، توانسته است میزان تولید کنسانتره خود را به بیش از ۹ میلیون تن برساند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، فولاد سنگان در حالی سال ۱۴۰۳ را با ثبت رکورد در تولید روزانه کنسانتره آغاز کرد که این موضوع می‌تواند نویدبخش سالی پر بار برای این مجموعه باشد.

این شرکت با مدیریت شرایط ویژه در صنعت فولاد، تلاش کرده است تا توسعه را با سرعت بالایی عملیاتی کند. در همین مدت، در دستور کار قرار گرفتن طرح‌های توسعه‌ای و همچنین افزایش کمی و کیفی تولید، از مهم‌ترین موضوعاتی بود که در دستور کار قرار گرفت و نتیجه اقدامات صورت گرفته، میزان تولید کنسانتره را به بیش از ۹ میلیون تن رساند.

بنا بر این گزارش، شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در روز ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، موفق به ثبت رکورد ۱۹ هزار و ۲۰ تن تولید روزانه کنسانتره شد؛ این در حالی است که پیش‌تر این رکورد در آذر ماه ۱۴۰۱ به میزان ۱۸ هزار و ۷۷۰ تن به ثبت رسیده بود.

در پایان سال گذشته نیز این مجموعه توانست مجموع تولید ۱۴۰۲ را نسبت به ۱۴۰۱ به میزان ۳۴ درصد افزایش دهد. این افزایش تولید و به دنبال آن رکوردزنی در فروردین ماه سال جاری، نشان می‌دهد که شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان با سیاست افزایش تولید در حلقه کنسانتره، در ادامه میزان گندله تولیدی خود را هم افزایش می‌دهد؛ این رکوردشکنی به معنای افزایش تامین سنگ‌آهن مورد نیاز است.

در این بین، شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان با استفاده از روش‌های نوین، توسعه (R&D) و همچنین توسعه همکاری‌های خود با شرکت‌های دانش‌بنیان، علاوه بر افزایش کمی محصولات تولید شده، گام‌های بلندی در راستای ارتقای بیش از پیش کیفی محصولات خود برداشته است؛ به نحوی که اکنون می‌توان گفت محصولات تولیدی این شرکت از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند.

از طرفی، این افزایش تولید و رکوردزنی ماهانه علاوه بر اینکه فولاد سنگان را به تحقق ظرفیت اسمی نزدیک می‌کند، باعث افزایش فروش مجموعه خواهد شد. به عنوان مثال در حال حاضر با توجه به افزایش میزان تولید نسبت به سال ۱۴۰۱، می‌توان انتظار داشت با ادامه‌دار شدن این رکوردشکنی‌ها در ماه‌های پیش رو، میزان فروش این مجموعه نیز افزایش پیدا کند.

شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان برای سال ۱۴۰۳، افزایش تولید و فروش را برای خود برنامه‌ریزی کرده است اما در کنار این موضوع، باید به چالش‌هایی که مجموعه‌های صنعتی و معدنی با آن مواجه هستند نیز توجه داشت.

از آنجایی که مجموعه‌های صنعتی و معدنی کشور طی زمستان سال‌های گذشته با محدودیت‌های بیشتری در حوزه تامین گاز مواجه بودند، برای تثبیت این رکوردزنی‌ها و همچنین افزایش میزان تولید و فروش محصول، مدیریت این چالش‌ها در دستور کار قرار گرفته است تا با مدیریت زمان، تعمیرات و بازه‌های زمانی قطع برق و گاز، روند مطلوب تولید به بهترین نحو صورت پذیرد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=43354

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

12اردیبهشت
ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد
با هدف استقرار نظام آراستگی،

ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.