• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
در آخرین روز معاملاتی هفته،

طلا در مسیر پنجمین افزایش هفتگی قیمت قرار گرفت

  • کد خبر : 43180
  • 01 اردیبهشت 1403 - 12:09
طلا در مسیر پنجمین افزایش هفتگی قیمت قرار گرفت
روز جمعه 31 فروردین ماه 1403، قیمت طلا برای پنجمین هفته متوالی افزایش یافت و سرمایه‌گذاران به سمت دارایی‌های امن گرایش پیدا کردند زیرا عدم اطمینان سیاسی در خاورمیانه، فشارهای ناشی از دورنمای افزایش نرخ های بهره آمریکا را تحت‌الشعاع قرار داد.

روز جمعه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳، قیمت طلا برای پنجمین هفته متوالی افزایش یافت و سرمایه‌گذاران به سمت دارایی‌های امن گرایش پیدا کردند زیرا عدم اطمینان سیاسی در خاورمیانه، فشارهای ناشی از دورنمای افزایش نرخ های بهره آمریکا را تحت‌الشعاع قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا در روز گذشته با ۰.۴ درصد افزایش، به دو هزار و ۳۸۸ دلار و ۴۹ سنت رسید و هر اونس طلای آمریکا با ۰.۲ درصد افزایش، دو هزار و ۴۰۳ دلار و ۳۰ سنت قیمت‌گذاری شد؛ طلا تاکنون در این هفته سه درصد افزایش یافته است.

سیاست‌گذاران فدرال رزرو با توجه به پیشرفت آهسته و ناگهانی در تورم و اقتصاد ایالات‌ متحده آمریکا که همچنان نیز قوی است، در خصوص حفظ هزینه‌های استقراض که احتمالا تا پایان سال است، حمایت کرده‌اند.

تعداد آمریکایی‌هایی که درخواست‌های جدید برای دریافت مزایای بیکاری ارائه کرده‌اند، در هفته گذشته بدون تغییر در سطوح پایین باقی مانده است.

رافائل بوستیک، رئیس بانک فدرال رزرو آتلانتا بیان کرد: اگر پیشرفت تورم متوقف شود، بانک‌های مرکزی باید افزایش نرخ بهره را در نظر بگیرند. نرخ‌های بهره بالاتر، جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

نقره ممکن است قدرت رسیدن به نقطه عطف ۳۰ دلار در هر اونس را پس از افزایش ۲۶ درصدی طی ماه‌های مارس تا آوریل به دلیل رکورد طلا و قدرت مس داشته باشد.

ناظران بازار انتظار دارند که قیمت طلا به دنبال افزایش احتمالی این کالا با وجود نرخ‌های بهره و تقویت دلار آمریکا، به مرز سه هزار دلار در هر اونس نزدیک‌تر شود. قیمت این فلز گران‌‎بها طی روزهای اخیر به دلیل تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، به بالاترین حد خود رسیده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند نقره با ۰.۷ درصد افزایش، به ۲۸ دلار و ۴۱ سنت و پلاتین با ۰.۶ درصد افزایش، به ۹۴۰ دلار و ۷۰ سنت رسید؛ در حالی که پالادیوم ۰.۶ درصد کاهش یافت و به یک هزار و ۱۶ دلار و ۲۵ سنت رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=43180

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

12اردیبهشت
ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد
با هدف استقرار نظام آراستگی،

ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.