• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

آغاز اولین دوره مسابقات ملی آزاد گوهرتراشی در فردوس

  • کد خبر : 32431
  • 09 آبان 1402 - 8:22
آغاز اولین دوره مسابقات ملی آزاد گوهرتراشی در فردوس
امروز سه‌شنبه 9 آبان ماه، اولین دوره مسابقات ملی آزاد گوهرتراشی در شهرستان فردوس خراسان جنوبی آغاز شد.

امروز سه‌شنبه ۹ آبان ماه، اولین دوره مسابقات ملی آزاد گوهرتراشی در شهرستان فردوس خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، در این رویداد ۸۷ داوطلب از استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، قم و کرمان شرکت کرده‌‎اند که تا روز پنج‌شنبه ۱۱ آبان با هم رقابت خواهند کرد.

این مسابقات از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی و با مشارکت شرکت طرح توسعه صنعت گوهر سنگ (ایمیدرو) برگزار می‌شود.

حسن کامرانی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی در مراسم افتتاحیه مسابقات ملی گوهر تراشی در فردوس، بیان کرد: دبیرخانه دائمی مسابقات ملی گوهر تراشی در فردوس مستقر می‌شود و با رایزنی‌هایی که انجام دادیم، امیدواریم این مسابقات در سطح بین‌المللی نیز برگزار شود.

 سید ابومحمد هاشمی، مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور نیز در این راستا، عنوان کرد: نخستین دوره مسابقات ملی گوهرتراشی به عنوان بزرگ‌ترین رویداد گوهرسنگ کشور، از امروز، سه‌شنبه تا پنج‌شنبه ۱۱ آبان ماه در شهرستان فردوس برگزار خواهد شد.

وی افزود: شرکت‌کنندگان در چهار رشته فست ۰٫۰۱، فست ۰٫۱، دامله و کاروینگ با حضور چهره‌های برجسته حوزه گوهرسنگ کشور به عنوان داورهای مسابقه به رقابت خواهند پرداخت.

هاشمی اظهار داشت: پیگیر اصلاح قانون واردات گوهرسنگ هستیم و باید از گوهرسنگ‌های خام جهان برای رونق این صنعت در ایران بهره ببریم.

مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور ادامه داد: مطالعات اکتشافی در ۱۱ استان کشور در حال انجام است که تاکنون نتایج امیدبخش بوده و نوید این است که در آینده به معادن خوبی در حوزه گوهرسنگ دست پیدا کنیم.

وی عنوان کرد: توسعه مراکز آموزشی در برخی استان‌ها، تربیت مربیان در این حوزه، احداث و توسعه مرکز اعتبارسنجی گوهرسنگ‌ها، حمایت از پایان‌نامه‌های مرتبط با گوهرسنگ‌ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی و انجام مطالعات پژوهشی در خصوص بهسازی فیروزه‌های ایران، از جمله اقدامات صورت گرفته در این طرح است.

هاشمی تصریح کرد: از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه گوهرسنگ حمایت خواهیم کرد؛ خوشبختانه این شرکت‌ها در حوزه تجهیزات گوهرشناسی اقدامات خوبی انجام داده‌اند؛ به گونه‌ای که تقریبا در این حوزه به خودکفایی رسیده‌ایم.

مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور از برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی گوهرسنگ کشور طی اسفند ماه سال جاری خبر داد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=32431

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
معادن گل‌گهر، رتبه اول استخراج سنگ‌آهن در کشور
مدیر مجتمع سنگ آهن سیرجان مطرح کرد:

معادن گل‌گهر، رتبه اول استخراج سنگ‌آهن در کشور

08اردیبهشت
حفظ محیط زیست، اولویت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
در جلسه واحد تحقیق و توسعه مطرح شد؛

حفظ محیط زیست، اولویت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران

08اردیبهشت
رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی
مدیر احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد:

رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.