• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس:

آماده میزبانی از سرمایه‌گذاران خارجی هستیم

  • کد خبر : 21821
  • 04 تیر 1402 - 7:30
آماده میزبانی از سرمایه‌گذاران خارجی هستیم
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در دیدار با گروهی از سفرای منتخب جمهوری اسلامی ایران، گفت: آمادگی پذیرایی از سرمایه‌گذاران خارجی را داریم و امیدوارم شما بتوانید مزیت‌های سرمایه‌گذاری این منطقه عظیم اقتصادی را به گوش جهانیان برسانید.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در دیدار با گروهی از سفرای منتخب جمهوری اسلامی ایران، گفت: آمادگی پذیرایی از سرمایه‌گذاران خارجی را داریم و امیدواریم شما بتوانید مزیت‌های سرمایه‌گذاری این منطقه عظیم اقتصادی را به گوش جهانیان برسانید.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، این منطقه ویژه اقتصادی میزبان گروهی از مدیران وزارت خارجه و سفرای ایران در کشورهای آذربایجان، کنیا، ازبکستان و بلغارستان بود.

کامران داستانی این منطقه را یکی از مستعدترین مناطق برای تولید و صادرات مواد معدنی توصیف کرد و افزود: ما در کیفیت مثال‌زدنی هستیم و استانداردهای جهانی را رعایت می‌کنیم؛ اگر چنین نبود، کشورهای متعددی در دنیا خریدار محصولات ما نبودند.

وی همچنین خواستار بسترسازی و بررسی راه‌های صادرات بیشتر از این منطقه به کشورهای هدف شد.

در ادامه عبدالعظیم نجیبی، رئیس هیئت‌ مدیره و معاون مالی و اقتصادی منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس خطاب به سفرای حاضر در جلسه، بیان کرد: این ظرفیت وجود دارد که به دنبال جذب سرمایه‌گذار خارجی باشیم و امیدواریم شما بتوانید ما را در این زمینه کمک کنید.

وی به آمار اشتغال ۱۴ هزار نفری این منطقه ویژه اقتصادی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته در حدود دو میلیون دلار صادرات غیر‌نفتی از این منطقه صورت گرفته است که این مبلغ بیانگر نقش بسیار موثر این منطقه در اقتصاد محلی و ملی را نشان می‌دهد. بدون شک بهترین مکان برای تولید فولاد، منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس است.

نجیبی زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس را مناسب برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی خواند و عنوان کرد: با این‌ حال برنامه‌های توسعه‌ای متعددی در این زمینه طرح‌ریزی شده است.

معاون مالی و اقتصادی منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در پایان خاطرنشان کرد: باید توجه ویژه‌ای به این منطقه صورت پذیرد تا زیرساخت‌ها تقویت شود و ما خوش‌‌بین هستیم که تبادل اطلاعات و دانش بتواند این منطقه را بیشتر به دنیا بشناساند.

گفتنی است پس از پایان این نشست، گروه اعزامی سفیران منتخب جمهوری اسلامی ایران از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس بازدید به عمل آوردند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=21821

نوشته‌های مشابه

18اردیبهشت
اجرای پروژه هوشمندسازی موتورخانه‌های حرارت مركزی شركت فولاد مباركه
در راستای مدیریت و صرفه‌جویی در حوزه مصرف انرژی صورت گرفت؛

اجرای پروژه هوشمندسازی موتورخانه‌های حرارت مركزی شركت فولاد مباركه

18اردیبهشت
بهره‌برداری از بیش از یک هزار مگاوات برق صنایع و معادن
با راهبری ایمیدرو تا پایان سال 1402 صورت گرفت؛

بهره‌برداری از بیش از یک هزار مگاوات برق صنایع و معادن

18اردیبهشت
اشتغال‌زایی بیش از ۳۰۰ نفری با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.