• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

اتهام‌زنی کنگره آمریکا علیه تولیدکنندگان آلومینیوم

  • کد خبر : 40512
  • 30 بهمن 1402 - 10:18
اتهام‌زنی کنگره آمریکا علیه تولیدکنندگان آلومینیوم
یکی از نمایندگان کنگره آمریکا مدعی شده است که برخی تولیدکنندگان آلومینیوم از جمله شرکت‌های «Alcoa» ،«Century Aluminium» و «Rio Tinto» با ارائه نکردن آلومینیوم معاف از پرداخت تعرفه گمرکی به خریداران در صنعت نوشیدنی این کشور و ارائه قیمت‌های ضدرقابتی تبانی کرده‌اند.

یکی از نمایندگان کنگره آمریکا مدعی شده است که برخی تولیدکنندگان آلومینیوم از جمله شرکت‌های «Alcoa» ،«Century Aluminium» و «Rio Tinto» با ارائه نکردن آلومینیوم معاف از پرداخت تعرفه گمرکی به خریداران در صنعت نوشیدنی این کشور و ارائه قیمت‌های ضدرقابتی تبانی کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از موسسه «Fastmarkets»، کن باک، نماینده کنگره آمریکا در نامه‌ای به جاناتان کانتور، دستیار دادستان کل ایالات متحده آمریکا در روز دوم فوریه ۲۰۲۴ مدعی شد که تولیدکنندگان آلومینیوم بر قیمت محصولات فروخته شده به شرکت های نوشیدنی در این کشور علی‌رغم اینکه اکثر آلومینیوم‌ها از پرداخت تعرفه گمرکی معاف هستند، تعرفه‌ جداگانه‌ای را اعمال کرده‌اند.

باک به عنوان یکی از اعضای حزب جمهوری‌خواه از ایالت کلرادو، پیش‌نویس قانونی را ارائه کرده است که به اعتقاد وی می‌تواند از وقوع چنین تبانی‌هایی جلوگیری به عمل آورد.

به گفته وی، تقریبا ۷۰ درصد آلومینیوم مورد استفاده در تولید قوطی‌های نوشیدنی از آلومینیوم بازیافتی و ۱۶ درصد دیگر از واحدهای ذوب آمریکا یا کانادا تامین می‌شود که همگی از پرداخت عوارض گمرکی مانند تعرفه ۱۰ درصدی اعمال شده بر واردات آلومینیوم (بر اساس بند ۲۳۲ قانون توسعه تجارت آمریکا) معاف هستند.

این نماینده کنگره آمریکا در ادامه تاکید کرد: عدم تمایل تولیدکنندگان آلومینیوم از جمله شرکت‌های «Alcoa» ،«Century Aluminium» و «Rio Tinto» برای ارائه آلومینیوم معاف از پرداخت تعرفه گمرکی، نه تنها منجر به پرداخت مبالغ بادآورده غیرقابل توجیه از سوی مصرف‌کنندگان خواهد شد بلکه منجر به ارائه قیمت‌های ضدرقابتی به واسطه تبانی صورت گرفته می‌شود.

در همین راستا، باک اخیرا پیش‌نویس قانونی را برای بسط قانون «US False Claims Act» ایالات متحده آمریکا ارائه کرده است که در آن اختلاس عامدانه از دولت فدرال برای بخش خصوصی را غیرقانونی خواهد کرد. بر اساس پیش‌نویس ارائه شده توسط وی، اگر بخش خصوصی به اشتباه وجوهی مانند تعرفه‌ها را که ادعا می‌کنند بدهی دارند بدون انتقال آن به دولت دریافت کنند، مقصر شناخته شده و مشمول پرداخت جریمه خواهند شد.

تولیدکنندگان آلومینیوم در آمریکای شمالی

شرکت‌های «Alcoa»، «Century Aluminium» و «Rio Tinto»، بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آلومینیوم در آمریکای شمالی به شمار می‌روند.

در سال ۲۰۲۳، شرکت «Alcoa» حدود ۲۶۵ هزار تن آلومینیوم در دو واحد ذوب خود در ایالات متحده آمریکا و ۹۶۱ هزار تن در سه پروژه خود در کانادا تولید کرد و مجموع تولید سالانه جهانی شرکت مذکور، حدود دو میلیون و ۱۸۰ هزار تن اعلام شد.

همچنین در سال ۲۰۲۳، حدود یک میلیون و ۹۳۰ هزار تن آلومینیوم در واحدهای ذوب شرکت «Rio Tinto» در کانادا به تولید رسید و مجموع تولید سالانه جهانی این شرکت، حدود سه میلیون و ۲۷۰ هزار تن گزارش شد.

به علاوه، حدود ۷۶۸ هزار و ۶۹۱ تن آلومینیوم در دو واحد ذوب متعلق به شرکت «Century Aluminium» در ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۲۲ تولید شد. شرکت نامبرده هنوز اطلاعاتی در رابطه با میزان تولید خود در سال ۲۰۲۳ را منتشر نکرده است.

شرکت مذکور در بیانیه اخیر خود اعلام کرد که از اول ماه می سال ۲۰۲۴، برای محصولات آلومینیومی تولید شده با برند این شرکت در واحدهای ذوب مستقر در بخش «Mt Holly» در ایالت کارولینای جنوبی و شهر «Seebree» در ایالت کنتاکی به دلیل سیاست‌های رویه‌ای بورس فلزات لندن، به طور موقت حواله فروش صادر نخواهد شد.

سخنگوی شرکت «Century Aluminium» به موسسه «Fastmarkets» اعلام کرد که این شرکت در حال مذاکره برای دریافت گواهی‌های سازمان بین‌المللی استانداردسازی به منظور برآورده کردن معیارهای مورد نیاز بورس فلزات لندن جهت صدور حواله‌های فروش برای محصولات تولیدی شرکت نامبرده شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: شرکت «Century Aluminium» همچنان به فروش محصولات آلومینیومی خود در بازار بدون توقف ادامه خواهد داد و طی چند ماه آینده، محصولات این شرکت دوباره به فهرست صدور حواله فروش بورس فلزات لندن بازخواهند گشت.

به گفته سخنگوی انجمن آلومینیوم آمریکا (AA)، پریمیوم محموله‌های آلومینیوم با شرط تحویل به مقصد ایالت‌های غرب میانه آمریکا مدت‌هاست که از مصرف‌کنندگان دریافت می‌شود.

وی عنوان کرد: تعیین پریمیوم در معاملات منطقه‌ای در صنعت آلومینیوم در سراسر جهان، امری رایج تلقی می‌شود. از جمله مهم‌ترین پریمیوم‌های تعیین شده برای محموله‌های آلومینیوم در جهان، می‌توان به پریمیوم ارائه شده با شرط تحویل در بندر روتردام در اروپا و پریمیوم تعیین شده برای محموله‌های این فلز با شرط تحویل در بندر شانگهای چین در آسیا اشاره کرد.

سخنگوی انجمن آلومینیوم آمریکا (AA) خاطرنشان کرد: کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا که بر قیمت آلومینیوم در این کشور نظارت می‌کند، اعلام کرد که هیچ نشانه‌ای از بی‌نظمی در بازار آلومینیوم مشاهده نشده است.

وی تاکید کرد: انجمن مذکور با کنگره و دولت آمریکا در رابطه با ایجاد هر نوع بازنگری منصفانه و شفاف از سیستم و ارائه داده‌ها و اطلاعات در صورت لزوم همکاری خواهد کرد.

انجمن آلومینیوم آمریکا، نماینده شرکت‌هایی است که ۷۰ درصد از آلومینیوم در این کشور را تولید می‌کنند. از همین رو انجمن مذکور هیچ نقشی در تعیین پریمیوم محموله‌های آلومینیوم با شرط تحویل به مقصد ایالت‌های غرب میانه آمریکا یا هر نوع از سیستم‌های قیمت‌گذاری این فلز استراتژیک ندارد.

پریمیوم محموله‌های آلومینیوم با شرط تحویل به آمریکا

باک در نامه مذکور ادعای خود مبنی بر وجود بی‌نظمی‌ اساسی در سیستم قیمت‌گذاری در بازارهای آلومینیوم که از سوی تولیدکنندگان بزرگ و سایر فعالان بازار این فلز در آمریکا ایجاد شده است را تکرار کرد و از دادستان کل ایالات متحده آمریکا درخواست کرد تا تحقیقات خود در رابطه با ارائه قیمت‌های ضدرقابتی و تبانی ایجاد شده را آغاز کند.

باک، یکی از حامیان قانون دو حزبی «Aluminum Pricing Examination» در آمریکا بوده است که در ابتدا در ماه اکتبر ۲۰۱۸ به مجلس نمایندگان ارائه و در ماه آوریل ۲۰۲۱، مجددا مفاد جدید این قانون به رای گذاشته شد.

قانون نام برده شده که در سال ۲۰۱۸ در سنای ایالات متحده آمریکا ارائه شد، بر نحوه محاسبه و تعیین پریمیوم محموله‌های آلومینیوم با شرط تحویل به مقصد ایالت‌های غرب میانه آمریکا متمرکز شده است.

برخی از مصرف‌کنندگان آلومینیوم از جمله انجمن «Beer Institute» به عنوان انجمن نوشیدنی آمریکا، انجمن «Brewers Association» و موسسه «Can Manufacturers Institute» اعلام کردند که مصرف‌کنندگان آلومینیوم با میلیون‌ها دلار افزایش هزینه‌های زنجیره تامین به دلیل افزایش مصنوعی پریمیوم محموله‌های آلومینیوم با شرط تحویل به مقصد ایالت‌های غرب میانه آمریکا روبه‌رو شده‌اند.

گاوین هاترسلی، رئیس و مدیر اجرایی شرکت «Molson Coors» طی بیانیه‌ای مطبوعاتی مطرح کرد که قانون «US False Claims Act»، یک طرح معقول و منصفانه به نظر می‌رسد که شفافیت مورد نیاز را در سیستم قیمت‌گذاری آلومینیوم ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: قیمت آلومینیوم بیشترین تاثیر را بر قیمت تمام شده کالاها در صنعت نوشیدنی‌ها دارد و بر همین اساس وجود فرایندهای ارزیابی قیمت‌های منصفانه برای خریداران و فروشندگان در صنعت مذکور، امری کاملا ضروری به نظر می‌رسد.

باک در نامه اخیر خود مدعی شده است که خریداران آلومینیوم از جمله صنعت نوشیدنی، با بی‌نظمی‌های جدی سیستم قیمت‌گذاری و قیمت‌های ضدرقابتی بالقوه‌ای از جانب تولیدکنندگان و معامله‌گران آلومینیوم مواجه شده‌اند که این امر مستلزم تحقیقات وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا است.

به گفته وی، چنین بی‌نظمی‌هایی در سیستم قیمت‌گذاری به طور کاذب قیمت آلومینیوم را به میزان قابل‌توجهی بیش از آنچه باید در بازارهای آزاد باشد، افزایش داده و این افزایش قیمت‌ها به ناچار به مصرف‌کنندگان آلومینیوم تحمیل شده است.

باک ادعا کرده که پریمیوم محموله‌های آلومینیوم با شرط تحویل به مقصد ایالت‌های غرب میانه آمریکا، عامل اصلی بی‌نظمی‌های ایجاد شده در سیستم ‌قیمت‌گذاری بوده است. در همین راستا برایان کرافورد، رئیس و مدیر انجمن «Beer Institute»، از اقدام باک برای بسط قانون «US False Claims Act» اعلام حمایت کرد.

وی در بیانیه‌ای مطبوعاتی اظهار داشت: شرکت‌های تولیدکننده نوشیدنی، واردکنندگان آن‌ها و هر صنعت دیگری که به استفاده از آلومینیوم متکی است، از پرداخت قیمت‌های مبتنی بر تعرفه‌‌های گمرکی برای فلزی که از پرداخت این تعرفه‌ها معاف است، به ستوه آمده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: صنعت نوشیدنی، فشار ناشی از تعرفه‌های آلومینیوم در بخش ۲۳۲ مبتنی بر قانون تجارت آمریکا را برای مدت طولانی احساس کرده است. در حالی که بیشترین هزینه در صنعت نوشیدنی مربوط به آلومینیوم مورد استفاده در قوطی‌ها است و عدم شفافیت در قیمت‌گذاری آلومینیوم به مصرف‌کنندگان آسیب خواهد رساند.

موسسه «Fastmarkets» اعلام کرد که پریمیوم آلومینیوم، عمدتا تحت تاثیر کاهش حجم تقاضا و افت فعالیت در بازار این فلز استراتژیک در بخش‌هایی از آسیا و برزیل قرار گرفته و در برخی از بازارها، محدودیت دسترسی به آلومینیوم افزایش یافته است.

موسسه مذکور در روز سه‌شنبه ۶ فوریه ۲۰۲۴، قیمت آلومینیوم آلیاژی «P1020A» با شرط پرداخت تعرفه‌های گمرکی و تحویل محموله به مقصد ایالت‌های غرب میانه آمریکا را حدود ۱۸٫۲۵ تا ۱۹٫۲۵ سنت در هر پوند ارزیابی کرد که نسبت به قیمت ۱۸٫۵ تا ۱۹٫۲۵ سنت در هر پوند تعیین شده در یک هفته قبل از تاریخ مذکور، حدود ۰٫۶۹ درصد و نسبت به قیمت ۲۷٫۷۵ تا ۳۲ سنت در هر پوند گزارش شده در مدت مشابه سال ۲۰۲۳، حدود ۳۷٫۲۴ درصد کاهش را تجربه کرد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=40512

نوشته‌های مشابه

02اردیبهشت
مدیرعامل شرکت آلومینای ایران با وزیر نیرو دیدار کرد
01اردیبهشت
بر تحقق شعار سال در شرکت آلومینای ایران تاکید شد
در دیدار با استاندار خراسان شمالی،

بر تحقق شعار سال در شرکت آلومینای ایران تاکید شد

15فروردین
افزایش بیش از ۷ درصدی تولید آلومینا در سال ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت آلومینای ایران عنوان کرد:

افزایش بیش از ۷ درصدی تولید آلومینا در سال ۱۴۰۲

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.