• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024

اجرای مناقصه طرح توسعه معادن طلای زرشوران در اوایل ۱۴۰۳

  • کد خبر : 36129
  • 23 آذر 1402 - 6:17
اجرای مناقصه طرح توسعه معادن طلای زرشوران در اوایل ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران از برگزاری مناقصه اجرای فاز دو طلای زرشوران در اوایل سال 1403 خبر داد.

مدیرعامل شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران از برگزاری مناقصه اجرای فاز دو طلای زرشوران در اوایل سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، محمد پروین بیان کرد: مطالعات و نقشه‌های طرح توسعه شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران انجام شده و در تلاش هستیم پس از دریافت مجوزهای لازم، طی ماه‌های آینده با برگزاری مناقصه قانونی اجرای طرح را به پیمانکار واجد شرایط واگذار کنیم.

وی افزود: ظرفیت تولید این طرح توسعه‌ای، دو تن است که با راه‌اندازی آن برای ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم و دو هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد خواهد شد و در توسعه اقتصاد منطقه‌ای و حتی ملی تحول جدید و قابل‌توجهی رخ خواهد داد.

مدیرعامل شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران در خصوص چگونگی تامین سرمایه‌گذاری طرح توسعه این شرکت، گفت: سرمایه‌گذاری طرح مذکور با موضوع طلا به عنوان سرمایه ملی و پیشران اقتصادی، از منابع ایمیدرو و بخشی از آن از منابع داخلی شرکت زرشوران تامین می‌شود.

پروین با اشاره به وضعیت فعالیت‌های اکتشافی منطقه زرشوران، تصریح کرد: در حال حاضر مراحل اجرای مناقصه عملیات اکتشافی در این منطقه انجام شده است و شرکت پیمانکار تعیین و در منطقه حضور دارد. هم‌اکنون قراردادهای مربوط به اکتشاف را پیش می‌بریم و طی یک ماه آینده عملیات اکتشافی جدید شروع خواهد شد.

وی مطرح کرد: پس از انتقال خاک برای فرآوری و استحصال طلا، بخشی از پسماند که حاوی ۰٫۸ p.p.m طلا است، در مجموعه انباشت می‌شود که در اصطلاح به آن لجن طلا می‌گویند.

مدیرعامل شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران ادامه داد: لجن طلا در واقع می‌تواند دوباره به چرخه تولید برگردد اما شرکت گسترش معادن و صنایع طلای زرشوران به دلیل در اختیار داشتن خاک اصلی، لجن طلا را دوباره فرآوری نمی‌کند. هم‌اکنون دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن لجن طلا در این معدن انباشت شده که به زودی طی مزایده به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

پروین خاطرنشان کرد: کارشناسان این معدن به این نتیجه رسیده‌‎اند که با توجه به اینکه این لجن طلا می‌تواند برای برخی صنایع دیگر مورد استفاده قرار گیرد و برای شرکت سودآوری داشته باشد، آن را از طریق مزایده به فروش برسانند.

بر اساس این گزارش، شرکت گسترش معادن و صنایع طلای زرشوران، یکی از شرکت‌های مهم صنعتی و معدنی در شمال غرب کشور است که مساحت معدن آن، ۵۹ کیلومتر مربع و کارخانه فرآوری و پایین‌دستی آن نیز ۱۵۰ هکتار مساحت دارد. هم‌اکنون در این مجموعه یک هزار و ۲۰۰ نفر در سه شیفت کاری مشغول فعالیت هستند که سالانه بیش از یک هزار کیلوگرم شمش طلای ۱۸ عیار تولید می‌کند و برای پنج هزار نفر هم به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=36129

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

12اردیبهشت
ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد
با هدف استقرار نظام آراستگی،

ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.