• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
علی‌رغم ثبات نسبی در بازار،

احتمال افزایش قیمت طلا تقویت شد

  • کد خبر : 44358
  • 19 اردیبهشت 1403 - 11:39
احتمال افزایش قیمت طلا تقویت شد
مطابق با ارزیابی داده‌های اقتصادی ایالات متحده آمریکا، قیمت طلا در روز پنج‌شنبه دوم ماه می 2024 ثابت باقی ماند؛ چراکه کماکان در وضعیت مبهم رشد اقتصاد جهانی تغییری ایجاد نشده است.

مطابق با ارزیابی داده‌های اقتصادی ایالات متحده آمریکا، قیمت طلا در روز پنج‌شنبه دوم ماه می ۲۰۲۴ ثابت باقی ماند؛ چراکه کماکان در وضعیت مبهم رشد اقتصاد جهانی تغییری ایجاد نشده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین» و به‌ نقل از خبرگزاری رویترز، میزان تولید صنایع در ایالات متحده آمریکا در ماه مارس ۲۰۲۴ با کاهش همراه بود و حجم فعالیت واحدهای تولیدی در این کشور در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ به پایین‌ترین حد خود طی ۱۴ ماه گذشته رسید که نشان‌دهنده کاهش در میزان تولید این واحدهاست؛ چراکه به واسطه این مسئله، امکان افزایش موجودی ذخایر در انبارها وجود نخواهد داشت.

اونگ یی لینگ، تحلیلگر شرکت «Philip Futures» بیان کرد: به نظر می‌رسد قبل از اینکه قیمت طلا دوباره  افزایش را تجربه کند و به روند صعودی خود ادامه دهد، اندکی روی ثبات به خود گرفته است. هم‌اکنون قیمت طلا در بازار فیزیکی آمریکا به یک هزار و ۲۶۰ دلار در هر اونس رسیده است.

وی افزود: ارائه گزارش ارزیابی داده‌های اقتصادی به ویژه در خارج از ایالات متحده آمریکا می‌تواند در پایان دادن به وضعیت ثبات قیمت طلا موثر باشد.

تحلیلگر شرکت «Philip Futures» در ادامه اظهار داشت: اگر ارزیابی داده‌ها مطابق با انتظارات بازار نباشد، این مسئله ممکن است افزایش قیمت طلا به رقم یک هزار و ۲۷۰ دلار و حتی یک هزار و ۲۸۰ دلار در هر اونس در بازار فیزیکی را به دنبال داشته باشد.

لازم به ذکر است که قیمت هر اونس طلا در بازار فیزیکی در روز پنج‌شنبه دوم ماه می ۲۰۲۴ با ۰٫۱ درصد افزایش، به یک هزار و ۲۶۷ دلار و ۱۵ سنت رسید که نسبت به بالاترین رقم یک هزار و ۲۷۴ دلار و ۷۵ سنت ثبت شده در روز ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۳، کاهش را تجربه کرد.

همچنین میزان حجم ذخایر طلا در بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری جهان یعنی صندوق «SPDR Gold Trust»، از یک هزار و ۲۹۸٫۶۹۸ تن به یک هزار و ۲۹۴٫۷۴۶ تن در روز ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۳ کاهش یافت.

در بازر ارز خارجی نیز پس از تلاش بانک مرکزی ژاپن، ارزش ین کشور مذکور در برابر دلار آمریکا تقویت شد. با این حال، ارزش ارز این کشور آسیایی همچنان تحت فشار وضعیت بازار و احتمال ارائه بسته‌های حمایتی از سوی دولت ژاپن قرار دارد.

به گفته معامله‌گران و تحلیلگران صنعت طلا، اقدام بانک مرکزی ژاپن تاثیر چندانی بر بازار فلزات گران‌بها نداشته است.

کویچیرو کامی، مدیرعامل موسسه «Market Strategy Institute Inc» مستقر در توکیو در همین رابطه اظهار داشت: آنچه باعث تقویت ارزش ین ژاپن نسبت به دلار آمریکا شده است، پابرجا بودن نگرانی‌ها در خصوص بازیابی اقتصاد ایالات متحده آمریکا و برخی پیش‌بینی‌ها مبنی بر احتمال به‌کارگیری سیاست‌های پولی انبساطی از سوی فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش اخیر در بازار جهانی طلا، منعکس‌کننده چنین روندی در بازار ارز است و نوسان قیمت این فلز گران‌بها مقوله‌ای نیست که تنها با اقدامات اقتصادی دولت ژاپن تحت تاثیر قرار بگیرد.

مدیرعامل موسسه «Market Strategy Institute Inc» در پایان یادآور شد: در صورت مداخله دولت ژاپن و کاهش ارزش ین این کشور در برابر دلار آمریکا، تمایل سرمایه‌گذاران در ژاپن برای خرید طلا افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=44358

نوشته‌های مشابه

30اردیبهشت
ارائه راهکارهای مختلف برای افزایش میزان تولید گندله
در نشست کمیته تولید شرکت سنگ آهن مرکزی ایران مطرح شد‌‌؛

ارائه راهکارهای مختلف برای افزایش میزان تولید گندله

30اردیبهشت
تولید بیش از ۵۶ هزار تن شمش آلومینیوم
در نخستین ماه 1403 رقم خورد؛

تولید بیش از ۵۶ هزار تن شمش آلومینیوم

30اردیبهشت
شرکت فولاد هرمزگان به عنوان کافرمای برتر استان برگزیده شد
در سی و پنجمین جشنواره امتنان از واحدهای نمونه استان هرمزگان،

شرکت فولاد هرمزگان به عنوان کافرمای برتر استان برگزیده شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.