• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024

استخراج ۱۹ میلیون تن ماده معدنی در هرمزگان

  • کد خبر : 16896
  • 04 اردیبهشت 1402 - 7:55
استخراج ۱۹ میلیون تن ماده معدنی در هرمزگان
رئیس سازمان صمت هرمزگان از فعالیت ۳۰۰ معدن در این استان خبر داد و گفت: سال گذشته، ۱۹ میلیون تن مواد معدنی از این معادن استخراج شد که رشد 5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن داشته است.

رئیس سازمان صمت هرمزگان از فعالیت ۳۰۰ معدن در این استان خبر داد و گفت: سال گذشته، ۱۹ میلیون تن مواد معدنی از این معادن استخراج شد که رشد ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن داشته است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایرنا، خلیل قاسمی بیان کرد: سال گذشته، ۳۳ معدن غیرفعال و راکد هرمزگان احیا و به چرخه فعالیت بازگشت که نسبت به سال ۱۴۰۰، ۴۸ درصد رشد داشته است.

وی افزود: برای احیای معادن غیرفعال، در مجموع ۶۳۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شد و با احیای این معادن، ۴۸۴ نفر در استان هرمزگان مشغول به کار شدند.

رئیس سازمان صمت هرمزگان یادآور شد: ۲۹ معدن در سال ۱۴۰۱ جهت واردات ۷۵ دستگاه ماشین‌آلات معدنی با استفاده از ظرفیت ماده ۱۱۰ آیین‌نامه اجرایی قانون معادن به منظور تجهیز و نوسازی ماشین‌آلات استان معرفی شد که تاکنون تعداد ۱۴ دستگاه وارد و مابقی نیز درحال انجام اقدام‌های مورد نیاز است.

قاسمی ادامه داد: سال ۱۴۰۱، اجرای طرح بهسازی چهار مسیر دسترسی به معادن سنگ گچ هرمزگان به طول مجموع حدود ۱۴ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد (با حدود ۳۰ معدن منتفع شونده) در شهرستان‌های بندرخمیر و بندرلنگه پیگیری شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، بهره‌برداری از نخستین واحد تولید شن و ماسه در شهرستان بشاگرد، بهره‌برداری از نخستین واحد تولید مس کاتد هرمزگان در بندرلنگه، ارتقای ظرفیت پنج معدن در استان با سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیارد ریال و ایجاد زمینه اشتغال برای ۲۰ نفر را از دیگر فعالیت‌های یک‌ سال گذشته سازمان صمت در امور معادن استان هرمزگان عنوان کرد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=16896

نوشته‌های مشابه

26اردیبهشت
ضرورت تبدیل اندیشه ادراکی به کنش ادراکی در روابط عمومی‌ها
مدیر روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو مطرح کرد:

ضرورت تبدیل اندیشه ادراکی به کنش ادراکی در روابط عمومی‌ها

26اردیبهشت
جنگ مدرن، ابزار مدرن می‌طلبد
ضرورت تحول فناورانه در روابط عمومی؛

جنگ مدرن، ابزار مدرن می‌طلبد

26اردیبهشت
سهم «ومعادن» از زنجیره ارزش فولاد افزایش خواهد یافت
معاون برنامه‌ریزی، بودجه و نظارت بر امور شرکت‌های «ومعادن»:

سهم «ومعادن» از زنجیره ارزش فولاد افزایش خواهد یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.